2019-05-10, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av strangeland
Nu håller Isabella, eller rättare sagt hennes team, på att rensa ut hennes garderob och ska sälja på Sellpy
Och samtidigt passar de på att visa upp "car nr 2" en porsche som Löwengrip invest köpte 29 mars 2019. Fint ska det vara när man hämtar chefens kemtvätt som jag förmodar var det som låg i bagaget

Allting verkar så jäkla märkligt börjar snart tro att hon driver med oss och har landat världens deal
Citera
2019-05-10, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten
Och samtidigt passar de på att visa upp "car nr 2" en porsche som Löwengrip invest köpte 29 mars 2019. Fint ska det vara när man hämtar chefens kemtvätt som jag förmodar var det som låg i bagaget

Allting verkar så jäkla märkligt börjar snart tro att hon driver med oss och har landat världens deal
Bilen är leasad. Men mycket riktigt en Porsche Cayenne 2019 med 250kW/340hk bensinmotor. Ingen miljöbil precis. Vem använder den bilen? Förmånsvärdet är inte obetydligt. Om det nu finns någon som förmånsbeskattas förstås.
Dessutom finns hos Löwengrip Invest en leasad Audio A3 Sportback 2017.
Vill minnas att den leasades för Emmas räkning (hon var Bellas assistent innan Simon kom).
Bella har en Porsche Panamera S Hybrid, också leasad.
Samtliga tre bilar leasade hos VOLKSWAGEN FINANS SVERIGE AB.
Citera
2019-05-10, 21:11
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moraltanten

Vad är det för modell? Och de har väl leasat den? Företag brukar inte köpa bilar.

Porsche är Porsche 911, resten är inga riktiga Porsche!
Citera
2019-05-11, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Andylin
Bilen är leasad. Men mycket riktigt en Porsche Cayenne 2019 med 250kW/340hk bensinmotor. Ingen miljöbil precis. Vem använder den bilen? Förmånsvärdet är inte obetydligt. Om det nu finns någon som förmånsbeskattas förstås.
Dessutom finns hos Löwengrip Invest en leasad Audio A3 Sportback 2017.
Vill minnas att den leasades för Emmas räkning (hon var Bellas assistent innan Simon kom).
Bella har en Porsche Panamera S Hybrid, också leasad.
Samtliga tre bilar leasade hos VOLKSWAGEN FINANS SVERIGE AB.
Update:
Verkar som Bella lämnat tillbaka Panameran och ersatt den med en "enklare" dock bensindriven Porsche Cayenne utan eldrift. Det är alltså endast två bilar som Löwengrip Invest leasar.
Citera
2019-05-11, 11:20
Medlem
'Jag skulle kunna jobba med Isabella Löwengrip tills jag dör'

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/05/11/jag-skulle-kunna-jobba-med-isabella-tills-jag-dor/

Citat:
23-åriga Simon Sjögren har de senaste åren varit Isabella Löwengrips högra hand och operativ chef i Löwengrip Invest.
Citera
2019-05-11, 11:26
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
'Jag skulle kunna jobba med Isabella Löwengrip tills jag dör'

https://www.resume.se/nyheter/artiklar/2019/05/11/jag-skulle-kunna-jobba-med-isabella-tills-jag-dor/

Balettakademien? Är han böckling?
Citera
2019-05-11, 11:41
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Balettakademien? Är han böckling?
"Jag skulle kunna jobba med Isabella Löwengrip tills jag dör"
Att anställa och höja upp individer som helt saknar utbildning till chefs-poster och att ge dom makt och förmåner är ett tillvägagångssätt som används av sektledare för att skapa en jaaa-jippie-kultur kring sin egen person
Personer som helt saknar relevant utbildning och plötsligt erhåller makt och förmåner har vunnit mycket och har således mycket att förlora, och tenderar därför att hålla med, se mellan fingrarna, och att varken begripa eller ifrågasätta
Det mest kända resultatet var Jonestown
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown
Man har undrat hur en individ (sektledaren som misslyckats) kan lyckas övertyga så många att begå självmord samtidigt
Vid en granskning av Jonestown så visade det sig att det berodde på att sekt-ledaren (Jim Jones i detta exempel), inte övertygade någon, utan han hade gett makt och förmåner till och utrustat helt obildade 'chefer' med automatvapen
Det såg initialt ut som kollektivt självmord till den misslyckade sektledarens ära, vars gloria hade hamnat sned, men egentligen så fick medlemmarna välja mellan cyanid och automatkarbin...
Senast redigerad av qutm 2019-05-11 kl. 12:09.
Citera
2019-05-11, 13:18
Medlem
Charta.12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
"Jag skulle kunna jobba med Isabella Löwengrip tills jag dör"
Att anställa och höja upp individer som helt saknar utbildning till chefs-poster och att ge dom makt och förmåner är ett tillvägagångssätt som används av sektledare för att skapa en jaaa-jippie-kultur kring sin egen person
Personer som helt saknar relevant utbildning och plötsligt erhåller makt och förmåner har vunnit mycket och har således mycket att förlora, och tenderar därför att hålla med, se mellan fingrarna, och att varken begripa eller ifrågasätta
Det mest kända resultatet var Jonestown
https://en.wikipedia.org/wiki/Jonestown
Man har undrat hur en individ (sektledaren som misslyckats) kan lyckas övertyga så många att begå självmord samtidigt
Vid en granskning av Jonestown så visade det sig att det berodde på att sekt-ledaren (Jim Jones i detta exempel), inte övertygade någon, utan han hade gett makt och förmåner till och utrustat helt obildade 'chefer' med automatvapen
Det såg initialt ut som kollektivt självmord till den misslyckade sektledarens ära, vars gloria hade hamnat sned, men egentligen så fick medlemmarna välja mellan cyanid och automatkarbin...

Inte ens Isabella har adekvat utbildning för det hon håller på med idag, hon har inte ens något gymnasiebetyg. I ett klipp på youtube från 2012 berättar hon med egna ord att hon ljög när hon sökte till den där utbildningen i Schweiz. https://www.youtube.com/watch?v=KrPtaxU7qEc
Citera
2019-05-11, 19:10
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charta.12
Inte ens Isabella har adekvat utbildning för det hon håller på med idag, hon har inte ens något gymnasiebetyg. I ett klipp på youtube från 2012 berättar hon med egna ord att hon ljög när hon sökte till den där utbildningen i Schweiz. https://www.youtube.com/watch?v=KrPtaxU7qEc
Stort tack, den videon är ju verkligen hel-sjuk. 14 och drömde om att dricka champagne med äldre killar på Stureplan klädd i päls, sjukaste seminariet jag har hört, stoppade där faktiskt
I raffa tråden så sparades FUP-ar, fotton och annat roligt i en zip-fil som resulterade i roliga pod-casts
Om hon blir dömd för skattebrott så skrivs svensk ekonomisk historia, så uppgången och fallet måste dokumenteras i en nedladdningsbar zip-fil helt enkelt
Senast redigerad av qutm 2019-05-11 kl. 19:31.
Citera
2019-05-11, 22:21
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
Stort tack, den videon är ju verkligen hel-sjuk. 14 och drömde om att dricka champagne med äldre killar på Stureplan klädd i päls, sjukaste seminariet jag har hört, stoppade där faktiskt
I raffa tråden så sparades FUP-ar, fotton och annat roligt i en zip-fil som resulterade i roliga pod-casts
Om hon blir dömd för skattebrott så skrivs svensk ekonomisk historia, så uppgången och fallet måste dokumenteras i en nedladdningsbar zip-fil helt enkelt

Orka se den 40 min långa filmen! 21 år och har en kropp som en säl / badtunna! Två barn senare så lär inte många miljardärer köa för att få lägra henne!
Citera
2019-05-12, 13:14
Medlem
ceciliastenbocks avatar
Jag drar paralleller till Kruger på 20 talet?
Upp som en sol och bom!
Citera
2019-05-12, 17:33
Medlem
Jaha, nu har B-Bella uppdaterat sin vistelse i London, om hur MYCKET hon sovit. Vidare skriver hon att hon flyger med barnen i morrn till Odd som tar över för hon ska tillbaks och vara där till den 23:e, hon känner i varje nerv! att det är utlandet som drar..Ungefär: Cannes är grejen!, Almedalen: BLÄ!

Odd ska nu vara med sina barn i 12 dagar, tills drottning Isabella roat sig klart i Cannes, sen hastar hon hem och är med sina barn 2-3 dagar för att på nytt flyga vidare...
Men det där hon skrev om att hon känner i varje nerv: hon känner nog att skattemyndigheten flåsar henne i nacken skulle jag tro.. Skynda, skynda B-Bella, gasa! För snart är det roliga slut - för dig alltså.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in