Citat:
Ursprungligen postat av Medicinen
Det där med förlovningsringar är väl nymodigheter. Precis som förlovning. Ringen du flashar med ska du inte ge henne då, utan vid bröllopet. Du bara visar den alltså
Fast varför göra saker "old school", och hur "old" tänker du? 1910, 1950...
Nej, jag tänker bara hur typ ens föräldrar gjorde och tycker det känns lite nymoderniteter från handlarna

att båda ska ha ring med en gång... gillar att göra saker lite på sidan med.....men vill ha referat till att det kan göras så "enligt boken"... Jag tänker nog bara fria och ha en sjysst ring till henne, sen får vi varsina giftasringar vid vigseln med... jag vill bara ha en ring..
Kom precis på att farsan, lika som mamma, har två ringar var.... Men jag får väl köra "american-style" på det hela då.. har nog bara råd till en ring till henne.. Funkar det?
Sen får nya tråden bli hur fan man ska göra det överfetaste, mest genomtänkta frieriet.....?? Inte maffigt dyrt, mer genomtänkt smart!
Men att man bara skulle visa ringen låter lite udda? Man teasear henne bara alltså? För att inte ge henne nån ring alls? Eller byter man släta förlovningsringar då?