Citat:
Ursprungligen postat av Dainea
To kjappe med sammenheng: varfør ær hon arbetsløs och i Sverige?
Varfør? Hon ær utbildad hjelpepleier och vikkar hemma bara. Vi vill att hon ska hit men man får inte ha katt i Norge och dærfør kan inte hon flytta hit.
Nej, vi tænker inte sælja katterna, avliva dom eller læmna dom till någon
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Fan vad många blåsta idioter det huserar i den här tråden. Att tjäna 30 lax är ingenting du gör genom att arbeta på Coop.
Om du syftar på mig men inte sæger mitt anvændarnamn så kan jag tala om att jag arbetar inte på COOP lager. Min timløn som direktanstælld ær 213 NOK. 32.000 NOK i fast månadsløn + plockbonus och OB. Hamnar på strax under 40.000 NOK i månaden føre skatt. Jag arbetar å andra sidan sex dagar i rad 07.00-15.00 och ledig Søndag bara.
Seriøst, så låter det som att du inte riktigt ær nøjd med din timløn med tanke på det arbetsuppgifter som du har - right?
Jag startade sjælv på 140 NOK før cirka 10 veckor sen men blev kort dærefter direktanstælld eftersom jag visade framføtterna och var en duktig orderplockare.
Citat:
Ursprungligen postat av biffbertil
Tjena. Någon som vet hur det ser ut med jobb inom säkerhet? Väktare/Skyddsvakt, Finns det pengar att hämta i den branschen i vårt kära grannland?, Hade tänkt att dra mig till Norge men har dock inte bestämt vilken bransch jag ska välja. Fungerar dem Svenska truckkorten i Norge?
Tack på förhand M.V.H Bertil
Securitas Norge søker mycket fæltsæljare har jag upplevt - du ska besøka mænniskor i deras hem och sælja på dom larmsystem. Men du måste ha ett rent brottsregister før dom kræver utdrag från Sverige.