2019-05-13, 19:10
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Mannen från skatteverket uttalar sig i svepande ordalag och han nämner aldrig Blondinbella! Och det kvinnan i studion talar om har ingen skatteteknisk betydelse utan avser huruvida BB gynnar sina egna produkter på ett otillbörligt vis!
Skatteverket lär ha mer att granska bland de bloggerskor som bloggar privat och inte i bolagsform som BB vars bolag dessutom granskar av revisorer.
Summa sumarum: Skatteverket har en riktad granskning mot bloggare i allmänhet och det är möjligt att även BB blir granskad och kanske i förlängningen fälld men skatteverket har hittills inte sagt ett pip om BB.
nu drar hon i alla fall
https://www.expressen.se/noje/blondinbellas-ovantade-livsbeslut-lamnar-sverige/?referrer=rotator-item-2
Citera
2019-05-13, 19:20
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Hybris – ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning, se*Storhetsvansinne.
Citera
2019-05-13, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
nu drar hon i alla fall
https://www.expressen.se/noje/blondinbellas-ovantade-livsbeslut-lamnar-sverige/?referrer=rotator-item-2

Jag vet inte vad som är värst, källan eller de som okritiskt för det vidare.

💩 🤮
Citera
2019-05-13, 19:29
Medlem
Citat:
Hybris – ett uttryck för ett sinnestillstånd där en person har en starkt överdriven självuppfattning, se*Storhetsvansinne.
Exakt. Det tillståndet sitter som en smäck på B-Bella.
Citera
2019-05-13, 19:33
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
nu drar hon i alla fall

Självklart så drar hon från Sverige helt plötsligt och tänker undvika intervjuer samtidigt som det ryktas om att Skatteverket är på henne. Det hänger absolut inte ihop.

Sedan så kan man undra hur hon ska klara sig internationellt med sin undermåliga engelska. Ska hon ha en tolk med sig?
Citera
2019-05-13, 19:41
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
nu drar hon i alla fall
Det var väl inte så bra planerat när man just installerat sig i ett 30 miljoners hus?
Panikåtgärd.
Citera
2019-05-13, 19:57
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Mannen från skatteverket uttalar sig i svepande ordalag och han nämner aldrig Blondinbella! Och det kvinnan i studion talar om har ingen skatteteknisk betydelse utan avser huruvida BB gynnar sina egna produkter på ett otillbörligt vis!

Skatteverket lär ha mer att granska bland de bloggerskor som bloggar privat och inte i bolagsform som BB vars bolag dessutom granskar av revisorer.

Summa sumarum: Skatteverket har en riktad granskning mot bloggare i allmänhet och det är möjligt att även BB blir granskad och kanske i förlängningen fälld men skatteverket har hittills inte sagt ett pip om BB.

Hon är en av de största och blandar reklam för andras produkter med reklam för sina egna produkter. Självklart är det intressant för Skatteverket att reda ut hur det går ihop, istället för att välja mindre kända influensers med mindre inkomster.

Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det var väl inte så bra planerat när man just installerat sig i ett 30 miljoners hus?
Panikåtgärd.

Ja, det låter som en panikåtgärd när hon 1) nyss köpt ett hus och 2) barnens pappa ska bo kvar i Sverige. Hon kan inte flytta med barnen utan hans tillåtelse. Om han inte ger tillåtelse måste hon flytta utan barnen och han får vårdnaden.
Citera
2019-05-13, 20:14
Medlem
Troians avatar
Hon har inte alls några planer på att lämna Sverige. Se blogginlägget som Expressen hänvisar till:

Citat:
Herregud… Men det är roligt att jobben faktiskt är utanför Sveriges gränser. Det har jag ju kämpat för. Det är verkligen en tipping point vi har väntat in och nu äntligen börjar vi närma oss. Heja. Det känns i varenda cell i kroppen att vi börjar ”lämna” Sverige. Jag har en större mediaaktivitet i sommar men efter det blir det inga fler intervjuer i Sverige. Jag behöver stänga en dörr för att öppna en annan större och nu är det faktiskt dags.

https://www.isabellalowengrip.se/2019/05/12/en-helg-pa-the-berkeley/

Hon skriver visserligen att det känns som ”vi” (företaget antar jag) börjar lämna, men lämna inom citattecken. Tycker inte det är en rimlig tolkning att hon ska flytta utomlands.

Vad jag tror hon vill förmedla är att hennes företag vuxit sig för stort för lilla Sverige, och att de framöver kommer profilera sig internationellt.

Oseriöst av Expressen att dra så stora växlar på det. Även som kändis tror jag hon av läsarna uppfattas som ganska passé.
Senast redigerad av Troian 2019-05-13 kl. 20:16.
Citera
2019-05-13, 20:28
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon har inte alls några planer på att lämna Sverige. Se blogginlägget som Expressen hänvisar till:

Hon skriver visserligen att det känns som ”vi” (företaget antar jag) börjar lämna, men lämna inom citattecken. Tycker inte det är en rimlig tolkning att hon ska flytta utomlands.

Vad jag tror hon vill förmedla är att hennes företag vuxit sig för stort för lilla Sverige, och att de framöver kommer profilera sig internationellt.

Oseriöst av Expressen att dra så stora växlar på det. Även som kändis tror jag hon av läsarna uppfattas som ganska passé.

Du har en väl utvecklad analytisk förmåga! BB ska mycket riktigt inte fly utomlands!
Citera
2019-05-13, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Självklart så drar hon från Sverige helt plötsligt och tänker undvika intervjuer samtidigt som det ryktas om att Skatteverket är på henne. Det hänger absolut inte ihop.

Sedan så kan man undra hur hon ska klara sig internationellt med sin undermåliga engelska. Ska hon ha en tolk med sig?
Who knows, Simon kanske dyker upp som anden i flaskan?
Citera
2019-05-13, 20:44
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Hon skriver visserligen att det känns som ”vi” (företaget antar jag) börjar lämna, men lämna inom citattecken. Tycker inte det är en rimlig tolkning att hon ska flytta
Vad jag tror hon vill förmedla är att hennes företag vuxit sig för stort för lilla Sverige, och att de framöver kommer profilera sig
’Stänger en dörr’ innebär rimligen flyttar ut och ’öppna en annan’ rimligen utomlands
Lite överilat, går det att undvika ansvar genom att flytta? Vart måste man flytta i så fall? Kan man i så fall besöka Sverige, eller blir man haffad vid pass-kontrollen?
Senast redigerad av qutm 2019-05-13 kl. 20:50.
Citera
2019-05-13, 20:53
Medlem
Troians avatar
Citat:
’Stänger en dörr’ innebär rimligen flyttar ut och ’öppna en annan’ rimligen utomlands
Lite överilat, går det att undvika ansvar genom att flytta? Vart måste man flytta i så fall? Kan man i så fall besöka Sverige, eller blir man haffad vid pass-kontrollen?

Stänger en dörr, satsar inte längre i huvudsak på Sverige?

Men ett företag kan ju flytta utan att en huvudägare flyttar. Men jag tror inte heller hon har några planer på att flytta kontoret. Det är ju ett internationellt företag och det spelar ingen roll var huvudkontoret är beläget. Eller nåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in