2012-02-10, 09:15
Medlem
AnnaMs avatar
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=4956640

"Kvinna allvarligt skadad i trafikolycka
Uppdaterat: torsdag 09 februari kl 17:01 (publicerades torsdag 09 februari kl 14:44) , Nyheter P4 Skaraborg Dela

En kvinna vårdas just nu för livshotade skador efter ha blivit påkörd av en lastbil på väg 195 i höjd med Mölltorp utanför Karlsborg. Hur olyckan gick till kan polisen inte säga i nuläget."

Ett självmordsförsök, då jag vet vem lastbilschauffören är.
Vad jag inte fattar är varför man ska dra med sig andra när man själv vill dö?

Nån som vet mer om detta och vem kvinnan var? Det är ytterst kortfattade notiser där jag läst.
Citera
2012-02-10, 09:21
Medlem
epost72s avatar
Om man misstänker självmord så brukar det inte skrivas så mycket om olyckan.
Citera
2012-02-10, 09:24
Medlem
AnnaMs avatar
Nej, det är väl så.
Citera
2012-02-10, 10:46
Medlem
Sockermissbrukares avatar
Det jag mest är förvånad över är att hon fortfarande lever. En lastbil väger ju ett par kilo om vi säger så.
Citera
2012-02-10, 10:48
Medlem
2lkopps avatar
Verkligen tragiskt för både din bekant och den avlidnes anhöriga.

Kör själv lastbil men har lyckligtvis aldrig varit med om en situation som lett till personsskador eller död.

Har dock på ganska nära håll sett en person som var i tagen med att kliva ut på motorvägen för att avsluta sitt liv.

Det fanns ingenting jag kunde göra då jag uppmärksammade det hela för sent. Dessutom hade det nog inneburit fara för ännu fler liv om jag stannat i en strid strömmande trafik hållandes höga hastigheter. Ringde dock polisen på 112 men vid det laget var det tragiska redan ett faktum.

Kan väl säga som så att jag vet inte hur många gånger jag tänkt tanken på att man skulle kunnat agera på ett annat sätt. Då var jag ju bara förmodligen en i mängden som sett vad som varit på gång.

Här är en länk till själva händelsen:

http://mobil.aftonbladet.se/nyheter/article11315220.ab?partner=www

Det står inget datum där men jag vill minnas att åtminstone året var 2009 men inte helt säker.
Citera
2012-02-10, 10:55
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare
Det jag mest är förvånad över är att hon fortfarande lever. En lastbil väger ju ett par kilo om vi säger så.
Ödets ironi?

Ouppmärksamhet, och en person hamnar framför en lastbil och avlider.

Person som är trött på livet kastar sig framför en lastbil i hopp om att avlida, men överlever och hamnar förmodligen i en situation som är värre än det var innan.
Citera
2012-02-10, 10:56
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockermissbrukare

Man kan ju leva ett tag med inre blödningar. Hoppas att man lyckas rädda henne.

Hon har nog inte blivit överkörd av något av lastbilens hjul.

Har smackat på ett rådjur en gång som förmodligen klarade sig med chock alternativt hjärnskakning.
Den gången körde jag en MB Actros och den hade runt 40 cm markfrigång. Plastspoilern i fronten var nån decimeter lägre men den bröts ju sönder och gav väl inget större motstånd.

Hon kan alltså ha blivit överkörd utan att ha blivit överkörd av hjulen. Hon kan ju också ha blivit träffad och föst om sidan av lastbilen.

Det jag vill ha sagt är att man nog kanske inte först och främst ska tänka på hur mycket lastbilen väger i detta specifika fall.
Citera
2012-02-10, 22:25
Medlem
StarkeAdolfs avatar
Född 1992, heter Julia i förnamn. Tänker inte ge ut efternamn
Citera
2012-02-10, 23:00
Medlem
2lkopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkeAdolf
Född 1992, heter Julia i förnamn. Tänker inte ge ut efternamn

Vet du kanske något om hur hennes prognos ser ut? Är hon vid medvetande? Det skulle vara skönt med lite bra nyheter.
Citera
2012-02-11, 09:47
Medlem
StarkeAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2lkopp
Vet du kanske något om hur hennes prognos ser ut? Är hon vid medvetande? Det skulle vara skönt med lite bra nyheter.

Tyvärr så dog hon av skadorna.
Citera
2012-02-11, 09:48
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StarkeAdolf
Tyvärr så dog hon av skadorna.
Tyvärr...?

Om det nu var önskan så var det väl bra det som skedde?
Citera
2012-02-11, 09:53
Medlem
StarkeAdolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Tyvärr...?

Om det nu var önskan så var det väl bra det som skedde?

Ja det är klart. Men jag tycker det är konstigt sätt att ta självmord. Kan ha hänt vad som helst då det hände på en skogsväg
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in