• 6
  • 7
2012-02-14, 18:14
Medlem
Kompiiitens avatar
Begreppet rik, många förstår nog inte vad det betyder. Det är inte 100 miljoner, 1 miljard eller 100 miljarder för den delen.

Om vi pratar rikedom i pengar, så är man rik när man kan sluta tänka på hur mycket man har, och fortfarande göra exakt vad man vill, när man vill göra det. Det är alltså ingen fast summa, som någon bara kan bestämma sådär.
Citera
2012-02-15, 04:45
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Återknyter gärna till det här med privatjet. När du flyger Netjets eller eget jet, då är du rik. Flyger du första klass har du det väldigt gott ställt. Flyger du business är du en wannabe. Flyger du apklass, ja då är du en...
pfft.. vet en med en halv miljard som flyger "ekonomiklass"
Citera
2012-02-15, 15:42
Medlem
eagless avatar
Kolla in den här gamla tråden
https://www.flashback.org/t1178208
Citera
2012-02-24, 11:05
Medlem
yeahwhynots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonEssen

Kanske ute i ghettot så är man "fett rik" när man köper sig ett silverarmband och har de nyaste nike skorna från intersport.

Lol!!

För övrigt anser jag att man är rik när man inte behöver bry sig. Om något som helst.
Citera
2012-02-24, 12:25
Medlem
Jag skulle vilja säga att man är rik när man själv anser sig vara det. Men personligen skull jag säga när man har över 10 miljoner i tillgångar-skulder
Citera
2012-02-24, 12:33
Medlem
När anses man vara höginkomsttagare??

När är man förmögen,
och när är man rik?

Rik kan man väl kanske vara om man kan satsa 50 % av sitt kapital, och ändå kunna försörja sig.
Något sådant kanske?
Citera
  • 6
  • 7

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in