2020-06-12, 07:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varför avslöjar inte media de sjuka turerna och bedrägerierna?
Att Isabella råkar sälja sitt bolag till Erik Selins vän i Norge, att Isabella råkar köpa sitt nya hus på Lidingö av Hermine Holds fd VD Katarina Rogers och att den s k nya köparen av gamla huset även den har en koppling till Isabella.

Jag vet att det var dumt av mig att insinuera att det var konstigheter kring hennes husförsäljning och eftersom jag känner Isabella väldigt väl så visste jag hur jag skulle provocera henne med detta inlägg

(FB) Skvallertråden om Blondinbella (Isabella Löwengrip)

Notera datumet

Nu tvingade jag på henne en köpare.

Det är lätt att göra något dumt när man vill verka smartare än man är.

Vem som helst kan ju insinuera att det är något konstigt, det är ju självklart att det är. Bella gör ingenting utan mygel. Du är som ett horoskop, dina påståenden är så vaga att de med säkerhet kommer besannas. Hade du faktiskt vetat något så hade du bara sagt det rakt ut.

Och vadär der för konstigt med köparen nu då?
Citera
2020-06-12, 08:13
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Varför avslöjar inte media de sjuka turerna och bedrägerierna?
Det är lätt att göra något dumt när man vill verka smartare än man är.
  1. råkar sälja sitt bolag till Erik Selins vän i Norge
  2. råkar sälja sitt gamla hus på Lidingö till en köparen har en koppling till Isabella
  3. råkar köpa sitt nya hus på Lidingö av Hermine Holds fd VD Katarina Rogers
Den första punkten är enkel att verifiera.
Skicka med en kort beskrivning och länkar för snabb verifiering när du tipsar Aftonbladet eller Expressen.
Senast redigerad av qutm 2020-06-12 kl. 08:19.
Citera
2020-06-12, 08:17
Medlem
Asmodeusvults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qutm
  1. råkar köpa sitt nya hus på Lidingö av Hermine Holds fd VD Katarina Rogers
  2. råkar sälja sitt bolag till Erik Selins vän i Norge
  3. råkar sälja gamla huset även den har en koppling till Isabella
Skicka med en kort beskrivning och hjälp reportrarna att verifiera den andra och tredje punkten.
Skicka med länkar för enkel verifiering när du tipsar Aftonbladet eller Expressen.
För oss som inte följer IL så noggrant.
Vad består bedrägeriet av?
Citera
2020-06-12, 09:13
Medlem
Tzatzikins avatar
Vad hände med graviditeten, enligt vissa här var hon gravid inbörjan av året och skulle ha ett barn i september tror jag det var. Hon ser inte så gravid ut...
Citera
2020-06-12, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asmodeusvult
För oss som inte följer IL så noggrant.
Vad består bedrägeriet av?
Ingen vet. De flesta knäppgökar här inne har ingen aning om hur konspirationerna de ser framför sig ens skulle se ut. De känner bara på sig att något är skumt. Bolaget som köpte Beauty är väl t ex samma som distribuerat hela tiden, så det är väl inte så konstigt att de är köpare.
Citera
2020-06-12, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Vad hände med graviditeten, enligt vissa här var hon gravid inbörjan av året och skulle ha ett barn i september tror jag det var. Hon ser inte så gravid ut...

Sluta tjata om detta. IL har kanske sagt att hon varit gravid vilket återgetts här. Ni kan ju inte skylle på budbäraren om det är källan som är (välkänt) opålitlig.
Citera
2020-06-12, 10:11
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
  2. råkar sälja sitt gamla hus på Lidingö till en köparen har en koppling till Isabella
Skicka med en kort beskrivning och länkar för snabb verifiering när du tipsar Aftonbladet eller Expressen.
Vem är köparen av det gamla huset?
Citera
2020-06-12, 11:00
Avstängd
Magictrixs avatar
Journalister som fått korn på något jobbar så här;
Först (om det är en kändis eller politiker) skriver de sådant som personen säger eller gör. Ofta framhäver de sådant som berör det de fått korn på (”jag köpte villan privat för jag vill inte på något sätt unna någon att jag skulle fuska med skatten”)
Sedan kommer kändisen att lansera något nytt (jag skulle vara ledig hela 2020 men känner att jag fått tillbaka krafterna och ska nu lansera en ny produkt som inte funnits förut).
När kändisen ”peakar”, t ex ska presentera det nya företaget, smyger de in små insinuanta frågor som kändisen är tvungen att svara halvsant på. (Köpte du huset av NN?)
Då först publicerar man fakta och redovisar hur det ser ut. Sedan ger man kändisen möjligheten att göra en pudel eller inte. Om kändisen fortsätter ljuga ger man dem tillräckligt med rep att hänga sig själv.
För ett par år sedan gjorde man exakt så här med några politiker som var bl a skrivna på en sommarstuga och fick bostadsbidrag. En av dem beställde sophämtning samma dag och hängde sig själv. En annan hade varit på semester med hela familjen och tog upp det som jobb. En tredje hade festat med sin älskarinna och tagit hotell och middag på partiet. De nekar ännu trots de är överbevisade.
Blondinen kommer snart ha grävt klart sin egen grop.
Citera
2020-06-12, 11:06
Medlem
En sak som vore väldigt underhållande är om Bella skulle bli inbjuden i något TV-program för att prata om böcker. Det skulle bli så plågsamt pinsamt att se men det skulle bli en kultklassiker i nivå med bappelsin.

Jag bjuder på det tipset.
Citera
2020-06-12, 13:29
Medlem
qutms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magictrix
Journalister som fått korn på något jobbar så här;
Först (om det är en kändis eller politiker) skriver de sådant som personen säger eller gör. Ofta framhäver de sådant som berör det de fått korn på (”jag köpte villan privat för jag vill inte på något sätt unna någon att jag skulle fuska med skatten”)
Sedan kommer kändisen att lansera något nytt (jag skulle vara ledig hela 2020 men känner att jag fått tillbaka krafterna och ska nu lansera en ny produkt som inte funnits förut).
När kändisen ”peakar”, t ex ska presentera det nya företaget, smyger de in små insinuanta frågor som kändisen är tvungen att svara halvsant på. (Köpte du huset av NN?)
Då först publicerar man fakta och redovisar hur det ser ut. Sedan ger man kändisen möjligheten att göra en pudel eller inte. Om kändisen fortsätter ljuga ger man dem tillräckligt med rep att hänga sig själv.
För ett par år sedan gjorde man exakt så här med några politiker som var bl a skrivna på en sommarstuga och fick bostadsbidrag. En av dem beställde sophämtning samma dag och hängde sig själv. En annan hade varit på semester med hela familjen och tog upp det som jobb. En tredje hade festat med sin älskarinna och tagit hotell och middag på partiet. De nekar ännu trots de är överbevisade.
Blondinen kommer snart ha grävt klart sin egen grop.
Dom får jobba som en telefon-säljare, börja lyfta på luren och fråga.
Men faserna håller jag med om, det var smart, det verkar dra ihop sig på det sättet.
Isabella är ännu inte helt ute i kylan, men där hamnar Isabella permanent om hon blir dömd för minsta lilla.
Om 1/10-del av det Efternamn08 skriver stämmer så tar det inte lång tid.
Citera
2020-06-12, 14:42
Medlem
6
Citat:

Jag skrev mitt inlägg den 7 Juni. Den 10 juni såg Isabella till att skicka in handlingarna till lantmäteriet. Hon ljög om att det skulle vara en barnfamilj som hade köpt det. Det är John Larsson 74 år och Lisen Stibeck 68 år som köpt huset.

John sysslar med fastigheter och är vän med Selin.

Jag vet att kontraktet inte skrevs i maj utan i veckan. Men det är bra jobbat att från att Flashback började prata om detta den 7 juni skramla fram namnunderskrifter.
Senast redigerad av Efternamn08 2020-06-12 kl. 15:24.
Citera
2020-06-12, 14:44
Medlem
magpies avatar
Citat:
råkar köpa sitt nya hus på Lidingö av Hermine Holds fd VD Katarina Rogers

Katarina Rogers har aldrig varit registrerad som VD. Inte i Hermine och inte i något annat bolag heller. Möjligen utsedd som VD eller "CEO".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in