Ojojoj! En tråd om mitt favoritverktyg, riktigt kittlar i pungen!
Okej först och främst. Vill du röka bong bara för att röka en bong, eller vill du uppleva allt som finns med en bong? I mitt tycke kan du bygga dig en sunkig bong av en PET-flaska om det är "bara för att". Då finns det ingen som helst mening med att investera minsta lilla krona i en bong.
Om du o andra sidan vill ha en bong som håller länge, är estetiskt tilltalande och som är en ren njutning att dra en hit ifrån så är det bra att du lägger lite pengar på en bong.
Den stora frågan:
Vilket material?
Glas är alltid bäst. Inget snack om saken. Dom är väldigt enkla att hålla rena och utsöndrar inget som sätter smak på röken såsom en acryl eller använd bambu. Nu kanske man inte lägger ett par tusen för en glasbong när man är ny med bongar. Men det finns helt OK bongar för ett par hundralappar, väl investerade pengar för en kvalitetsbong som hänger med länge. Ett exempel;
http://www.ickysticky.se/index.php?dispatch=products.view&product_id=30455
BOOST har bongar av bra glas som är rätt goda att dra ur. Det är ingen hyperjättebra bong men det är en finfin introduktion till glasets underbara värld. Många gånger så är det inte märket på ongen som gör den bra. Även om ROOR, Black Leaf, Weedstar och G-Spot är bra bongar så betyder inte namnet att just du kommer gilla dom.
Självklart kan du välja att köpa en acrylbong för hållbarhetens skull men i min mening så är acryl riktigt vidrigt att dra ur. Efter ett tag så kvittar det om man rengör den eftersom gammal rök och slagg sitter fast i bongen och ger smak åt den rök som du drar senare.
Självklart vill du väl smaka ditt röka och inte vad du rökt tidigare?
Många röker bong endast för att det slår lite fortare och att det är "stoner". Men att röka en riktigt fin, ren glasbong med bra röka är som en liten del av himlen. Ett av livets njutningsmoment förbehållet oss cannabisrökare. Att kunna känna smaken av det röka man har i bongen och bli gött stenad samtidigt.
Självklart är valet upp till dig men min rekomendation är att skaffa dig en bra glasbong och kanske lära dig uppskatta allt det underbara i att röka bong. Hoppas detta hjälpte