2012-02-14, 03:41
Medlem
TheGamers avatar
Hej! Det är så att jag har nu nött ner mina skateskor ( tror det kallas så och dom på bilden är nästan likadana som mina gamla ) och skulle nu behöva lite råd på nya skor.

Vad som är bra att veta:

1. Hård sula/botten så dom inte har så lätt att böjas osv, jag ska ha hälinlägg, plattfotsinlägg och ett till inlägg som är som vattendynor som dämpar trycket på fötterna.
2. Dom ska vara luftiga, dvs att jag vill inte ha trånga löparskor utan helst skatarskor eller något likande.
3. Helst kunna beställa över nätet och budget är allt mellan 500-1000 kr beroende på hur snygga/bra dom är.
4. Dom ska vara hållbara, förstår att "vanliga" skor ska inte användas i arbete men vill helst ha kvalite för pengarna.
5. Uppskattas en recension om ni själv har haft sådana skor och vad ni tycker.

Vill också tillägga att jag är kille och utan inlägg har jag 43-44 och kommer nog behöva antingen 44-45 skor.

Tack i förhand!

Mvh
Senast redigerad av TheGamer 2012-02-14 kl. 03:46.
Citera
2012-02-14, 05:47
Medlem
Hej
Låter lite väl drygt att behöva ha tre olika inlägg? Går det inte att fixa allt i ett? En riktig fotavgjutning har du väl?

Har själv väldigt platta fötter och behöver endast min avgjutning.
Jag har haft inlägg de senaste 15 åren. Och i nästan alla fall har jag återkommit till ett par cat-skor. Dom har absolut gett mig bäst stöd. Men de är ju mest vandringskängor/vinterskor. I år blev det ett par vagabondkängor och de fungerar riktigt bra för mig hittils.

Sommarskor har jag fortfarande inte hittat något optimalt som känns som det ger något stöd. Jag brukar Gå runt i skor utan inlägg på sommaren för att vara helt ärlig. Får inte något stöd av inlägget i sådana skor så då kan jag lika gärna vara utan. Förutom i löparskorna.
Citera
2012-02-14, 06:09
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av logar
Hej
Låter lite väl drygt att behöva ha tre olika inlägg? Går det inte att fixa allt i ett? En riktig fotavgjutning har du väl?

Jag trampar dessvärre väldigt hårt, varför vet jag inte men om jag inte tänker på mina steg så nästan sparkar jag med fötterna mot marken, något jag sakta men säkert tränar bort och det går framåt!

Sen har jag "vattenkuddeinläggen" som dämpar kroppens tyngd när jag utför mycket fysiskt arbete som att köra motorsåg/röjsåg osv, väldigt behagligt om man ska stå upp i 5-8 timmar med fysiskt arbete, fötterna orkar längre och jag kan lätt rekommendera såna för dig om du står mycket, 270-290 kr beroende på vilken utav dom två olika som finns, finns på Life i dom vanliga städerna

Citat:
Har själv väldigt platta fötter och behöver endast min avgjutning.
Jag har haft inlägg de senaste 15 åren. Och i nästan alla fall har jag återkommit till ett par cat-skor. Dom har absolut gett mig bäst stöd. Men de är ju mest vandringskängor/vinterskor. I år blev det ett par vagabondkängor och de fungerar riktigt bra för mig hittils.

Jag får mina inlägg med gummi vid hälen men dom är så tunna och dom slits ut så jävla fort, helt otroligt.

Ska kolla runt lite, om du nu ansåg att dessa "cat" skor var bra, gärna länka till just dom du hade då jag aldrig hört talas om dom förr faktiskt.

Citat:
Sommarskor har jag fortfarande inte hittat något optimalt som känns som det ger något stöd. Jag brukar Gå runt i skor utan inlägg på sommaren för att vara helt ärlig. Får inte något stöd av inlägget i sådana skor så då kan jag lika gärna vara utan. Förutom i löparskorna.

Sommarskor håller jag med om, avskyr att inte kunna använda sandaler/ träskor när jag är ute på landsbygden då det gör så jävla ont efter 2 - uppåt kilometers promenad

Jag har dock "tvingat" mig själv att gå utan ändå och kvällarna är ju inte dom roligaste på somrarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in