2012-02-13, 00:49
Medlem
Började träna för ca 3 veckor sedan och har ökat från 76 till 86kg i vikt på denna korta period.
Jag ser inte nämnvärt större ut, utan bär samma kläder som jag gjorde när jag vägde under 70kg, och de sitter ungefär likadant.

Dock har jag fått en liten kagge, men inte någon jättestor.
Dessutom har jag blivit lite rundare i ansiktet.

Var har vikten satt sig egentligen? Inte kan allt vara vatten? Var sitter vattnet i sådana fall?
3-4kg hade jag kunnat tänka mig gå obemärkt förbi, men inte 10. Har vägt mig på olika vågar, en där hemma och en på gymmet. Båda vågarna visar samma ökning, 10kg.

Bulkar förresten genom att trycka i mig 3500-4000kcal om dagen (1700kcal från Gainers och proteinpulver)

Någon som vet?
Citera
2012-02-13, 00:51
Medlem
NeverArounds avatar
Vägde du dig på morgonen eller på kvällen vid båda tillfällena? Alltså före och efter.
Citera
2012-02-13, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NeverAround
Vägde du dig på morgonen eller på kvällen vid båda tillfällena? Alltså före och efter.

Kvällen vid både tillfällena, eller ja. Väger mig på morgonen nu och då väger jag 85.
När jag vägde 76 var det på kvällen.
Citera
2012-02-13, 01:06
Medlem
Cryxs avatar
Låt spegeln eller bilder avgöra hur du ser ut istället för vågen är mitt förslag. Du kanske har blivit större, men inte märkt det så avsevärt.
Citera
2012-02-13, 02:14
Medlem
Jävlar, 10kg på 3 veckor det var då en grisbulk det, dra ner på gainers! Du behöver fan inte lägga på dig vikt så fort grappen...
Citera
2012-02-13, 02:40
Medlem
På tok för hög viktuppgång, sikta på ett kilo/månad.

Hur lång är du?
Citera
2012-02-13, 02:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Började träna för ca 3 veckor sedan och har ökat från 76 till 86kg i vikt på denna korta period.
Jag ser inte nämnvärt större ut, utan bär samma kläder som jag gjorde när jag vägde under 70kg, och de sitter ungefär likadant.

Dock har jag fått en liten kagge, men inte någon jättestor.
Dessutom har jag blivit lite rundare i ansiktet.

Var har vikten satt sig egentligen? Inte kan allt vara vatten? Var sitter vattnet i sådana fall?
3-4kg hade jag kunnat tänka mig gå obemärkt förbi, men inte 10. Har vägt mig på olika vågar, en där hemma och en på gymmet. Båda vågarna visar samma ökning, 10kg.

Bulkar förresten genom att trycka i mig 3500-4000kcal om dagen (1700kcal från Gainers och proteinpulver)

Någon som vet?

Sluta med Protien Pulver och Gainers, för dom gör så att man binder vätska.
Citera
2012-02-13, 02:58
Medlem
xDs avatar
Det är förstås relevant hur lång du är. Min gissning är att större delen har lagt sig på magen. Se upp för gainers, ha ha!
Citera
2012-02-13, 03:21
Medlem
ekmannens avatar
dra ner på gainers osv!
Citera
2012-02-13, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorfiusBaltzar
Sluta med Protien Pulver och Gainers, för dom gör så att man binder vätska.

Hur kan proteinpulver binda vätska?
Citera
2012-02-13, 13:21
Medlem
Jag är 192cm.
Idag när jag vägde mig efter att ha skitit och precis gått upp, så stod vågen på 84kg. Så kanske inte är riktigt 10kg, utan 8-9.

Hur som helst tycker jag det är skumt.
Tar även 5g Kreatin dagligen också.
Citera
2012-02-13, 13:30
Medlem
Teddows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xD
Det är förstås relevant hur lång du är. Min gissning är att större delen har lagt sig på magen. Se upp för gainers, ha ha!
Absolut, där sätter sig alla gainers, eller hur?

Till TS: Vi kan omöjligt veta var dom extra kilona har satt sig. Om du postar före/efter-bilder så kan vi möjligtvis hitta ett par av dom, men utan bilder så kan tråden slopas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in