2012-02-09, 14:01
Medlem
Och var köper ni den?
Citera
2012-02-10, 13:24
Medlem
molmols avatar
Jag använder bara kaktusjord och perlite. Perlite beställer jag från impecta, men ska finnas på plantagen, handelsträdgårdar och liknande butiker.
Citera
2012-02-10, 15:54
Medlem
Otroligt onödig tråd?
Man använder väll kaktus jord till en kaktus.
Hur svårt kan det vara att lista ut?
Citera
2012-02-10, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Otroligt onödig tråd?
Man använder väll kaktus jord till en kaktus.
Hur svårt kan det vara att lista ut?

Du bevisade precis att du själv är en idiot, vet du ens att för kaktusodling bör jorden vara porös? Antar att du inte ens vet skillnaden mellan en suckulent och kaktus, håll klaffen istället för att öppna munnen och bevisa att du är dum och vill vara invektiv för att bättra ditt egna dåliga självförtroende genom att trycka ner någon som undrar en helt vedertagen fråga.

OnT.

En bra kombo är; träaska, rivna cocosskal, sand, perlit och kaktusjord. Sterilisera sanden med H2O2 eller vanligt klorinvatten, alternativt kan du använda microvågsugn eller en vanlig ugn.

Jag har taget vanlig sand från stranden, men vill man vara petig kan man köpa pimpstensgrus, tegelkross, röd lava och liknande om du vill verkligen optimera din odling.

Lycka till!

MVH
Citera
2012-02-10, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GalenelaG
Du bevisade precis att du själv är en idiot, vet du ens att för kaktusodling bör jorden vara porös? Antar att du inte ens vet skillnaden mellan en suckulent och kaktus, håll klaffen istället för att öppna munnen och bevisa att du är dum och vill vara invektiv för att bättra ditt egna dåliga självförtroende genom att trycka ner någon som undrar en helt vedertagen fråga.
MVH

Idiot kan du vara själv. Tråden var onödig, punkt slut.
Här ställer man kaktus frågor: https://www.flashback.org/t437634

Hade du vart så jävla smart själv så hade du hänvisat själv till den tråden, vilket jag inte gjorde först pga att jag antog att TS skulle fatta att om jag skriver att tråden är onödig så måste det finnas en bättre tråd.
Men tydligen så supporterar du hellre 18 miljoner små trådar med en fråga i varje istället för att försöka få folk att fatta vart sökfunktionen finns, alternativt bara kolla på dom klistrade trådarna som ALLTID ligger högst upp.

Citera
2012-02-10, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjortisfitta
Idiot kan du vara själv. Tråden var onödig, punkt slut.
Här ställer man kaktus frågor: https://www.flashback.org/t437634

Hade du vart så jävla smart själv så hade du hänvisat själv till den tråden, vilket jag inte gjorde först pga att jag antog att TS skulle fatta att om jag skriver att tråden är onödig så måste det finnas en bättre tråd.
Men tydligen så supporterar du hellre 18 miljoner små trådar med en fråga i varje istället för att försöka få folk att fatta vart sökfunktionen finns, alternativt bara kolla på dom klistrade trådarna som ALLTID ligger högst upp.

Och ditt första inlägg var totalt onödigt, status quo?

Posthora? Ja jag är då det om jag ger tips till personen, till skillnad ifrån vad du gör och trycker på whoco knappen som om du led utav OCD.

MVH
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in