2012-02-09, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akvamarin
Kvinnan är helt tokig citat från krönikan:

Hon tycker att det är höjden av ondska att man i Aktuellt tar upp Borlänges problem med analfabetiska somalier istället för att tiga ihjäl det, det påminner för henne om 30 talets nazism i Tyskland.
Kvinnan är galen med andra ord.

Reagerade också mest på detta.

I Aktuelltreportaget sägs att hälften var analfabeter. Detta får Sveland att gå i taket. Så sjukt. Om man vänder på det hela. Hur många reportage om invandring, ensamkommande, anhöriginvandring m.m. har vi inte haft där det över huvud taget inte alls nämns någonting om ifall de är analfabeter eller lågutbildade. När det för en gång skulle nämns så får man panik och fattar inte ens varför det sägs. Det är väl en helt vanlig uppgift. Om det nu är sant, varför ska då inte Svenska folket få veta det?
Citera
2012-02-09, 21:28
Medlem
gavlips avatar
Jag sover desto bättre när jag vet att personer som denna har "ont i magen och inte kan sova".

Eftersom dessa små pseudointellektuella luder har lika mycket ryggrad och intellekt som en manet så kommer de snart anpassa sig till omständiheterna och komma till "nya insikter" för att alltid tycka "rätt" vilket kommer att medföra att de slipper ha "ont i magen och inte kan sova".
Senast redigerad av gavlip 2012-02-09 kl. 21:34.
Citera
2012-02-09, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini

I Aktuelltreportaget sägs att hälften var analfabeter. Detta får Sveland att gå i taket. Så sjukt. Om man vänder på det hela. Hur många reportage om invandring, ensamkommande, anhöriginvandring m.m. har vi inte haft där det över huvud taget inte alls nämns någonting om ifall de är analfabeter eller lågutbildade. När det för en gång skulle nämns så får man panik och fattar inte ens varför det sägs. Det är väl en helt vanlig uppgift. Om det nu är sant, varför ska då inte Svenska folket få veta det?

Ja man kan ju också se det som så att det faktum att 50% av somalierna är analfabeter är ett problem för somalierna själva, alla har väl rätt till utbildning och att åtminstone kunna läsa och skriva? Det är väl ett sorts minimum av kunskap man som människa i ett iland har rätt till? Finns väl även någon FN-artikel om det angående mänskliga rättigheter osv.

Från artikeln:
Citat:

Som en kväll i december när jag ser på Aktuellt. De visar ett reportage där reportern Bert Sundström återbesöker sin gamla hemstad Borlänge och beskriver förändringarna. I förbifarten upplyser han oss också om att hälften av de 350 somalierna som kommit i år var analfabeter, vad nu det har med saken att göra.

Eh alltså...som sagt det är väl en jätteproblematik att 50% av en befolkningsgrupp i Sverige är analfabeter och har väl ALLT att göra med ett nyhetsreportage om sagda befolkningsgrupp.
Sveland verkar som sagt både förvirrad och helt irrationell i det här hysteriska utspelet.
Senast redigerad av Akvamarin 2012-02-09 kl. 21:43.
Citera
2012-02-09, 21:35
Medlem
veni.vidi.vomuis avatar
På 70-talet brände feministerna sina BH:ar, som sågs som en boja och symbol för kvinnoförtrycket.
Idag försvarar feministerna burkan.

Om moderaterna är det nya arbetarpartiet, borde FI kallas de nya reaktionärerna!
Citera
2012-02-09, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efilnikufesin
Så som du stavar och resonerar är det nog du som är den vilsna tonårspojken, har jag rätt?

F.ö. tyckte jag att krönikan var skrattretande, och jag fattar inte hur någon som läser detta, SD:are eller SD-motståndare, kan hålla med om något hon skriver (förutom de mest vänsterextrema såklart).

Hur kan hon på allvar tro att få folk med sig igenom att kalla SD för nazister? Jag trodde pajkastningen var över för länge sedan, men tydligen inte.

Nej, mediaeliten och PK-maffian är det största hotet mot Sverige, skulle snarare säga att odemokratiska vindar blåser över Sverige än högerextrema. Hon kan helt enkelt inte acceptera att folk tycker olika. Skrämmande.

oh rly? nej du har fel. o exakt vad syftar herrn på i min stavning? <3
Citera
2012-02-09, 21:47
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veni.vidi.vomui
På 70-talet brände feministerna sina BH:ar, som sågs som en boja och symbol för kvinnoförtrycket.
Idag försvarar feministerna burkan.
Feministerna stödjer allt som är negativt för vita män. De använder muslimerna som ett vapen för att förstöra för oss och våra samhällen. De vill utrota "vithet" vilket de ser som en förtryckande struktur som förhindrar deras utopiska lyckorike från att förverkligas. De blundar för det negativa med islam eftersom det tjänar deras syfte. De är indoktrinerade till att bryta ned och förstöra vårt samhälle och vill inte erkänna att de finns andra problem än vad deras ideologi formulerat eller erkänna att vårt samhälle är värt att försvara. De inser inte att de även sabbar för sig själva i längden.
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-02-09 kl. 22:02.
Citera
2012-02-09, 22:10
Medlem
Men eftersom "vi" känner till det och ser vad som håller på att hända, är det ända sättet att stoppa det genom att ta till medel som feminsterna ser som en bekräftelse på deras synsätt. Dvs moment 22.
Citera
2012-02-09, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minipanini

Politikerne frykter at svenskene er så dumme at de blir rasister alle sammen om de får vite for mye. Det blir de ikke. Problemer må beskrives for å løses.

Läs den norska artikeln i Verdens Gang som länkas på avpixlat. Norrbaggarna skakar på sina huvuden...

http://avpixlat.info/2012/02/08/norsk-media-forundras-over-sverige/#more-10039

På tal om artikeln så kan man väl säga att den är ett tydligt bevis på att åsiktsetablissemanget är på väg att förlora slaget. De känner sig desperata, frustrerade och har ironiskt nog grävt sin egen grav med hjälp av sitt paranoida sätt att försöka kontrollera människors åsikter. Sveland är bara en mycket dålig förlorare, en falsk kvinna som inte erkänner sitt nederlag.
Citera
2012-02-09, 22:21
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av submar12
Men eftersom "vi" känner till det och ser vad som håller på att hända, är det ända sättet att stoppa det genom att ta till medel som feminsterna ser som en bekräftelse på deras synsätt. Dvs moment 22.
Man kan ju skita ett långt stycke i vad dessa radikalfeminister tycker. Man behöver inte leva upp till deras PK-normer.
Citera
2012-02-09, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
"
Citat:
Ursprungligen postat av shizmoo
Jag hoppas att man snart ska kunna vara vänsterpartist, feminist, för invandring, antirastist och samtidigt kritisk till hur invandringspolitiken bedrivs och till islam utan att stämplas som nynazist. Först då kan debatten börja på allvar."
--

Kan bara instämma i hela din text, i synnerhet den ovan citerade meningen. För att återgå till det jag talade om, vettigt diskussionsklimat, så bemödar sig ingen att bemöta varken mitt inlägg eller ditt eminenta dito vilken är ganska talande...

Men sluta lipa..det är ingen mänsklig rättighet att få sina inlägg besvarade på flashback.
Om du tittar i tråden så är det väldigt många som inte får svar. Det kan även bero på att man håller med om det som sägs i inlägget och inte tycker att något behöver tilläggas. Det behöver alltså inte bero på "dåligt debattklimat" . Själv håller jag i stort med om det inlägg som du citerar här. Men varför ska jag citera det? Inlägget sa något vettigt, jag nickade instämmande för mig själv härhemma, och fortsatte sedan läsa tråden.
+1 inlägg eller "håller med, bra sagt"-inlägg är inte tillåtna utan betraktas som O/T om du inte visste det.
Senast redigerad av Akvamarin 2012-02-09 kl. 22:29.
Citera
2012-02-09, 22:41
Medlem
gavlips avatar
Jag hoppas att hon snart avlider, så hon slipper bemöda sig att producera fler alster av denna digniteten, samt plåga de stackars tidningsläsarna vid frukostbordet. Sen skulle jag rekommendera DN att låta nån praoelev från 8:an skriva lite artiklar istället det blir säkert billigare och möjligtvis också mer strukturerat och genomtänkt innehåll.
Citera
2012-02-09, 22:44
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjafsarn
Maria Sveland har nyss gråtit ut i DN angående det faktum att i Sverige och i Europa så håller vindarna på att vända. Feminism byts ut mot invandringskritik, islamkramande mot att Jimmie Åkesson får gott bemötande i statsmedia, osv osv. Allt ont verkar komma tillbaks från 30-talet och detta är ju någonting fantastiskt i mitt tycke. Jag undrar bara om hon har så rätt som hon tror att hon har? Vad säger ni?

http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/hatet-som-gor-mig-politiskt-deprimerad
Det är sådana här uppgivna, lite desperata och ledsna krönikor från mediaeliten, åsikts och opinionsmonopolet och tyckartalibanerna som gör mig riktigt glad och nöjd numera... Man har börjat känna förändringens vind blåsa upp och nu mår man som jag antar att Ceaucescu, Hoeneker och grabbarna gjorde...

Jag ser tiden an med allt större tillförsikt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in