Citat:
Ursprungligen postat av Campion
Har nyligen höjt Mirtazapin från 75mg till 90mg. Har tidigare inte upplevt några biverkningar överhuvudtaget av medicinen. Men nu har jag upplevt konstiga saker är jag ska sova. Vissa kvällar känns det som hjärnan speedar igång och massa underliga splittrade tankar far i huvudet. Meninglösa ord och meningar som bildas. ibland kan jag få ryck som nästan får mig att flyga ur sängen och vid några tillfällen har jag hört höga ljud som inte finns. En gång lät det som nån högt och tydlig sa mitt namn och en annan gång kändes det som nått exploderade rakt i ansiktet och jag fick världens chock. Igår precis när jag skulle somna lät det som ett enormt högt sprakande ljud under en halv sekund. Vad fan är detta och har någon annan upplevt något liknande?
Japp, fast på så låg dos som 30-45 mg har jag vid flera tillfällen upplevt precis samma saker, min sambo som pratar med mig, dörrar, röster, closed eyes visuals, bilder, texter som svischar förbi i ilfart.
Jag hälsar dig välkommen till sömnparalysernas och de lucida drömmarnas värld
Lär dig bemästra dessa fenomen och du kommer få uppleva minst sagt spännande "trippar" och drömmar i 3D med med alla sinnen med i matchen och styra dem på ett mycket speciellt sätt.
Tex ha sex med vilken människa du vill, har bara lyckats med att totalt tygla drömmarna med näst intill 100% kontroll 4 ggr och det har varit lika verkligt som verkligheten själv, nästan överväldigande.
Jag har bla haft sex med Jennifer aniston och fått känna på hur det känns att flyga, överväldigande känsla tyngdlagen är med och kännde verkligen vinden vina mot kroppen. En helt obeskrivlig känsla faktiskt att känna lukter, beröring, hörsel och detaljerade syner.
Kunde hoppa ut och in i klardrömmandet precis när jag ville och jag vid alla tillfällen har jag "trippat" 4-6 timmar.
Jag längtar nästan redan till nästa tillfälle.
Sov ingenting under natten och gå och lägg dig vid 8-9 på morgonen för att sedan gå upp och håll dig vaken 30-60 minuter för att sedan gå och lägga dig igen, upprepa detta ett par dagar så kommer du ha stora möjligheter att få grymma upplevelser.
Förändrat drömmönster, lucida och galna drömmar är en relativt vanlig biverkning på mirtan. Läst en hel del om det då det är en bieffekt även jag får av dem.
Se det som en gåva!
(sömnparalyser har jag dock LIDIT utav i många år innan mirtan)
Att enbart få sömnparalyser där du ligger förlamad och inte kan röra dig och se och höra saker med och känsla av att inte kunna andas är vidrigt men mirtazapinet har faktiskt gjort att jag kan kontrollera dem lite bättre och i vissa fall försätta mig i klardrömmande underbara tillstånd.
Sry för flummig text, sitter på ifånen @ Kneg