Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2012-02-15, 18:54
  #25
Medlem
Jag-Hatar-Muslimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Jodå, visst finns det lite produkter, men mycket färre än för ett par år sedan, då säkert hälften av spelarna hade hårddisk inbyggd. Det känns som att det är ett döende produktsegment... men för mig passar brännare med inbyggd hårddisk perfekt.

Någon som köpt via nätet och fått sin spelare gjord zonfri? Det är ju inget man kan kryssa i vid beställningen precis. Orkar inte åka till fysisk butik.
Man får väl kalla det för "utveckling". För 20 år sedan hade alla en Sony Walkman (med kassettband). För 10 år sedan hade alla en MP3 spelare. Idag spelar alla musik via sin mobiltelefon som kan mer än vad man kanske önskar.

Jag liksom du föredrar en inspelningsbar Blu-Ray recorder som är kopplad direkt till TVn.

Vad beträffar regionsfria Blu-Ray recorders resp players blir det nog lite knepigare. Förr när inspelningsbara DVD recorders fanns så kunde var- och varannan butik erbjuda "upplåsning" för att göra dom regionsfria. När det gäller Blu-Ray recorders OCH players är det betydligt svårare.
Citera
2015-11-15, 18:06
  #26
Medlem
Ja det kan man undra. Hur ska man spela in nåt åt någon och sen ta med sig. Så kommer VHS-spelare konkurrera för det är det enda sättet att spela in och ta med sig.

Vad är det praktiska att fylla en inbyggd hårddisk som inte går att tömma och lägga nån annanstans? Ska du behöva köpa en ny blu-ray-spelare med hårddisk varje gång den är full?
Citera
2015-11-15, 19:20
  #27
Medlem
jag tror också att vhs spelaren kommer tillbaka, hur går det för video 2000 och betamax
Citera
2015-11-15, 19:39
  #28
Medlem
HaHa, Jag kör med VHS fortfarande! Men då handlar det främst om inspelning ifrån tv och någon gammal film man vill titta på igen som man köpt tidigare. Spelar in från tv och tittar senare dagligen. Har ingen inspelningsbar hårddisk, men de har väl kommit ner i pris så man får väl fundera lite. Det är ju inte det lättaste att hitta VHS-band längre, vilket behövs då de slits.
Citera
2015-11-15, 20:37
  #29
Moderator
Arne.Ankas avatar
Tror tvapparaterna kommer bli(om det inte redan finns) avancerade nog att spela in på usb-lagring.
Citera
2015-11-15, 20:47
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tror tvapparaterna kommer bli(om det inte redan finns) avancerade nog att spela in på usb-lagring.

japp köpte en sån philips 50" endast 4495:- funkar fint med usb sticka eller portabel hårddisk
väldigt nöjd men kunde vara lite mera bas, min första tv kostade 9000 kr 28" för 20 år sen
Citera
2017-03-10, 15:06
  #31
Medlem
Hur ska man spela in nåt till en annan. Man vill spara på inspelat så boxen full. Plötsligt så blev det förbjudet att spela in på lös lagringsmedia när det inte var det på den gamla goda tiden med vhs-spelare.
Citera
2017-03-11, 14:19
  #32
Medlem
Har alltid använt dvd recorders sedan dom kom, smidigt att spela in samt bränna om man vekligen vill spara nåt.

Numera kör jag Panasonic blu-ray recorder.

USB och hårdiskar i all ära men vill tex spela in en musik konsert från tv i HD så bränner man den på en BD disk med recordern, hur bra som helst.

Eller om man vill , för över det till en extern hårddisk/USB
Citera
2018-11-27, 23:16
  #33
Medlem
Tips på hur man gör år 2018-2019? Har försökt att föra över mina gamla vhs filmer till datorn men tycker inte att resultatet blivit nåt vidare. Ljud & bild synkar lixom inte, och det tar en jävla lång tid.
Visst man kan ju skicka in filmerna till nån och få filmerna på usb minne eller dvd skiva, men har alldeles för många filmer så det är inget alternativ.
Finns det blu-ray spelare som man på nåt vis kan koppla ihop med vhs och spela in på så vis?
Vill gärna passa på och göra det snart medans videon fortfarande fungerar.
Citera
2018-12-12, 22:59
  #34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Tips på hur man gör år 2018-2019? Har försökt att föra över mina gamla vhs filmer till datorn men tycker inte att resultatet blivit nåt vidare. Ljud & bild synkar lixom inte, och det tar en jävla lång tid.
Visst man kan ju skicka in filmerna till nån och få filmerna på usb minne eller dvd skiva, men har alldeles för många filmer så det är inget alternativ.
Finns det blu-ray spelare som man på nåt vis kan koppla ihop med vhs och spela in på så vis?
Vill gärna passa på och göra det snart medans videon fortfarande fungerar.

Se föregående inlägg.
Min BD recorder har scart ingång och jag kopierar videoband som man gjorde förr mellan vhs spelare.
Bränner sedan på BD eller DVD.
Citera
2018-12-13, 13:00
  #35
Medlem
gammgubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRageInsideMe
Tips på hur man gör år 2018-2019? Har försökt att föra över mina gamla vhs filmer till datorn men tycker inte att resultatet blivit nåt vidare. Ljud & bild synkar lixom inte, och det tar en jävla lång tid.
Visst man kan ju skicka in filmerna till nån och få filmerna på usb minne eller dvd skiva, men har alldeles för många filmer så det är inget alternativ.
Finns det blu-ray spelare som man på nåt vis kan koppla ihop med vhs och spela in på så vis?
Vill gärna passa på och göra det snart medans videon fortfarande fungerar.

Hur har du gjort hittills? Kjell har ett par lösningar som kan vara värda att titta närmare på: https://www.kjell.com/se/sortiment/l...hs-videokamera
Citera
2019-01-07, 02:13
  #36
Medlem
MiniDiscs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slproject
Digitalboxar med inspelning samt On Demand tjänster från de olika kanalerna har tagit över. Det i kombination med att det fortfarande är brist på hårddiskar efter översvämningarna i Thailand.

Nu så här 6 till år senare så är det dessutom så att var och varannan tv har usb med inspelningsfunktion. Man förväntas alltså koppla in en usb-hårddisk som formateras till tvn. Vissa blurayspelare verkar också ha den funktionen. Jag tycker det är positivt då det innebär att man kan välja och vraka bland prisvärda hårddiskar istället för att behöva lägga tusenlappar på en apparat med inbyggd hårddisk som kanske inte ens går att byta ut.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback