2012-02-11, 12:03
Medlem
Nej, jag ska inte ta livet av mig, men började fundera på Inderal (betablockerare). Det borde väl vara rimligt att hjärtat stannar om man överdoserar rejält på sådana piller? Eller vad händer? Någon?
Citera
2012-02-11, 12:59
Medlem
Slingshots avatar
Fel forumsdel.

Ö D -> M & H

//Moderator
Citera
2012-02-11, 13:38
Medlem
Plastbunkers avatar
Japp. Tar du för mycket så kan hjärtat få en så allvarlig arytmi att det stannar, inget att rekommendera alltså.
Citera
2012-02-21, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ljusmongo
Nej, jag ska inte ta livet av mig, men började fundera på Inderal (betablockerare). Det borde väl vara rimligt att hjärtat stannar om man överdoserar rejält på sådana piller? Eller vad händer? Någon?

Då du blockerar all sympatikusinnervering kommer hjärtat bli grym försvagat och svårt att pumpa ut blod. Dessutom är hjärtats inotropi och batmotropi kraftigt påverkat, troligtvis kommer AV-block uppstå.
Citera
2012-03-20, 12:45
Medlem
Mandic!s avatar
Blev förvånad när jag läste att det har krävts flera gram innan man dör utav Propranolol. Såvida hjärtat är friskt alltså.

http://www.inchem.org/documents/pims/pharm/pim441.htm
Citera
2012-06-04, 03:51
Medlem
Ska nog till mycket innan det sker.
Jag vet en som tar 200mg om dagen.
Citera
2012-09-15, 05:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yarouze
Ska nog till mycket innan det sker.
Jag vet en som tar 200mg om dagen.

OK, blir att spara, och hoppa över kvällsdosen och bara ta morgondosen , efter ett par månader borde lämplig dos för att avlida vara sparat.

Tror ni man får andningsdepression av det, det ska vara fruktansvärt. Alltså att man kvävs.
Senast redigerad av stenbergsmannen 2012-09-15 kl. 05:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in