Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-12, 22:03
Medlem
Hej!

Jag håller just nu på med att samla ihop datorer till mindre lyckligt lottade människor i vårt samhälle, och har då kommit över en dussin emacs med OS X 10.3.9

Det jag behöver lite hjälp med är vilka program som kan tänkas vara användbara? Jag har lagt över VLC, lite spel, och en annan webläsare.

Dock så funderar jag på vart man kan hitta ett bra ordbehandlingsprogram som är gratis och kompatibelt? Jag testade att dra hem en gammal version av open office men dessvärre tror jag bara det var till inteldatorer.

Är det någon som har några tips på gratis program och dyl så skulle jag vara ytterst tacksam.

mvh Solo.
Citera
2012-02-12, 22:11
Medlem
SirKnasens avatar
1,0GHz eller snabbare modellerna av eMac klarar OSX 10.5 Leopard. Kan kanske underlätta letandet efter program en del. Samtliga eMac klarar OSX 10.4
Citera
2012-02-12, 22:19
Medlem
tzjs avatar
Kolla i denna listan om du finner något bra: http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Mac_OS_X_text_editors

Citera
2012-02-12, 22:30
Medlem
ei96byods avatar
För ren ordbehandling skulle jag rekommendera Bean. De har också en lista med gamla versioner. Där bör du hitta en version som fungerar med 10.3

http://www.bean-osx.com/Bean.html
Citera
2012-02-13, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirKnasen
1,0GHz eller snabbare modellerna av eMac klarar OSX 10.5 Leopard. Kan kanske underlätta letandet efter program en del. Samtliga eMac klarar OSX 10.4
Dessvärre var det 700MHz, men tusen tack för tipset i alla fall (Y)

Jag hade fått för mig att 10.4 inte funkade, men jag kom fram till att skivan jag hade testat antagligen var någon form av återställningsskiva till någon annan modell.

Nu ska jag fixa det i alla fall, det underlättade mycket, tack än en gång.

Du råkar inte ha några tips på bra program jag kan lägga över? Antagligen kommer det att röra sig om barnfamiljer som inte varit i Sverige så länge så det kanske ger dig en vink om vad osm vore användbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in