Rolig trådstart =)!!
Jag minns när jag var runt 10 år gammal, vi var på väg till stockholm där vi skulle ta flyget till frankrike, det var sommar och var mycket varmt. Vi hade planerat att åka förbi min farmor och farfar för att stanna på mat och hälsa på då dom bor på vägen till stockholm och vi sällan träffas. Min pappa är ganska känslig för sjöfiskar och krabba, bortsätt från det äter han i princip allting. Jag själv hade svårt för fisk vid denna ålder och åt stekt torsk som mamma från gång till gång lyckades tillaga efter mina smaklökar. Vi kommer fram och direkt när dörren öppnas får jag ett slag i ansiktet av något som luktar just fisk, fast detta inte i vanlig mängd utan bra mycket starkare än så. Med ett glatt leende på min farfar sneglar jag upp mot min pappa som vid detta laget är vit i ansiktet pga lukten. "Det blir gädda till middag!" hör jag farmor säga och står fullt upp med maten som vi sedan skall äta

. Vi sätter oss ner och en ugnsform kommer in med smör och gädda och alldeles för mycket salt. Till detta servades kokt potatis. Jag kan säga att även hur väl uppfostrad jag är så fick jag inte ner en tugga av denna sörja. Nej jag äter inte gädda i dagsläget heller för den delen.
Så fort vi kommer därifrån och sätter oss i bilen säger pappa att vi ska åka och beställa pizza för maten var oätbar. Av ren respekt tillagar jag personligen alltid mat med hyfsat lätta smaker och inget för spexxigt.