Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2012-02-07, 23:59
Medlem
MarcoLocos avatar
När jag får ett mail på min hotmail så får jag det till Mail-appen på både min MBP och min iPhone men när jag läser mailet på den ena enheten så står det kvar som oläst på den andra enheten.
Det jag undrar är ifall någon vet hur man kan göra så att det blir "läst" på den andra enheten så att man inte behöver öppna mailet på båda grejerna.
Jag vet att när jag hade PC så läste jag mailet på min iPhone och så slapp jag gå in på hotmail.se och öppna det där igen.
Citera
2012-02-08, 00:01
Medlem
Gringubbens avatar
Byt maskinpark. PC+Android+Gmail=Funkar.
Citera
2012-02-08, 00:17
Medlem
Problemet är att du POP:ar brevlådan hos hotmail och då (som jag fattat det) finns inte valet att markera som "läst". Du kan om du vill välja så att den tar bort hämtade meddelanden men då finns de ju inte kvar "online" sen utan bara på den enhet som hämtat dem.

Ett rätt hade Gringubben iaf det är att Gmail är bättre på detta.
Citera
2012-02-08, 00:20
Medlem
MarcoLocos avatar
Men då har det med Mail på Macbooken att göra eller? Eftersom att det fungerar ju mellan hotmail i webbläsaren om man säger så och med min iPhone.
Okej men fungerar det som jag vill med Gmail?
Citera
2012-02-08, 00:39
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoLoco
Men då har det med Mail på Macbooken att göra eller? Eftersom att det fungerar ju mellan hotmail i webbläsaren om man säger så och med min iPhone.
Okej men fungerar det som jag vill med Gmail?
Värt ett försök.
Vad jag vet är Gmail att föredra framför Hotmail.

Tror inte felet ligger hos macdatorn, för du använder ju en webmail. I så fall snarare hos iphonen. Android har ju Gmail inbyggt i os:et.
Citera
2012-02-08, 00:49
Medlem
Iphone har också gmail "inbyggt" i sig. Iaf så är det inte svårare än att skriva in epostadress och lösenord så äre klart

Kollar du på mailen via POP kan du välja att antigen "kolla" eller hämta dem. Hämtar du dem så försvinner de (oftast ej önskvärt). Valet finns i hotmails inställningar och heter POP and deleting downloaded messages

Kollar man via webbläsaren fungerar det ju som det ska såklart oavsett OS, däremot kvittar det vilket OS du har då du POP:ar en epost.
Citera
2012-02-08, 01:22
Medlem
en kopp kaffes avatar
Skall gå att använda IMAP också, enligt [1]. Har inte testat dock.

[1] http://www.sirslur.com/2010/09/01/hotmail-has-imap-and-works-on-iphone/
Citera
2012-02-08, 01:41
Medlem
Gringubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en kopp kaffe
Skall gå att använda IMAP också, enligt [1]. Har inte testat dock.

[1] http://www.sirslur.com/2010/09/01/hotmail-has-imap-and-works-on-iphone/
Imap är väl det man använder, hade jag för mig? Pop var väl mer 90-tal?
Citera
2012-02-08, 13:34
Medlem
en kopp kaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gringubben
Imap är väl det man använder, hade jag för mig? Pop var väl mer 90-tal?

Finns en del POP kvar här och där, likt ett ångestfullt spöke på vinden. Tror att Hotmail är POP by default.
Citera
2012-02-23, 06:33
Medlem
Janbanan74s avatar
Ok, men var ställer man om hotmail från POP till IMAP?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in