2012-02-14, 21:36
Medlem
L.jaxxons avatar
Gomis måste in... Lisandro håller inte. ganska rolig match annars.
2012-02-14, 21:36
Medlem
Cambijaos avatar
Jag gillar att direkt Leverkusen får bollen blir de alldeles till sig och typ fabblar bort den. Riktigt tråkig match och jag förväntade mig inte att Leverkusen skulle kunna bjuda på dans, de har ingen riktigt anfallare inne och de verkar inte ens ha någon glöd. SEN HAR DE CORLUKA.
2012-02-14, 21:37
Medlem
Leverkusen gick vidare endast för att Chelsea floppade i sista mötet med Leverkusen. Hade varit betydligt roligare om Valencia hade mött Barcelona ikväll.
2012-02-14, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass
Leverkusen gick vidare endast för att Chelsea floppade i sista mötet med Leverkusen. Hade varit betydligt roligare om Valencia hade mött Barcelona ikväll.
Hur fan skulle det ha gått till?
2012-02-14, 21:39
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexchokladglass

Lag från samma land kan inte mötas i åttondelen.

Annars är det mest roligt att Apoel lyckas hålla tätt mot Lyon. Lyon trodde nog att de hade fått värsta jackpotten men de måste spela matchen också.
2012-02-14, 21:40
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zog Rules
ibland måste man satsa lite.

Varför? Känns dumt. Målet släppte man in när man gick för många framåt och tappade boll på mitten. Mot Barca måste man spela defensivt och utnyttja kontringarna, som Arsenal förra våren, som var ett Bendtner-ben ifrån att slå ut Barca.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hur fan skulle det ha gått till?

De slutade 3a precis efter Leverkusen, eller?

Aha såg det med lag från samma land nu...
Medlem
Audere-Est-Faceres avatar
Leverkusens passningar i första halvleken:

http://tf-chalkboards.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/images/05RXk.png

Ingen vacker syn direkt.
2012-02-14, 21:41
Medlem
Analys från läktarcoachen: Varför låter Leverkusen Barcelona spela ut? Ingen press på bollhållaren, ständigt 2-3 passningsalternativ för Barca, medan Leverkusens hela backlinje och 1-2 mittfältare håller koll på 2-3 anfallare. Hur farao ska man vinna boll då?

När de väl får bollen, får de inte behålla den längre än något tillslag. Bryts inom någon sekund, eller en lång passning utan adress upp i banan från backlinjen.

Jag vet att Barcelona är världens bästa lag på det här spelet (bollinnehav och hög press för att vinna tillbaka), men jag tycker alltför många lag spelar dem rätt i händerna. Alla på defensiven, satsa på enstaka kontring eller fast situation.

Jag skulle vilja se fler lag sätta högre press mot Barcelona. Inte någon tokoffensiv, men stressa lite mer, var lite mer utspridda och våga spela runt den när bollen vinns. Finns det något som frustrerar Barcelona är när de inte vinner tillbaka boll, och matchen fortfarande står och väger. Mascherano är ingen mittback, men han utsätts nästan aldrig för några utmaningar. För många lag satsar på att ha 4 man på Messi direkt när han får bollen, och låter övriga världslirare spela runt bäst de vill.

Real Madrid har försökt en liknande modell i några möten mot Barca, men aldrig fått till det helt, bara periodvis. Jag tycker det har vart tydligt då att Barca blir stressat och har brister, som alla andra lag.

Jag hoppas Leverkusen vågar spela mer med högre press i andra halvlek. Med 45 minuter kvar på hemmaplan och ett bortamål i baken, har de inget att förlora.
Medlem
thatis7tisshows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Varför? Känns dumt. Målet släppte man in när man gick för många framåt och tappade boll på mitten. Mot Barca måste man spela defensivt och utnyttja kontringarna, som Arsenal förra våren, som var ett Bendtner-ben ifrån att slå ut Barca.

Eller en yr domare

Som jag trodde, Leverkusen har ingen chans.
Medlem
Sjukt tråkig match det ena har parkerat bussen och de andra spelar som ett handbolls lag. Barca saknar sin rörlighet och tempo i passningsspel. Hoppas man får se lite av de efter andra halvlek för matchen är ju ett jävla sömnpiller.
2012-02-14, 21:42
Medlem
Zog Ruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda

Inte dumt alls att stressa ett lag som Barcelona, de tappar sitt spel då. Jag tror att Barcelona har 80 % bollinnehav, förr eller senare gör man mål på det. Nu ser det riktigt svårt ut för Leverkusen och de har inte ens haft ett skott på mål. Det blir inte enklare på Camp Nou, så mycket är säkert.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in