2012-02-13, 05:42
Medlem
Tänkte köra en lite extremare diet nu i 2 veckor som kommer bestå utav:

Lunch:
Proteinfluff:

1dl BS Kasein
100g jordgubbar
1dl minimjölk
10g flytande margarin
~290kcal

Middag:
Protteinfluff igen:

1dl BS Kasein
100g jordgubbar
1dl minimjölk
10g flytande margarin
~290kcal

Totalt: 580kcal

Protein: 52g
Kolhydrater: 20g
Fett: 20g

Med detta så kommer jag äta multivitamin + omega 3 + aloe vera tabletter så jag får i mig alla vitaminer och mineraler.

Är denna kost FARLIG att köra på i 2 veckor? Missar jag någonting eller är det bara att köra på? Så som jag ser det är det ungefär samma näringsvärden som nutrilett bara lite mindre kolhydrater och några gram fett mer i det här. Anledningen till att jag vill köra just detta upplägg är att jag känner mig lika mätt på det här som 1500kcal av kött och potatis till exempel.
Citera
2012-02-13, 05:47
Medlem
Den är inte farlig att köra på i 2 veckor vad jag kan tänka mig.
Citera
2012-02-13, 06:34
Medlem
cambridgekuren har ju t.ex 470 kcal per dag i intag. Nog kan du säkert köra på sådär om du får i dig vitaminerna som du säger Whatever makes you happy, klarar du av dagarna så är det väl bara att köra på!

Själv käkar jag fläskkotlett+gurka+svamp som enda "stora" mål per dag, sedan käkar jag en smörgås eller två med kaviar/ost på morgonen när jag slutat jobba. Tar även en "only one" vitamintablett.

200g fläskkotlett + ~200g gurka + 1 burk champinjoner ~100g tror jag, vi kan säga 150g.

206 kcal + 28 kcal + 36 kcal = 270kcal

Känns som det är lite väl lite kcal i mitt käk, märks då inte av :S Håller mig mätt och glad (Nästan) hela dagen!
Senast redigerad av Kyozoku 2012-02-13 kl. 06:36.
Citera
2012-02-13, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kyozoku
cambridgekuren har ju t.ex 470 kcal per dag i intag. Nog kan du säkert köra på sådär om du får i dig vitaminerna som du säger Whatever makes you happy, klarar du av dagarna så är det väl bara att köra på!

Själv käkar jag fläskkotlett+gurka+svamp som enda "stora" mål per dag, sedan käkar jag en smörgås eller två med kaviar/ost på morgonen när jag slutat jobba. Tar även en "only one" vitamintablett.

200g fläskkotlett + ~200g gurka + 1 burk champinjoner ~100g tror jag, vi kan säga 150g.

206 kcal + 28 kcal + 36 kcal = 270kcal

Känns som det är lite väl lite kcal i mitt käk, märks då inte av :S Håller mig mätt och glad (Nästan) hela dagen!

Wow! Det där var inte mycket kalorier, konstigt att du känner dig mätt på det lilla. Om du håller sådär låg kalorinivå om dagen så borde du ju rasa i vikt?
Citera
2012-02-13, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyuwzup
Wow! Det där var inte mycket kalorier, konstigt att du känner dig mätt på det lilla. Om du håller sådär låg kalorinivå om dagen så borde du ju rasa i vikt?

Blev faktiskt jävligt paff när jag såg det i siffror :S Kan inte stämma med kcal uträkningen, eller så är mackorna ena tjuvar, iofs så är ju inte kaviar det som ger lägst kcal

Mjo det går fint med vikten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in