2012-02-13, 00:19
Medlem
Hej,

Har en Mac Pro som känns så otroligt seg när jag kollar filmer på Youtube osv, har jag mer än 3 filmer uppe så laggar det sönder och hela datorn segar.

Spec:
Quad-Core
En 2,8 GHz Quad-Core Intel Xeon "Nehalem" -processor
120 GB SSD Systemdisk
ATI Radeon HD 5770 med 1 GB GDDR5
8 GB ram

Vad kan felet vara? Har Lion 10.7.3 installerat.
Citera
2012-02-13, 00:24
Medlem
RostigaMannens avatar
Ingen expert inom mac men kolla om du har några onödiga plugins installerat som segar ner webbläsaren, uppdaterat till senaste drivrutiner till grafikkortet eller så kan det bara vara att din mac blir lite för varm vilket av egen erfarenhet kan leda till långsam uppspelning av klipp
Citera
2012-02-13, 00:36
Medlem
mefedronkungens avatar
om det inte är en hackintosh du sitter på så inbillar du dig bara. Hade det inte varit en mac DÅ hade din dator varit seg som fan med microsofts skitos och linux. Misstänker att dina problem är påhittade bara för att misskreditera apple och mac finns många applehatare som tycker det är kul att posta om sina "problem" på diverse forum på nätet.
Citera
2012-02-13, 01:35
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sadist
Wtf dubbelacc?
OMG stor humor!

Är det här din hackintosh med Sabretooth p67 moderkort du menar?

I så fall borde du ominstallera gpu:n med din multibeast CD.
Citera
2012-02-13, 03:26
Medlem
hockexxs avatar
Processorn throttlar antagligen. Många mac datorer går ju varmt (särskilt i flash), kolla temperaturen medans du upplever problemet så får lär du se mindre fina resultat. Kan vara läge att rensa lite damm?
Citera
2012-02-13, 04:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Processorn throttlar antagligen. Många mac datorer går ju varmt (särskilt i flash), kolla temperaturen medans du upplever problemet så får lär du se mindre fina resultat. Kan vara läge att rensa lite damm?

Processorn throttlar, vad betyder det? När det laggar ligger temperaturen runt 40-46 grader.

Till er andra, nej det är ingen hackintosh, fick inte hackintosh att fungera så jag köpte en Mac Pro istället.
Senast redigerad av Dinka 2012-02-13 kl. 04:25.
Citera
2012-02-13, 07:08
Moderator
Rassas avatar
Det kan vara Flash som är boven här. Se till att du har installerat senaste versionen. Om datorn inte är seg i övrigt, så är det säkert Flash som spökar. Adobe har inte lyckats göra en bra version till Mac.
Citera
2012-02-13, 11:00
Medlem
Som sagts så är det inte omöjligt att det är Flash som spökar.
Har du provat att köra HTML5-versionen av Youtube?
Citera
2012-02-13, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rassa
Det kan vara Flash som är boven här. Se till att du har installerat senaste versionen. Om datorn inte är seg i övrigt, så är det säkert Flash som spökar. Adobe har inte lyckats göra en bra version till Mac.

Flash var uppdaterat till senaste versionen

Citat:
Ursprungligen postat av convicten
Som sagts så är det inte omöjligt att det är Flash som spökar.
Har du provat att köra HTML5-versionen av Youtube?

Nej, det har jag inte ska googla och se hur man gör så ska jag prova det! Jag laggar dock väldigt mycket om jag har ett par fönster uppe med olika streams, förut flöt det på hur bra som helst.
Citera
2012-02-13, 21:35
Medlem
hockexxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dinka
Processorn throttlar, vad betyder det? När det laggar ligger temperaturen runt 40-46 grader.

Till er andra, nej det är ingen hackintosh, fick inte hackintosh att fungera så jag köpte en Mac Pro istället.
40-46 grader med flash igång på en bärbar och i serien? Nu har du nog fått fel siffror du :P

Prova köra HTML5 versionen som dom säger, mac gillar inte flash i överlag, kanske är det vise versa.
Citera
2012-02-13, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mefedronkungen
om det inte är en hackintosh du sitter på så inbillar du dig bara. Hade det inte varit en mac DÅ hade din dator varit seg som fan med microsofts skitos och linux. Misstänker att dina problem är påhittade bara för att misskreditera apple och mac finns många applehatare som tycker det är kul att posta om sina "problem" på diverse forum på nätet.
Ehm.. Har du något grövre problem än att vara fanboy måntro? :-k
Citera
2012-02-13, 23:01
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
40-46 grader med flash igång på en bärbar och i serien? Nu har du nog fått fel siffror du :P

Prova köra HTML5 versionen som dom säger, mac gillar inte flash i överlag, kanske är det vise versa.
Mac Pro är en stationär dator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in