2009-01-17, 17:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ah 17 och 27 är väl inte så farligt.

Anyway, den om möjligt ännu mer uppmärksamhetsökande personen Katrin Zytomierska har ju sagt att blondinbella varit en halvfet miss piggy figur.

Stämmer detta? Alltdi tyckt bella sett rätt smal ut.

Jag tankte svara pa ditt uttalande om att 17 och 27 inte ar sa farligt genom att trycka till lite pa den enorma skillnad i mognad som dessa tio ar innebar. Sen sag jag att du bor i Boras och heter Volvo 240...

Inte for att vara dryg eller sa, men den dar "bast att ta henne redan nu sa att ingen annan hinner fore"-mentaliteten tillsammans med att det inte finns sa manga tjejer i smaorterna tycker jag inte ar nyttig pa nagot som helst satt.

Aldersskillnad mellan vuxna manniskor ser jag inga problem i, men fa ar de sjuttonariga tjejer som kan raknas som vuxna i min varld. De ma se ut som kvinnor, men de ar barn. Kom ihag det.
Citera
2009-01-17, 17:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av volvo 240
Ah 17 och 27 är väl inte så farligt.

Anyway, den om möjligt ännu mer uppmärksamhetsökande personen Katrin Zytomierska har ju sagt att blondinbella varit en halvfet miss piggy figur.

Stämmer detta? Alltdi tyckt bella sett rätt smal ut.
Hon är PYTTEliten.

Och vem var det som var med i "Du är vad du äter" egentligen? Man kanske inte borde kasta sten i glashus om man ser ut som Katrin Zytowhatever.
Citera
2009-01-17, 18:43
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag tankte svara pa ditt uttalande om att 17 och 27 inte ar sa farligt genom att trycka till lite pa den enorma skillnad i mognad som dessa tio ar innebar. Sen sag jag att du bor i Boras och heter Volvo 240...

Inte for att vara dryg eller sa, men den dar "bast att ta henne redan nu sa att ingen annan hinner fore"-mentaliteten tillsammans med att det inte finns sa manga tjejer i smaorterna tycker jag inte ar nyttig pa nagot som helst satt.

Aldersskillnad mellan vuxna manniskor ser jag inga problem i, men fa ar de sjuttonariga tjejer som kan raknas som vuxna i min varld. De ma se ut som kvinnor, men de ar barn. Kom ihag det.

Om du visste hur vanligt det är att tjejer i den åldern ligger med tio år äldre killar skulle du förmodligen dö av moralisk indignation.
Citera
2009-01-17, 19:17
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Om du visste hur vanligt det är att tjejer i den åldern ligger med tio år äldre killar skulle du förmodligen dö av moralisk indignation.

Jag har inte traffat nagon 25+ som ligger med gymnasietjejer som har hogre utbildning, ar drogfri eller som jag skulle pasta ar sarskilt mogen av sig. Oftast handlar det om smygrasistiska grovarbetare som garna talar hogt om hur de behandlat horor pa semestrar...

Nar jag var arton lag jag med en sextonaring vid lunchtid pa dagen, hon stack hem och vi mottes upp senare pa kvallen och lag igen. Hon hade varit hemma i flera timmar och aven bytt klader. Nar vi skulle ligga igen sa luktade det nagot forjavligt fran trosorna pa henne. Da hade hon inte bytt trosor eller torkat ur "det", sa det hade legat och riktigt mognat under drygt tolv timmar.

Jag gjorde som vilken artonaring som helst skulle gjort. Knullade pa utan att saga nagot, stack och svarade inte nar hon ringde nasta gang for att jag tyckte att hon var acklig.

Hon skickade mig ett SMS nagra dagar senare; "Det ar darfor jag inte varit tillsammans med nagon under 25 sedan jag var 14".

Smaka pa den

Jag skiter faktiskt fullstandigt i vad det ar for aldersskillnad pa folk, och kan mycket val se att en tjej pa 17 och en kille pa 27 kan ha ett bra och vuxet forhallande. Att daremot saga att det inte ar nagon "big deal" om man sjalv kommit ur ungdomen ar for mig sanslost...

Sen att det finns man som utan att blinka skulle stoppa kuken i en femtonaring bara for att hon har schysta rattar ar nagonting jag skiter i, precis som jag skiter i de som har mjukisbyxor pa stan eller mossa inomhus.
Citera
2009-01-17, 20:01
Medlem
utters avatar
Citat:
Jag har inte traffat nagon 25+ som ligger med gymnasietjejer som har hogre utbildning, ar drogfri eller som jag skulle pasta ar sarskilt mogen av sig. Oftast handlar det om smygrasistiska grovarbetare som garna talar hogt om hur de behandlat horor pa semestrar...

Nar jag var arton lag jag med en sextonaring vid lunchtid pa dagen, hon stack hem och vi mottes upp senare pa kvallen och lag igen. Hon hade varit hemma i flera timmar och aven bytt klader. Nar vi skulle ligga igen sa luktade det nagot forjavligt fran trosorna pa henne. Da hade hon inte bytt trosor eller torkat ur "det", sa det hade legat och riktigt mognat under drygt tolv timmar.

Jag gjorde som vilken artonaring som helst skulle gjort. Knullade pa utan att saga nagot, stack och svarade inte nar hon ringde nasta gang for att jag tyckte att hon var acklig.

Hon skickade mig ett SMS nagra dagar senare; "Det ar darfor jag inte varit tillsammans med nagon under 25 sedan jag var 14".

Smaka pa den

Jag skiter faktiskt fullstandigt i vad det ar for aldersskillnad pa folk, och kan mycket val se att en tjej pa 17 och en kille pa 27 kan ha ett bra och vuxet forhallande. Att daremot saga att det inte ar nagon "big deal" om man sjalv kommit ur ungdomen ar for mig sanslost...

Sen att det finns man som utan att blinka skulle stoppa kuken i en femtonaring bara for att hon har schysta rattar ar nagonting jag skiter i, precis som jag skiter i de som har mjukisbyxor pa stan eller mossa inomhus.

Tack för din historia, jag är glad att jag åt innan. För övrigt så är det väl knappast förhållande i de flesta fall utan engångsligg i den trail and error skola tonåren är för de flesta. När jag var i sena tonåren skulle jag inte tveka det minsta om en kvinna på 30+ skulle lockat mig och jag kan mycket väl tänka mig att äldre snubbar ofta har samma lockelse på tonåriga tjejer.
Citera
2009-01-17, 21:05
Medlem
jumpcuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Tack för din historia, jag är glad att jag åt innan. För övrigt så är det väl knappast förhållande i de flesta fall utan engångsligg i den trail and error skola tonåren är för de flesta. När jag var i sena tonåren skulle jag inte tveka det minsta om en kvinna på 30+ skulle lockat mig och jag kan mycket väl tänka mig att äldre snubbar ofta har samma lockelse på tonåriga tjejer.

Absolut, jag skyller inte pa den unga delen i ekvationen

Men vad ar det for 25+ som garna ar tillsammans med en 14-aring?
Citera
2009-01-17, 21:22
Medlem
B´stards avatar
Citat:

Jadu... När jag gick på högstadiet var det några tjejer i min klass som hängde ihop med raggare som var 40+(de tyckte ju det var ashäftigt, åka raggarbil o supa...) sen var det nån tjej som var ihop med en "indian" som var ca 50 kan tilläggas att hon var riktigt tjock o oattraktiv

Behöver väl knappast nämna att alla inblandade klassas som White trash
Citera
2009-01-17, 22:20
Medlem
Jag har inget alls intresse av den här tråden egentligen. Men roas mycket av det jumpcat skrivit. Mycket träffande den där delen om småstadsbor, som måste ta den "sista" tjejen i byn innan hon blir tagen. Kan verkligen se det framför mig. Blev då också mycket förvånad över att ha hittaa någon form av komisk finnes i en forum diskussion med blondinbella som tema...
Citera
2009-01-17, 22:24
Avslutad
Nåja. Jag roades lite av viktbråket mellan BB, Gynning och Zytomierska.

BB är förbannad på att de andra företräder sjuka ideal, medan hon själv förvisso tränar, tjatar om vikten av nyttig mat, etc- samtidigt som hon spraytannar, bleker tänder och skaffar draknaglar, allt enligt något slags "detta måste man göra för att se okej och frääääsch ut"-filosofi.

Snacka om att inte kunna se sin egen del i att sprida rubbade ideal. Stor komik är det, oavsett.
Citera
2009-01-17, 22:49
Medlem
NoTruces avatar
Kan vi inte alla enas om att BB är en seriefigur? Seriefigurer kan göra precis vad de vill. De har till och med superkrafter. Det skulle inte förvåna mig om BB får för sig att åka ner till Gaza och medla, så pundig är hon ...
Citera
2009-01-18, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yazzo
Jag vet inte hur länge hon varit tillsammans med Nisse pisse pärongpung, men det är väl ett tag ändå?
dom firade ett år för några dagar sen

Citat:
Ursprungligen postat av Sordid
Nåja. Jag roades lite av viktbråket mellan BB, Gynning och Zytomierska.

BB är förbannad på att de andra företräder sjuka ideal, medan hon själv förvisso tränar, tjatar om vikten av nyttig mat, etc- samtidigt som hon spraytannar, bleker tänder och skaffar draknaglar, allt enligt något slags "detta måste man göra för att se okej och frääääsch ut"-filosofi.

Snacka om att inte kunna se sin egen del i att sprida rubbade ideal. Stor komik är det, oavsett.

men det skadar ju inte kroppen på samma sak med spraytanning osv, även om jag håller med om att det är lite dubbelmoral
Citera
2009-01-18, 01:16
Medlem
utters avatar
Citat:

Jo, det är lite jobbigt... Dock, ett par av mina vänner var tillsammans förr och när de blev ihop var hon 17 och han åtta år äldre. De var tillsammans i i nästa tio år innan hon avslutade det hela och gick över till män något yngre än henne. Han fortsatte med gymnasister. Till saken hör att båda skaffade sig en akademisk examen under förhållandet och båda kommer från stabila medelklass-familjer.

Vad lär vi oss då av detta? kanske inte mer än människor gör märkliga val i sökandet efter det som skall bli deras liv. I det perspektivet är Blondinbella inte alls ovanlig, hon falskleggar, blir full på krogen och knullar runt lite. En ganska vanlig medelklassbrutta med skillnaden att det mesta hon gör blir offentligt. Hoppas att hon kan se tillbaka på blogg tiden utan att greppa efter skämskudden när hon tänker på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in