2002-11-08, 20:06
Medlem
Tja! Har skaffat mig några Doloxene kapslar, undrar hur många man ska ta för att få nån effekt, käkade tre stycken men det hände inte ett smack! Är dextro bra för övrigt?

Tack
Citera
2002-11-09, 01:08
äldre konto (old)
Ej medlem
Re: Doloxene

Citat:
Ursprungligen postat av Jongo.
Tja! Har skaffat mig några Doloxene kapslar, undrar hur många man ska ta för att få nån effekt, käkade tre stycken men det hände inte ett smack! Är dextro bra för övrigt?

Tack

Är du helt vettlös? Doloxene är ju en värktablett! Sätter du i dig vad som helst? Är du så trött på livet? Tänk på att om du tar för många och för tätt kan du få en andningsdepression.

DOLOXENE kapslar används vid olika typer av måttlig till svår smärta.
Om du druckit alkohol måste 1 dygn passera innan du kan påbörja en behandling med DOLOXENE. Det verksamma ämnet dextropropoxifen bryts ned och försvinner ut ur kroppen olika snabbt hos olika personer. Minst 2 dygn skall ha passerat efter avslutad behandling med DOLOXENE innan du kan dricka alkohol.
Citera
2002-11-12, 14:38
Medlem
Re: Doloxene

Citat:
Ursprungligen postat av Jongo.

Tack

Vissa kan bli lite påverkade av dem.
Lite glad, lullig, trött, osv, osv.

Men det verksama ämnet i tabletterna är inte bra för din kropp, så jag skulle inte försöka flumma på dom.

Personligen har jag Paraflex Comp utrskirvet för min rygg, men jag tycker de fungerar bäst till vad de är ämnade för; smärtlindring.
Citera
2002-11-16, 19:20
äldre konto (old)
Ej medlem
Du kanske skulle specificera styrkan (kolla fass) på dom för att lättare få en schysst bedömning. Dxp är en mycket svag opioid som inte direkt låter dig vila på babyrosa moln, men med 250mg -> borde det hända litegrann.
Annars befriar jag dig gärna från resterande =)
Citera
2002-11-19, 17:54
äldre konto (old)
Ej medlem
kjahsdkjh

För ett år sedan så övervägde socialstyrelsen att förbjuda Doloxene och Distalgesic för att det orsakade så många döds fall.
Nästan alltid när det varit inbrott i ett apotek någonstans så brukar det dö folk av andningsdeppresion.
Citera
2002-11-21, 13:48
äldre konto (old)
Ej medlem
doloxen funkar inte o knappra dom är bara bra om du har horse avis du slutar o frysa 8O
Citera
2004-05-25, 07:09
Medlem
Lika bra å fråga innan ja gör d, men hur funkar det att skjuta doloxene? Ser ju av tidigare inlägg att dom inte e så bra överhuvudtaget men iaf..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in