2005-03-07, 23:09
Medlem
Citat:
Om man inte inser Staffans storhet som handbollsspelare så ska man nog lära sig lite mer om handboll. Att han spelade ett par år för länge i landslaget håller jag med om.

Men för helvete, han är ju långhårig, det är ju det som är problemet!
Hur många gånger har man inte suttit och gapat "STAFFAN !!" framför tvn när Sverige spelat?
Citera
2005-03-07, 23:33
Medlem
Det finns många spelare som man ogillar och rent av avskyr. Fredrik Stenman är ett sådant exempel. Men för att bli riktigt hatad krävs det något extra. Pontus Kåmark och Judas Jansson är självklara fall och behövs knappast motiveras. Den senaste tiden har även Fredrik Björck gjort sitt yttersta för att komma in på den listan.
Citera
2005-03-08, 05:19
Medlem
guldkorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krayziebone
du verkar ju inte gilla dom som spelat i gnaget å dif, så jag hoppas att du inte gillade alexander östlund som vi vann sm guld tack vare hans enda mål

by the way haha zoran har du verkligen rätt i, när dif vann så var det tack vare åkeby inte zoran

Skrattade läppen av mig när han inte fick nytt kontrakt och dessutom misslyckades totalt ute i europa. Speciellt efter hans plockade ögonbryn och "det räcker med ett mål per säsong".

Så det sved en hel del när han skrev på. Tankar som "hur ska man reagera om han gör mål" gnagde om nätterna. Men så fort fröken Nordin satt som ett plåster i sargen på Nackas Minne var allt förlåtet. Så kan det gå...
Citera
2005-03-08, 11:58
Medlem
Shadys avatar
Deco - Barcelona så jävla ful och kass
Citera
2005-03-08, 12:23
Medlem
zachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av di_canio
kommentar är väll egentligen överflödig här
den politiska debatten har inte di canio startat, den har opålästa nollor som du gjort helt själva.. ta reda på lite fakta innan du utalar dej

Kliv in i matchen! Di Canio har med sin DUX-tatuering, sin självbiografi och äckligt stort antal av intervjuer sett till att gett fascismen ett ansikte inom idrotten, på samma vis som hans lika patetiska polare i Curva Nord gett Lazio ett ansikte av samma slag. Och detsamma är vad du gör när du först har hans namn som nickname och sen försvarar äcklet.

Tragiskt...
Citera
2005-03-08, 20:06
Medlem
di_canios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zach
Kliv in i matchen! Di Canio har med sin DUX-tatuering, sin självbiografi och äckligt stort antal av intervjuer sett till att gett fascismen ett ansikte inom idrotten, på samma vis som hans lika patetiska polare i Curva Nord gett Lazio ett ansikte av samma slag. Och detsamma är vad du gör när du först har hans namn som nickname och sen försvarar äcklet.

Tragiskt...

har du hans bok då? isåfall vill jag veta vilken sida som är så satans facistisk.. för jag hittar den fan inte i mitt ex..
Italien är inte sverige, där får man ha vilken politisk uppfattning man vill utan att det tar hus i helvete.
förövrigt är det väll hans fulla rätt att vara höger-orienterad om han vill.. att inte respektera andra människors åsikter ser jag som lite smygfacistiskt.. eller va säger du zach

ska kanske tilläga att jag inte delar herr Di Canios politiska synpunkter..
men till skillnad från "vissa" så vill jag heller inte att alla ska tycka som jag..

just det, Di Canio spelar fotboll ibland också men det är väll inte lika viktigt
Citera
2005-03-08, 21:00
Medlem
zachs avatar
Så hans tatuering, uttryckt beundran för den såå missförstådde Benito och en hälsning inga (förutom en del Laziosupportrar) kan misstolka "till sina (definitivt fascistiska) polare i Curva Nord" är inte bevis nog? Och nej, jag har inte hans bok – varför skulle jag ha det? Trodde du var smart nog att inse att jag definitivt inte för en sekund skulle stödja en idiots försök till att sko sig ännu mer... Men att läsa mellan raderna är tydligen inte din starkaste gren, för ingenstans har jag väl ändå skrivit att jag vill att du ska tycka som mig på varje punkt? Och du, får man verkligen uttrycka varje politisk åsikt i Italien...?

Om jag sen är smygfascist för att jag fördömer allt Il Duce (plus hans beundrarskara) stod (/står) för så bjuder jag hjärtligt på det. Tack och lov är jag inte laziale, för fy fan för att jubla när den här människan (?) gör mål...
Citera
2005-03-08, 22:56
Medlem
Jag delar inte di Canios politiska åsikter men…

Det är ytterst få spelare som kan uppvisa sådan passion, klubbhjärta och ledaregenskaper på planen som di Canio gör. Han kommer alltid att vara älskad på Olimpico och saknad på Upton Park. Det är spelare som di Canio som gör fotbollen.

Stand up for di Canio!
Citera
2005-03-08, 23:19
Medlem
di_canios avatar
Citat:
Så hans tatuering, uttryckt beundran för den såå missförstådde Benito och en hälsning inga (förutom en del Laziosupportrar) kan misstolka "till sina (definitivt fascistiska) polare i Curva Nord" är inte bevis nog? Och nej, jag har inte hans bok – varför skulle jag ha det? Trodde du var smart nog att inse att jag definitivt inte för en sekund skulle stödja en idiots försök till att sko sig ännu mer... Men att läsa mellan raderna är tydligen inte din starkaste gren, för ingenstans har jag väl ändå skrivit att jag vill att du ska tycka som mig på varje punkt? Och du, får man verkligen uttrycka varje politisk åsikt i Italien...?

Om jag sen är smygfascist för att jag fördömer allt Il Duce (plus hans beundrarskara) stod (/står) för så bjuder jag hjärtligt på det. Tack och lov är jag inte laziale, för fy fan för att jubla när den här människan (?) gör mål...

men hur kan du ha så många åsikter om e människa du knappt vet något om..
och hur fan kan du ta hans bok som exempel när du inte ens har läst den..
nä världen är inte så svart och vit som du tror..
om du växt upp i Roms arbetar kvarter och varit medlem i Lazios ULTRAS sedan u var liten påg så hade du kanske också varit högervriden..
om du inte respekterar andra människors åsikter så är du ju föga bättre än il duce..
sista ordet från mej om Di Canios politiska läggning, kan ältas i all oänlighet och ju mer man diskuterar desto längre bort från fotbollen kommer man..
och jag älskar fotboll och HATAR politik
Citera
2005-03-08, 23:24
Medlem
di_canios avatar
Citat:
"Fulla, tokiga, glada men det halvhjärtade bortastödet har fått de orange-färgade att trilla en aning på listan. Det här är dock bandyns motsvarighet till Hollands fanatiska fotbollsfans. Sveriges klart bästa bandyfans även den här gången."

ser att du är bandy-fan, eftersom jag HATAR bandy över allt annat så måste detta vara jävulens påfund och därmed hatar jag dig också
Citera
2005-03-08, 23:33
Medlem
Madchilds avatar
Citat:

Det ligger faktiskt en del i det di canio säger. I det fattiga Italien, som Di Canio är ifrån, var facismen nästintill något naturligt. Jag försvarar det inte, men för vissa där nere är det ingen stor grej som här uppe.

Sen är ju liraren Di Canio bara för skön!
Citera
2005-03-09, 00:31
Medlem
zachs avatar
Har åsikter om alla vars åsikter går hand i hand med Mussolini och andra icke rumsrena eller långt ifrån humana ledare, och ser du något fascistiskt över att INTE tycka om fascister så får det stå för dig (för som jag uttryckligt skrev tidigare, har aldrig sagt att du eller någon annan måste tycka som mig så lägg ner det där). Och du, vart skrev jag att jag inte läst det som står i hans bok?

Och det är möjligt att jag blivit som hans Curva Nord-polare Toffolo om jag vuxit upp tillsammans med honom, men eftersom jag inte blev som mina närmaste kompisar så... För var man väljer ju sin väg och jag väljer helt klart att vara emot förtryck, etnisk upprensning mm, fascistisk som jag är... Hmm...

Å visst är det så att det är mer ok där nere än här uppe att vara fascist men i så fall borde ju även Nesta vara fascist, eller Totti, eller alla andra 3 miljoner i Rom. För att inte nämna alla söder om just Rom. Och då borde inte Allenza Nazionale (Di Canios förmodade val av parti) ha sitt säte i norra Italien ,för där är dom ju rikare... Och om Di Canio är som just de från den verkliga södern – hur kan han då vara fascist om hans A.N. går in med Lega Nord (som förenklat hatar allt söder om Toscana och speciellt Rom) och bildar regering?

Håller dock med om att politik ska hållas utanför det här... Kunde dock inte låta en del stå oemotsagt, men om någon annan vill sätta punkt för diskussionen så passar det mig utmärkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in