Citat:
Ursprungligen postat av
DoraF
Erik Selin ska Sugardaddy-Erik och Bellsan spelar inte i samma division på något sätt.
Det verkar som att du helt missat vilket position Erik Seĺin har i svenskt näringsliv.
Jag vet inte vad du bygger dina uttalanden om honom på. Kanske känner du honom och hans familj. Kanske fabulerar du bara. Det vet jag inte.
Däremot vet jag att det inte är bra för Sugardaddy-Eriks verksamhet att han förknippas med Bellsan och hennes bluff&bågverksamhet. Rimligtvis är det han som garanterar hennes välgörenhetsstiftelse och förmedlat alla kontakter. Varför skulle han - som alltid hållit en låg profil - skämma ut sig inför sina affärskontakter och vänner för Belllsans skull? Kommer ens middagen på Villa Pauli bli av? Jag vet inte.
Men jag är säker på att det inte är business as usual i morgon för Bellsan.
Visst, det kan vara den Stora Kärleken: de gifter sig och Bellsan genomgår en metamorfos.
Visst! Balder Balle har en privat förmögenhet på över 20 miljarder kronor och äger fastighetsbolaget Balder men någon inflytelserik person inom det Svenska näringslivet är han inte.
Rena fastighetsbolag anses inte ha någon större betydelse för samhället eller utvecklingen av ekonomin utan deras resultat är snarare en indikator på hur ekonomin mår i landet.
Det är ju inte så att fastighetsbolag (till skillnad från tex byggbolag) behöver eller ens kan varsla tusentals anställda om det blir lågkonjunktur.
Balder Balle är rik men inte inflytelserik.
Jämför med tex bröderna Wallenberg som anses vara en stor maktfaktor inom näringslivet, de är inflytelserika men har i jämförelse med Balder Balle små förmögenheter.