Citat:
Ursprungligen postat av Sebbzuz
Markus Näslund, Han e bara en tröja som glider runti landslaget.
Niklas Lidström, Samma som Näslund.
Kim Källström, En jävla snigel i landslaget som är oerhört långsam.
Håkan Mild, Men fan lägg ner nu!
"turbo", vad är kriterierna för att kallas turbo? Ska man vara tjock, skallig och långsam?
Abgar Barsom, Han e allmänt ful och otrevlig...
Peter Ijeh, överskattad som bara gnäller o har sej.
Niklas Lidström: Vi i Svedala kommer aldrig förstå hur stor han är i NHL. Ett par matcher betyder ingenting, killen är en av NHL:s fem absolut bästa backar.
Kim Källström: Att vara en av Rennes viktigaste spelare är inte fy skam. Långsam kan han knappast kallas heller. Däremot får han aldrig chansen men när han väl får den kommer han att ta den. En ny och modernare Anders Svensson. Kan skjuta frisparkar utan dess like och är nyttig för varje klubb, inte minst för hans inställning.
Håkan Mild: Inte hans fel att han blir uttagen i landslaget. Men jag håller med om att han gjort sitt. Dock en slitvarg med kondition i högsta klass, en doldis som gör det han ska.
Magnus Svensson: Ännu en spelare som gör sitt i det dolda. Nu börjar det bli dags att plocka in nytt blod i landslaget och då är "turbo" rätt man att peta!
Abgar Barsom: Trots att jag är djurgårdare ända in i hjärtat kan jag inte annat än hålla med, killen är girig och väldigt överskattad. Kan vara sveriges svar på Maradona när han vill men har en lägstanivå som en bakfull korpenspelare. Verkar drömma om proffslivet mer än att koncentrera sig på sin nuvarande arbetsgivare.
Peter Iljeh: Var länge sen någon allsvensk spelare snittade mer än ett mål per match så överskattad skulle jag knappast kalla honom, däremot begick han ett stort misstag som flyttade från Malmö.
Allsvenskans bästa spelare och landslaget nästa komet: Johan Arneng.