Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-13, 15:30
Medlem
Hejsan!

Jag har installerat windows genom VMware fusion och kan växla enkelt från mina mac program till windows. Anledningen till att ja har windows är för att kunna skapa musik med programmet fruity loops. Nu när ja bara ska spela upp en enkelt slinga i programmet så hackar ljudet och det är numera omöjligt att skapa musik som kräver mer än en slinga (bas+kick+melodi samtidigt tex).

Jag sitter på en ett år gammal macbook air- 2,2ghz och 4gb ram. Riktigt tråkigt att redan känna ett behov för att köpa ny dator.

Hur löser jag detta?

MVH
Marcus
Citera
2012-02-13, 15:47
Medlem
Snöjs avatar
Testa att köra Windows genom Bootcamp istället. Emulatorer såsom VMware lämpar sig inte så speciellt bra till att köra tyngre program. Eller varför inte köra ett musikprogram som finns till OS X istället?
Citera
2012-02-13, 19:53
Medlem
Löste faktiskt problemet med att installera asio4all och sedan välja den som drivrutin i fruityloops. (bra tips för andra med liknande problem)

Har en annan fråga om fruity loops.. Jag har alla mina wave/ljudfiler på en extern hårddisk och öppnade ett projekt utan att ha hårddisken inkopplad. Jag la till några andra ljud o sparade sedan projektet..

Nu när jag ska starta projektet igen så kmr inte fruity loops åt de gamla ljudfilerna o när ja spelar upp sången så är de filerna helt tysta.. Hur löser man detta?

Hängde ni med? Tacksam för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in