2012-02-14, 17:07
Medlem
Hej!

Var på uppladdningsfasen i 1 vecka (1msk 4 gånger om dagen i 5-7 dagar).
Sen blev jag tyvärr sjuk och tog inte på en vecka, betyder det att jag måste börja upp med uppladdningen igen, eller är det bara att köra där jag var?

(Anväder creatine monohydrate ifall det spela någon roll, pulverform).
Förstått att creatine inte är farligt i stora mängder (överflöd följer med urinet).

Mvh JW19
Citera
2012-02-14, 17:11
Medlem
Timies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW19
Hej!

Var på uppladdningsfasen i 1 vecka (1msk 4 gånger om dagen i 5-7 dagar).
Sen blev jag tyvärr sjuk och tog inte på en vecka, betyder det att jag måste börja upp med uppladdningen igen, eller är det bara att köra där jag var?

(Anväder creatine monohydrate ifall det spela någon roll, pulverform).
Förstått att creatine inte är farligt i stora mängder (överflöd följer med urinet).

Mvh JW19
Du gör nog bäst i att börja om helt.
Citera
2012-02-14, 18:14
Medlem
SiSeniors avatar
Uppladdningsfasen är helt onödig. Kör med 5g direkt.
Citera
2012-02-14, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Uppladdningsfasen är helt onödig. Kör med 5g direkt.

Detta påstående är helt ologiskt. Försök förklara med ett annat fenomen där detta gäller. Man fyller en tank med hål i botten. Om det rinner ut mindre än vad det rinner i kommer tanken att fyllas men när den är full kan man minska dosen.

Denna bransch är tyvärr totalt oseriös.
Citera
2012-02-14, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sremla
Detta påstående är helt ologiskt. Försök förklara med ett annat fenomen där detta gäller. Man fyller en tank med hål i botten. Om det rinner ut mindre än vad det rinner i kommer tanken att fyllas men när den är full kan man minska dosen.

Och som svar på min fråga..?
Citera
2012-02-15, 09:06
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:

Nej snälla du. Jag har förklarat hur det ligger till många gånger i kreatintråden här på forumet. Man tjänar helt enkelt inget på det. Eftersom effekten ändå inte är oändlig.
Citera
2012-02-15, 12:24
Bannlyst
Citat:
Nej snälla du. Jag har förklarat hur det ligger till många gånger i kreatintråden här på forumet. Man tjänar helt enkelt inget på det. Eftersom effekten ändå inte är oändlig.

Hehe

Jag har läst det och tror även att jag var lite tveksam där också

Det låter helt enkelt fel att man kan fylla depåerna med en dos och sedan bibehålla dem med samma dos.

Och att branschen är oseriös står jag för. Denna ändring av rekommendationerna har ju vissa likheter med EAA-rekommendationerna.
Citera
2012-02-15, 13:19
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Hehe

Jag har läst det och tror även att jag var lite tveksam där också

Det låter helt enkelt fel att man kan fylla depåerna med en dos och sedan bibehålla dem med samma dos.

Och att branschen är oseriös står jag för. Denna ändring av rekommendationerna har ju vissa likheter med EAA-rekommendationerna.

Fast säg såhär. Kroppen släpper "ut" 1-2g kreatin ur musklerna per dygn. Tar du då 5g kreatin kommer dina nivåer så småningom vara fulla ändå. Det är ingen raketforskning. Vanlig matematik fungerar i detta fallet
Citera
2012-02-15, 13:31
Medlem
Dreass avatar
Jag tar 5-10g i drinken efter pass. 3ggr i veckan. Mer än så tar ja inte. Ingen uppladdning eller liknande
Citera
2012-02-15, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dreas
Jag tar 5-10g i drinken efter pass. 3ggr i veckan. Mer än så tar ja inte. Ingen uppladdning eller liknande
Känner du eller ser du någon speciell effekt?
Citera
2012-02-15, 14:21
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JW19
Känner du eller ser du någon speciell effekt?
Jag har kört på kreatin i mer eller mindre 6mån. Jag är för fet för att kunna se små skillnader. Så ingen aning. Mina pass ser inte heller lika ut vecka för vecka.
Citera
2012-02-15, 15:00
Bannlyst
Citat:
Fast säg såhär. Kroppen släpper "ut" 1-2g kreatin ur musklerna per dygn. Tar du då 5g kreatin kommer dina nivåer så småningom vara fulla ändå. Det är ingen raketforskning. Vanlig matematik fungerar i detta fallet

Ja, men borde det då inte räcka med 1-2g när nivåerna väl är fulla?

Du har säkert rätt men jag är lite nyfiken bara.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in