• 1
  • 2
2012-02-09, 03:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Vad spelar det för roll vilken drog de tar så länge som de är trevliga. Jag känner en del cannabisrökare som riktiga svin och jag känner bra cannabisrökare samma sak när det gäller andra knarkare. Fast jag känner en kille som är väldigt trevlig när han bara har rökt cannabis, men när han är hög på benso och heroin är han ett jävla svin som bara kaxar och vill göra brott hela tiden. Han sitter inne nu för både grovstöld och misshandel.
Citera
2012-02-09, 07:00
Medlem
Twopairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
text

Jag håller med dig. Horsare för min del tack. Självklart är jag jävig också.
Citera
2012-02-09, 07:09
Medlem
då jag själv röker, föredrar jag att hänga med likasinnade. Sällan jag träffat heroinister, bara en men hon var "ren".

Rätt roligt att umgås med tjackisar när man själv är bäng...
Citera
2012-02-09, 11:52
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Vad spelar det för roll vilken drog de tar så länge som de är trevliga. Jag känner en del cannabisrökare som riktiga svin och jag känner bra cannabisrökare samma sak när det gäller andra knarkare. Fast jag känner en kille som är väldigt trevlig när han bara har rökt cannabis, men när han är hög på benso och heroin är han ett jävla svin som bara kaxar och vill göra brott hela tiden. Han sitter inne nu för både grovstöld och misshandel.

Det handlar nog mer om hur man passar ihop med respektive "drogare" pga hur de blir i sättet och vad som sker omkring dem, inte om de är trevliga eller otrevliga. Klart det finns svin i alla droggrupper...

Men tänkt dig mer att en horsare vill ju ofta sitta och nodda t. ex. Ha lugnt omkring sig liksom. Kanske småpyssla med något. Men så är personen hemma hos en tjackis... denne drar på stereon på högsta musik, värsta technon... drar igång dammsugaren som blir liggande medan tjackisen gör något annat. Musiken ändras hela tiden, inte en enda hel låt utan det byts konstant. Det babblas i mobilen, folk springer ut och in o.s.v.

Som noddig kan man bli GALEN då. Och tjackisen behöver ju inte heller få det så himla kul... vad är det för trist kompis som bara vill sitta i soffan och blunda liksom?

Så det är nog mer sånt det handlar om. Har själv vänner i olika droggrupper och vissa av dem kan jag tyvärr bara umgås med när de använder samma drog som jag gör. När de kliver över på tjack så umgås vi knappt alls, mer korta stunder då man kanske ska hämta något, eller fråga något... eller göra nåt som inte tar så lång tid. Men en längre stund pallar jag inte. Jag vill ha lugn och ro medan de lever i en för tillfälligt extremt stressig och högljud värld.
Citera
2012-02-09, 11:58
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Hellre en flummare 7 dagar i veckan då dessa fortfarande är människor. Jonkare är zombies som bara sitter o noddar o kliar sig med en blick som lyser hjärndöd.
Citera
2012-02-09, 13:10
Medlem
Thatsfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Hellre en flummare 7 dagar i veckan då dessa fortfarande är människor. Jonkare är zombies som bara sitter o noddar o kliar sig med en blick som lyser hjärndöd.
Och det har inte folk som röker brass då?

Känner inga heroinister men de opiatbrukarna jag känner är för det mesta mycket trevliga, folk som röker har jag dock haft lite otur med men det finns många trevliga människor i det "lägret" med. Umgås dock med personer utifrån hur de är och deras drogintag bryr jag mig inte om.
Citera
2012-05-09, 15:36
Medlem
Indos avatar
Jag kan umgås med både rökare och opiodare
För så blanda jag alltid opioder och röka,bästa kombon,Tillsammans med vänner så blir det så jäääävla nice
HareBra
Citera
2012-05-09, 16:08
Medlem
En-Kopp-Kaffes avatar
Antagligen heroinister eftersom gräs-flummarna alltid ska dra sitt "legalize cannabis and forbid alcohol" snack. Klart man kan tycka och tänka vad man vill om dagens narkotikalagar, men man kanske inte behöver snacka om det varje gång man tänder sin "gås".
Citera
2012-05-09, 16:13
Medlem
Solklart flummarna, då jag själv är flummare. Min typ av människor oftast. Dock så skiter jag i vilken typ av drog man representerar bara man inte drar sitt jävla snack om varför det ena är bättre än det andra. Alla droger är inte för alla och det är bara att acceptera det.
Citera
2012-05-10, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag är ju jävig åt opioidhållet (och de flesta umgås ju hellre med dom som anv deras egna drog) så jag säger heroinisten.

Faktum är att jag ofta inte står ut att umgås med en person som nyss rökt... det går bara inte. Jag blir rädd för dem, för det första, sedan är de konstiga (därför jag blir rädd). Jag vet som inte hur jag ska bete mig när de börjar "skumma". Och så blir jag rädd för att de i sin tur ska märka att jag känner obehag inför deras "skummande" och rökare KAN vara känsliga för sådant... alltså de kan vara "lättpsykade" precis när de har rökt, bli lite nojiga liksom.

Umgicks med två tokrökare en gång och satan vad konstigt allt blev. Rök 1-3 var inga större problem men sedan gick det utför... Vi kollade på tv, de satt och bubblade i sin bong. Det var det enda jag hörde... blubb blubb blubb. Ingen sa något alls, bara blubb. Efter en lååång period av tystnad så påpekade jag något på tv:n, om programmet. Jag tittar på mina kompisar medan jag säger det. Då slutar det bubbla.. båda vrider långsamt huvudena mot mig... ögonen hänger, tungan nästan ute ut munnen. De tittar på mig... läääänge. Bara stirrar. Vet inte hur många sekundrar de satt så, råglodde liksom, och knäpptysta. Jag tänkte bara "Vad vill dom mig? Är dom arga på mig? Vad tänker dom göra med mig?" De såg som halvt onda ut liksom. Plötsligt så rör sig huvudena igen, de vrider bort sig från mig... blubb blubb... blubb. Jag blev stel som en pinne efter det. Pallade stanna bara en kort stund till sedan gick jag hem.

Nej, jag passar verkligen inte ihop med dem

Har ju flera vänner som röker men jag brukar gå hem om det blir för mycket. De får såklart röka hos mig också och det funkar om det bara är en gång... då märks det inte så mycket på dem liksom. Har en kompis som röker hela tiden (oftast ihop med andra droger) och jag blir alltid illa till mods om den kompisen är här länge. Så fort han börjar bli normal igen så går han ut och röker... och så blir det så där "olustigt" igen.

En heroinist har jag inga problem med, eller vilken opioidare som helst. Antingen så sitter man och noddar ihop eller så städar man ihop, eller gör något annat. Oftast nodda först, sedan göra något tills man tar en ny dos. Man kan ju bli både uppåt och nedåt på det liksom. En opioidare beter sig ju inte "annorlunda" psykiskt... det är ju fysiskt det kan märkas att man tagit. Ögonen kanske hänger och så... men man är ju fortfarande sig själv. Att umgås med en opioidare, fast man inte tar själv, är ju inget konstigare än att umgås med en i värsta fall väldigt trött person.

Tjackisar kan jag också tycka är lite jobbigt... iaf när de är fler än en. Iofs så kan de tjattra med varandra då ju... men, men.
Hahaha, väldigt kul, ursäkta mig, men kunde verkligen se bongsessionen framför mig. Jag tror du är "lättpsykad" och inte cannabisrökaren. Personer som brukar cannabis dagligen (exklusive vissa kranar möjligen) brukar ofta vara down-to-earth och vänliga så de umgås jag helst med. Heroinister har gått för långt och är nog i större usträckning än cannabisbrukare allt mer trasiga och snuskiga.
Citera
2012-05-10, 08:29
Medlem
undervattenfisks avatar
Nedkörda heroinister är duktiga på att lura, stjäla.. även från bästa vänner och föräldrar.. så det är väl rätt uppenbart ändå? tyst nu alla horsare jag menar givetvis inte alla. men är det någon jag inte känner mer än ytligt så släpper jag nog inte in en heroinist i mitt hem.
Citera
2012-05-12, 01:14
Medlem
Spelar nog ingen större roll imo. Beror på personen.
Säger heroinisten för att slippa röklukten även fast jag själv röker cigg och CB avnjuter man ju helst inomhus om det inte är sommar ellet nått speciellt.
Har dock aldrig träffat någon riktigt nergången på horse, då kanske det inte är så jävla smidigt alla gånger .
Av dom heroin bruk/missbrukare jag träffat så går dom före flummarna.

Edit Lika bra att tillägga att jag har inget alls emot den vanlige flummaren på nått sätt. Gillar alla lika oavsett drog, så länge dom inte envisas med att vara högljudda utan att det finns anledning till höjd röst. Eller måste alltid leva om mest.
Senast redigerad av NInJAfRod0 2012-05-12 kl. 01:27.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in