Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Guu vad ni har noll insikt i hur människopsyken funkar utanför era egna referenser. Jag skiter i att jag framstår som någon som försvarar henne, vilket jag inte gör, men hon har för fan haft svår acne och har ärr, vilket hon aldrig undvikit att påtala i skrivet ord. Och då läser jag hennes blogg ytterst flyktigt men minns tydligen mer än många av er.
Hon ser inte ett dugg sliten ut, hon döljer uppenbart sina ärr när hon fotoshoppar sina bilder. Är inte alls svårt att föreställa sig att olika människor reagerar olika på sina hudproblem och hur de tacklar detta i sin vardag.
Hon har hintat otal ggr om att hon kryddar sin blogg ända sedan hon startade den, hon har instagram-robot-influencer eller vad f*n det kallas, hon bygger sitt företag genom att utmåla sig själv som lyckad och framgångsrik... osv... och ni sitter och klappar er själva på ryggen för att ni upptäcker detta... detta som är uppenbart hela tiden. Så länge hon inte bryter några lagar så är det tydligen ett vinnande koncept hon kör och hon har otal ggr. påpekat att hon har drivet att börja om varje gång något misslyckas.
Tackar för kommentaren/analysen.
Det är snarare hela uppenbarelsen av Isabella som endel tycker ser lite "sliten" ut, inte några översminkade acneärr!
Photoshoppandet används till betydligt mycket mer än att släta ut hennes kinder! Tycker hon ser smalare och mer vältränad ut på bilderna hon publicerar själv än på de som tidningarna tar själva.
Men hon får göra vad hon vill med sina bilder i photoshop för all del! Det ska jag egentligen inte ha någon åsikt om! Men om man ska/vill vara en förebild för yngre kvinnor så är det klädsamt om man manipulerar bilderna så lite som möjligt.