• 3
  • 4
2012-02-12, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PontiakJohanzon
Jag fick faktiskt också ett samtal från farbror blå angående detta, idioten ringde och väckte mig så svarade väl inte helt klockrent, men lämnade luddiga svar som "jag kommer inte ihåg" osv. Fast tror att sidan det handlade om var spice-se.se eller vad fan den hette. Men skulle jag kunna torska även om det jag beställde var olagligt? För sidan hävdade ju att det var lagligt och därför köpte jag i god tro om att jag bara hade rent mjöl i påsen. Jag menar, man kan väl tex inte torska om man ovetandes köper en snodd cykel?

att veta vad lagen är ligger typ på ens egna ansvar har jag för mig, så även om du trodde att det var laglit så kan du kanske åka fast.
Citera
2012-02-12, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dorchen
att veta vad lagen är ligger typ på ens egna ansvar har jag för mig, så även om du trodde att det var laglit så kan du kanske åka fast.

Precis, det finns ingen "god tro". Köper du något ska du begära kvitto, gör du inte det och varan är stulen så har du hjälpt brottslingarna genom ditt agerande.

Dessutom så sålde inte SN några form av rusmedel i April 2011. Så om det handlar om en beställning gjort från spicenordic i april, ja då är det väl bara att säga sanningen att man beställde lite rullpapper eller vad det nu var...

Blir man tillfrågad om pissprov får man sakligt förklara att man vill ta ett blodprov istället och vara mentalt inställd på att poliserna kommer förneka den rätten. Det är då man måste ha tillräckligt med stake att säga att man minsann kan sina rättigheter och påpeka att oavsett om man blir frihetsberövad 6+6h så kommer de inte få något prov.

Är du säker att det var Spicenordic de ringde om och inte en av alla sidor som sålt olagliga rökmixar inrikes? Gäller det verkligen SN så gäller det iaf inte en beställning i april, ja någonting med den här historien luktar skumt...
Citera
2012-02-12, 10:24
Medlem
MindWalker86s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sheeznic
från sn i april förra året och vill nu veta vad hon beställde, vad det kostade och om hon har något kvar. Det var nån rökmix, hon kommer dock inte ihåg vilken

Var inte spice/rökmix lagligt i april föra året?

De kan väl inte sätta fast folk för de köpt då det var lagligt, eller?

OT: När var det spice blev olagligt?

Mvh MindWalker86
Citera
2012-02-16, 10:54
Medlem
sheeznics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PontiakJohanzon
Jag fick faktiskt också ett samtal från farbror blå angående detta, idioten ringde och väckte mig så svarade väl inte helt klockrent, men lämnade luddiga svar som "jag kommer inte ihåg" osv. Fast tror att sidan det handlade om var spice-se.se eller vad fan den hette. Men skulle jag kunna torska även om det jag beställde var olagligt? För sidan hävdade ju att det var lagligt och därför köpte jag i god tro om att jag bara hade rent mjöl i påsen. Jag menar, man kan väl tex inte torska om man ovetandes köper en snodd cykel?

Spice.se kan det nog har varit de ringde om som du säger, men vafan är det för sida?
Citera
2012-02-28, 00:34
Medlem
Gluff75s avatar
S-peace troligtvis
Citera
2013-08-17, 13:08
Medlem
dawthedudes avatar
Be om få ta blodprov bara!
Citera
  • 3