2012-07-09, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yellowboxfish
Det fanns ju en sån, i likadan förpackning som Rocky Road och vad de där sorterna heter...god var den. Men det är väl rätt många år sedan nu. Skulle dock gärna se den i lyxigare variant. Apropå Amsterdam så undrar jag när Swirl kommer till Sverige!

Carte D'Or var det som hade den. Har saknat den glassen som fan i flera år nu!

En annan jag saknat i flera år är Magnum Double. Fan va god den var
Citera
2012-07-09, 17:49
Medlem
Big Bosss avatar
Magnus Ego vill jag ha tillbaka. Sen hade jag gärna sett såna frozen yoghurt barer som de har i USA här. Godare än mjukglass dessutom.
Citera
2012-07-09, 19:57
Medlem
HjBoYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Ser intressant ut. Då ska man bara hitta det i affären också.
på hemsidan radar de alla butiker i SVERIGE som säljer den! gå in på deras hemsida sedan klickar på köp glassen här! ska testa denna i veckan dyr vet ja att den e iaf.
Citera
2012-07-09, 21:17
Medlem
Den gamla hederliga X-17 från sent 80-tal vill jag ha tillbaka. Det är nostalgi det. Det fanns även en melonglass under slutet av 90-talet som var god (det var inte GB).
Citera
2012-07-09, 21:26
Medlem
Sardinbruss avatar
Mussla och cigarettfimp, som Peggy i Våra värsta år äter när hon är gravid. Annars Tophat, tycker om mjuka rån.
Citera
2012-07-09, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coolslayer93
Du får välja precis vad du vill, tänka helt fritt.
Vilken glass skulle du helst se i glasskiosken, som inte finns på marknaden idag?
Polaren tänkte på köttglass, men skulle kunna klara mig från det.
Vad tycker ni?

Var på åland och där fanns det champis isglass. Provade. Hur gott som helst. 30 grader och en sån så går man bara i mål
Citera
2012-07-10, 15:17
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreyDaze
Carte D'Or var det som hade den. Har saknat den glassen som fan i flera år nu!

En annan jag saknat i flera år är Magnum Double. Fan va god den var
Kul att det inte bara är jag som saknar den rabarberglassen!

Som jag redan nämnt i tråden vill jag ha Swirl till Sverige. Ni som varit i Nederländerna känner till den, en glassbar där man väljer toppings själv, allt från jordgubbar till nötter till skumgodis etc. Mjukglassen finns i olika smaker också. Så. Jävla. Gott.

http://www.flickr.com/photos/safrety/3951006700/
Citera
2012-07-10, 15:19
Medlem
yellowboxfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gruvan
Var på åland och där fanns det champis isglass. Provade. Hur gott som helst. 30 grader och en sån så går man bara i mål
Sorry för dubbelpost men det här lät ju alldeles lysande! Champis är ju gott som fan. Ska till Åland snart, får hålla utkik efter detta.
Citera
2012-07-10, 16:39
Medlem
Tänkte först skriva att jag saknar igloo men läste sedan bland de första posterna och blev påmind om solero-kulorna, vad fan hände med dem? Det var ju bland det mest uppfriskande man kunde köpa för pengar.

Nej, orkar inte hitta på en fantasiglass, sorry.
Citera
2012-07-10, 19:44
Medlem
panaosnics avatar
Hade gärna sett att Baskin-Robbins började säljs i Sverige!
Citera
2012-07-10, 19:48
Medlem
Det finns astråkiga tresmaker glassbyttor men det finns inga sexssmaker glassbyttor. Vafför gör de på detta viset? Jag vill ha FLER smaker i tvålitersbyttor!
Citera
2012-07-10, 19:50
Medlem
Revisos avatar
Smörkolaglass, finns det?
Om inte, så vill jag fan ha det

Någon tidigare i tråden skrev om Banana Joe..Vilken upplevelse det var, pappa köpte en sån på en gammal Texacomack, på åttiotalet.. Gief!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in