Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-10, 15:23
Medlem
Tja.

tänkte laga till en massa portioner av någon rätt som är bra för någon som gymmar mycket,
funderade lite på chili con carne... men tyvärr är jag kille och därmed usel i köket.

Finnes det någon med nått fint tips på rätt som är nyttig och gynnsam som smakar ok efter några dagar i kylen/frysen?

MVH
Citera
2012-02-10, 15:27
Medlem
Bedragens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathza
Tja.

tänkte laga till en massa portioner av någon rätt som är bra för någon som gymmar mycket,
funderade lite på chili con carne... men tyvärr är jag kille och därmed usel i köket.

Finnes det någon med nått fint tips på rätt som är nyttig och gynnsam som smakar ok efter några dagar i kylen/frysen?

MVH

Storkok/Långkok är ofta väldigt gynsamma för personer som inte är så hemma i köket då det oftast är svårt att misslyckas.

Chili con carne på högrev är en jättebra idé.
Citera
2012-02-10, 15:34
Medlem
Aakes avatar
http://www.google.se/#hl=sv&cp=5&gs_id=i&xhr=t&q=k%C3%B6ttsoppa&pf=p&sc lient=psy-ab&site=&source=hp&pbx=1&oq=k%C3%B6tts&aq=0&aqi=g4 &aql=&gs_sm=&gs_upl=&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb &fp=7062253960947766&biw=1920&bih=1024

Och jag är en gammal bodybuilder
Citera
2012-02-10, 18:05
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mathza
Tja.

MVH
Matlagning är inte genetiskt betingat, du är bara för lat för att lära dig! Det är bara att greppa en kokbok och sätta igång. Chili con carne är väl en utmärkt rätt att börja experimentera med.
Citera
2012-02-10, 20:09
Medlem
christerys avatar
Klart inte karlar kan laga mat, se bara på de stora kockorna...

Rutiga matboken, sen friskt vågat hälften brunnet. Börja med en liten sats och se om det blev ätligt. Chili, vita bönor och stekt köttfärs med lite krossade tomater är nog inte helt fel att börja med. Men jag skulle ta det lugnt med att tolka "chili" bokstavligt. Kolla nåt recept på kryddorna som ska i. Testkör med 200g köttfärs och anpassa receptet. Det blir inte mycket att kasta ifall det går katastrofalt. Är det ätbart så har du 200g kvar till att testa förfina det hela litegrann - om du nu fegar med en 400g köttfärs från början.

Ännu mera feg? köp santa maria kryddmix, och följ receptet på påsen.
Det blir inte nåt storkok av den påsen, men jag käkade flera dar (liten middag med vitt bröd) på en wokpanna med chili. Varje dag (satte in den i kylen när den kallnat) så fyller du bara på med vita bönor. Första dan är det mest köttfärs, dag 4 så ger man fan i att fylla på med en burk bönor till. Då är jag i alla fall less på chili för den veckan.

Lite OT, men hur man (syftar på rubriken "STORKOK! gymråtta") lagar gymråtta vet jag inte.

Alla långa vandringar börjar med ett steg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in