2012-02-13, 21:10
Medlem
Stor ångest, ska man köpa med fasta(hårda) kuddar eller mjuka?
erfarenhet nån som vet?

http://www.mio.se/Vardagsrum/Soffor-Fatoljer/Soffor2/Sit-Down-Byggbar-Soffa/Sit-Down-Dyna-C1-2-plym-tyg-Cortina-night-1108-89-Ben-ekimitation1/
Citera
2012-02-14, 12:54
Medlem
Softis...s avatar
Generellt brukar man säga att yngre personer föredrar en mjukare stoppning, och att äldre föredrar en fastare stoppning. Men, alltid detta men, det är ju faktiskt som så att det endast handlar om en generalisering. Det din kropp vill ha, behöver inte vara detsamma som vad andras kroppar vill ha. Jag tycker att du ska ta med dig en schysst bok, eller något annat du kan sysselsätta dig med, och provsitta/ligga båda varianterna någon timma eller två.

Personligen har jag en ganska fast stoppning, och jag tycker att det gör att soffan blir skönare att ligga i. Det händer till och med att jag tar med mig täcket från sängen och sover i soffan, bara för att den är så skön.
Senast redigerad av Softis... 2012-02-14 kl. 13:44.
Citera
2012-05-22, 22:15
Medlem
Det är bara ryggkuddarna som har olika hårdheter. Jag skulle satsa på de fasta (Hårda) då de kommer hålla formen längre... Och de kommer ju bara bli mjukare med åren!!!
Citera
2012-05-22, 23:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Jag hade inte köpt någon Mio-soffa överhuvudtaget. Hoppa upp ett par tusenlappar och gå till stalands istället. Mycket snyggare och bättre soffor.

Kolla in märket Eilersen och köp någon av deras budgetmodeller istället. Har sett någon kampanj ibland med priser runt 15 000. Bara ett tips.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in