Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-02-13, 03:30
Medlem
Tänkte köpa en mini-bong då jag aldrig har rökt från en bong förut.

Denna placerade högst på listan av köpalternativen då min ekonomi inte är den bästa för tillfället;
http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=30371

Vad säger ni? Kommer det att gå bra? Kommer delvis röka ur den mycket själv, och givetvis med polare då och då.

Vad för tillbehör måste jag köpa? Nät (isåfall vilka)?

Eller ska jag lägga ut 100kr till och köpa en lite större bong? Antagligen av skit kvalité men en fungerande bong räcker. Har inte 600 att lägga ut på en grym bong atm. Så tänkte bara slänga bort 50-150 på en medelbong och se hur det är. Såg en massa feta bongar på ickysticky för 100-150. Frågan är vilken man egentligen ska köpa. Kom gärna med tips på bongar och tillbehör. Maxmax 200:-

Tack på förhand
Senast redigerad av kunipeN 2012-02-13 kl. 03:40.
Citera
2012-02-13, 03:45
Medlem
Gör din egna av en pet-flaska?
Citera
2012-02-13, 03:45
Medlem
Misunderstuds avatar
Hej där fellow stoner . jag måste sägaj ag tycker allt i denna pundar kultur är överpris satt och dålig kvalitet oftast på sådant här . du tappar eller klämmer lite för hårt så har du värsta glasbiten i handen ( egen erfarenhet förr ) ,

jag byggde alltid mina egna bongs , vad du behöver är ett metal rör med kopp , sen en festis elr cola 50 cl och du hr en ny fräsh grym bong när du känner för plus lite läsk =)
Citera
2012-02-13, 03:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kissemjau
Gör din egna av en pet-flaska?
Lika bra att köpa en! Kan testa mig på hemmabyggen när jag vet hur prylarna fungerar först
Citera
2012-02-13, 03:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Misunderstud
Hej där fellow stoner . jag måste sägaj ag tycker allt i denna pundar kultur är överpris satt och dålig kvalitet oftast på sådant här . du tappar eller klämmer lite för hårt så har du värsta glasbiten i handen ( egen erfarenhet förr ) ,

jag byggde alltid mina egna bongs , vad du behöver är ett metal rör med kopp , sen en festis elr cola 50 cl och du hr en ny fräsh grym bong när du känner för plus lite läsk =)
Vill bara höra vad folk tycker! kanske ska ge mig på att bygga en egen då..
Citera
2012-02-13, 04:11
Medlem
Ils avatar
Om du vill röka bong så är det lika bra att du köper en normalstor direkt så att du kan ta en riktig bonghit, dom små rymmer inte tillräckligt med rök och då kan du lika gärna röka en vanlig pipa eller joint istället.
Citera
2012-02-13, 04:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Il
Om du vill röka bong så är det lika bra att du köper en normalstor direkt så att du kan ta en riktig bonghit, dom små rymmer inte tillräckligt med rök och då kan du lika gärna röka en vanlig pipa eller joint istället.
Mjo jag tänkte att det fanns lite nackdelar med en mini bong. Tycker det skulle vara lite småkul med en mini version dock!

Är det här någonting då?
http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=31056
Behöver även nät och shit och jag har ingen aning om vad som fungerar eller passar bäst.
Citera
2012-02-13, 07:31
Medlem
GanjaMoons avatar
Jag använder mini-bong och är grymt nöjd,har använd mig av det nu i över 10år när jag röker,och föredrar små bongar då röken kommer in snabbare och man kan enkelt ställa undan dom,och framförallt dom är inte i vägen,folk har en tendens att råka sparka omkull större bongar och bong vatten på golvet kan jag leva utan
Citera
2012-02-13, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GanjaMoon
Jag använder mini-bong och är grymt nöjd,har använd mig av det nu i över 10år när jag röker,och föredrar små bongar då röken kommer in snabbare och man kan enkelt ställa undan dom,och framförallt dom är inte i vägen,folk har en tendens att råka sparka omkull större bongar och bong vatten på golvet kan jag leva utan
Vad behöver man för tillbehör om man köper en mini bong? Länka en du skulle kunna rekommendera och tillbehören för att man ska kunna använda den.

Eller är det någon annan som kan det?
Citera
2012-02-13, 13:16
Medlem
02-02-2012s avatar
Man behöver ha en viss storlek på en bong, de små är mer leksaker än dugliga. Helst skall bongen vara ~40cm hög om man vill ha något ordentligt. Lika bra att hitta något annat om man ser efter en minibong som bara är 10 cm hög.
Citera
2012-02-13, 13:32
Medlem
Aviarts avatar
Ojojoj! En tråd om mitt favoritverktyg, riktigt kittlar i pungen!

Okej först och främst. Vill du röka bong bara för att röka en bong, eller vill du uppleva allt som finns med en bong? I mitt tycke kan du bygga dig en sunkig bong av en PET-flaska om det är "bara för att". Då finns det ingen som helst mening med att investera minsta lilla krona i en bong.

Om du o andra sidan vill ha en bong som håller länge, är estetiskt tilltalande och som är en ren njutning att dra en hit ifrån så är det bra att du lägger lite pengar på en bong.

Den stora frågan: Vilket material?

Glas är alltid bäst. Inget snack om saken. Dom är väldigt enkla att hålla rena och utsöndrar inget som sätter smak på röken såsom en acryl eller använd bambu. Nu kanske man inte lägger ett par tusen för en glasbong när man är ny med bongar. Men det finns helt OK bongar för ett par hundralappar, väl investerade pengar för en kvalitetsbong som hänger med länge. Ett exempel;

http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=30455

BOOST har bongar av bra glas som är rätt goda att dra ur. Det är ingen hyperjättebra bong men det är en finfin introduktion till glasets underbara värld. Många gånger så är det inte märket på ongen som gör den bra. Även om ROOR, Black Leaf, Weedstar och G-Spot är bra bongar så betyder inte namnet att just du kommer gilla dom.

Självklart kan du välja att köpa en acrylbong för hållbarhetens skull men i min mening så är acryl riktigt vidrigt att dra ur. Efter ett tag så kvittar det om man rengör den eftersom gammal rök och slagg sitter fast i bongen och ger smak åt den rök som du drar senare. Självklart vill du väl smaka ditt röka och inte vad du rökt tidigare?
Många röker bong endast för att det slår lite fortare och att det är "stoner". Men att röka en riktigt fin, ren glasbong med bra röka är som en liten del av himlen. Ett av livets njutningsmoment förbehållet oss cannabisrökare. Att kunna känna smaken av det röka man har i bongen och bli gött stenad samtidigt.

Självklart är valet upp till dig men min rekomendation är att skaffa dig en bra glasbong och kanske lära dig uppskatta allt det underbara i att röka bong. Hoppas detta hjälpte
Citera
2012-02-13, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aviart

Låter som att du har koll på bongande så passar på att fråga här, om man ska köpa en bong, vad är det mer man behöver? filter? Eller något annat? berätta gärna så jag kan skicka efter allt samtidigt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in