2012-01-08, 10:22
Medlem
TröttSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretastekare
Nu får du förklara för en stackars ovetande flicka men vad är en mantelrörelse?

Joo han måste ju visa att han verkligen är turk.

Övre delen på en pistol heter mantel, när man drar den bakåt så förs en patron upp från magasinet och hamnar i loppet när manteln sen släpps fram.
Är pistolen riktig och av metall med riktiga kulor i magasinet så hörs det ganska klart vilket jag tycker att det gör i filmen.
Citera
2012-01-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nikotinslaven
Försöker Paow överta rollen från Rosing som Sveriges mänskliga trafikolycka?

http://www.paow.se/2012/01/08/kom-hit-och-ror-om-lite-jag-behover-nagot-att-skriva-om/

Inte så konstigt att hon inte har riktiga vänner när hon hänger ut alla som kommer henne nära på bloggen.
Citera
2012-01-08, 12:14
Medlem
jenny747s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1234512345
Inte så konstigt att hon inte har riktiga vänner när hon hänger ut alla som kommer henne nära på bloggen.

ja, precis som kissie gjorde. skillnaden är väl att kissie har kvar sina närmaste vänner (eller vad vet jag, men det verkar som det). hon har väl skött uthängningen med lite finess troligen, amir och hon har ju "bråkat", vilket troligen varit en överrenskommelse.

paow däremot är ju bara tragisk och har hängt ut folk sedan urminnes tider.

lite kul att jämföra henne med dessie. dom var ju fjortiZ-kompisar innan, nu är väl dessie lite tragisk på sina sätt men herregud vad mycket mer moget hon uppträder än paow. sen om hon inte är det utan bara spelar mogen gör väl inte så mkt, hennes "märke" är väl starkare än tragiska paow som just nu sammarbetar med e-cigaretter.... suck.

sorry för grammatikfel, är bakis och orkar inte tänka eller rätta.
Citera
2012-01-08, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747
ja, precis som kissie gjorde. skillnaden är väl att kissie har kvar sina närmaste vänner (eller vad vet jag, men det verkar som det). hon har väl skött uthängningen med lite finess troligen, amir och hon har ju "bråkat", vilket troligen varit en överrenskommelse.

paow däremot är ju bara tragisk och har hängt ut folk sedan urminnes tider.

lite kul att jämföra henne med dessie. dom var ju fjortiZ-kompisar innan, nu är väl dessie lite tragisk på sina sätt men herregud vad mycket mer moget hon uppträder än paow. sen om hon inte är det utan bara spelar mogen gör väl inte så mkt, hennes "märke" är väl starkare än tragiska paow som just nu sammarbetar med e-cigaretter.... suck.

sorry för grammatikfel, är bakis och orkar inte tänka eller rätta.

Hon har alltid varit omogen och hängt ut på bloggen, men nu känns det faktiskt som att man blir uppriktigt orolig och illa berörd av att gå in där. Ett inlägg per dag ca, ofta någon gång mitt i natten, och med suddiga bilder. Misstänker tyvärr att hon är tillbaka i droganvändandet, men hoppas jag har fel. (I så fall är det inte konstigt att hennes vänner i hennes egen ålder "sviker". Det är oerhört jobbigt att umgås med någon som går på droger. Man blir mer som en vårdare än som vänner på lika villkor...)

Har inte Paow Adhd? Många unga som har adhd tar ju medicin som innehåller substans av metadon eller någon liknande drog. Detta i sin tur ökar mottagligheten för att bli beroende om man testar andra droger senare i livet. Lite liknande logik som för barn som fötts med droger i blodet pga en knarkande mamma. De är alltså rent biologiskt mer mottagliga för att bli "fast" i beroenden längre fram i livet, om de testar.

Hoppas allt ordnar sig för henne och att hennes föräldrar ser vad som pågår. (Varför ska man förresten flytta hemifrån redan när man är 17-18? De flesta går ju i skolan då och flyttar inte förrän de är 20..)
Citera
2012-01-08, 13:05
Medlem
Zandrazizis avatar
Precis så har jag uppfattat det oxå. Tiderna hon skriver är runt fyra på morgonen o 2 tiden. Klart hon sitter o drar lina o sen bkir sådär "djup" och går loss. Vem som helst ser vilka inlägg som skrivs när hon e påtäng
Citera
2012-01-08, 14:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Övre delen på en pistol heter mantel, när man drar den bakåt så förs en patron upp från magasinet och hamnar i loppet när manteln sen släpps fram.
Är pistolen riktig och av metall med riktiga kulor i magasinet så hörs det ganska klart vilket jag tycker att det gör i filmen.

Åh tack för förklaringen
Citera
2012-01-08, 15:21
Medlem
Till "Blogg-bloggen":
Din blogg har virus. Datorn hänger sig varje gång man besöker den.
Just so you know.
Citera
2012-01-08, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenny747

Jag tror att Dessie faktiskt räddas av sin pojkvän just nu. Hur illa jag än tycker om att en minderårig har en sugardaddy som totalt tar över kontrollen över hennes liv så måste han ju se till att han vårdar sin investering och levebröd. Hans plan är inte att hon dekar ner sig vilket hon garanterat hade gjort med Paow.
Jag fick faktiskt riktig ångest när jag läser lilla Paows inlägg. Jag skulle kunna vara hennes morsa utan att jag ens fick barn snuskigt tidigt och jag förundras över hur vilsen hon är och hur lite guidning hon får av sina föräldrar. Det är ju inte så att man kan leva i ovisshet om hur ens barn håller på när allt sker inför öppna ridåer på nätet och att inte göra något tycker jag tamejfan är skandal...
Citera
2012-01-08, 19:19
Medlem
ANG. Paow och att hon återigen är i drogträsket,

Har ni inte märkt att på många av sina bilder i bloggen på senare tid så ser hennes ögon helt påtända eller nedrökta ut?
Tex från inlägget häromdagen när de hade en myskväll hos någon kompis, de var uppe länge + åt massa skräpmat och hade "mysigt"... Känns som en klassisk "röka på afton", eller vad säger ni? Plus hon ser lite skev ut på bilderna från inlägget. Sådär ser man väl inte ut om man är nykter en kväll och chillar med kompisar? http://www.paow.se/2012/01/07/foooorlat/

Citera
2012-01-08, 19:23
Medlem
Ang drogerna,
vilka bloggare har erkänt att de testat / brukat droger förutom Paow?
Amir?

Steffi har ju uppenbarligen drogat som Paow påstår, tror inte det är direkt några lögner....

Någon som sitter på mer info kring vilka som knarkar?

Jag tror stenhårt på att Kissie knarkar!
Hon är ju inte främmande för illegala bantningspreparat så tror inte hon skulle vara så kinkig att stoppa i sig andra kemikalier.
Plus att om man kollar på hennes partybilder de senaste månaderna så ser hon riktigt skev ut på varenda bild, typ aspackad eller liknande. Med blicken i marken och allmänt sliten och lost.

Plus hon hänger ju med några av de andra potentiella knarkarna som steffi, amir och så paow såklart... Tror ej Kissie är speciellt oskyldig.
Citera
2012-01-08, 20:10
Medlem
Smiskads avatar
Jag har läst i någon tidning om en bloggare som drar linor på stureplanstoaletterna.
Tror också jag har läst det i olika bloggar.

Amir och Kissie lekte väll med popper eller "bögdrogen" har jag läst/hört några gånger.

Fast deras olagliga batningspiller kan väll också ses som knark, fattar inte hur de får komma undan med dessa piller. Jävla freaks.
Citera
2012-01-09, 00:46
Medlem
felpost
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här