2012-02-07, 17:00
Medlem
Ceross avatar
Min Dell Inspiron 1564 har helt plötsligt utan förvarning börjat bli super het! Allt började efter att jag diskfragmenterat den för några veckor sen. Den har blivit lite varm förut men inte så att man tänk på det. Och endast efter 10timmar autocadande. Men nu räcker det med 1 timme facebook så är den så het att det knappt går att ta på den. Har kollat lite inne i den om det kan vara dam eller något men det var helt damfritt (vilket gjorde mig djupt besviken). Gjorde dock ingen grundläggande genomsökning på insidan eftersom jag inte riktigt litar på mig själv när det gäller att leka tekniker men iaf skapligt.

Batteriet har jag hört kan bli varmt men de är den svalaste delen på datorn, den blir typ inte varm alls. Vad kan vara fel?
Citera
2012-02-07, 17:23
Medlem
zavers avatar
Något program som startas upp med windows(?) som inte fungerar korrekt och gör så processorn jobbar för fullt hela tiden.

Starta aktivitetshanteraren(windows) och sortera processerna efter processoranvändning.
Citera
2012-02-09, 11:32
Medlem
Hej Ceros, jag heter Emma och arbetar på Dell. Jag beklagar att du har problem med din dator. Vänligen maila mig din service tag till: CSMB_ExecutiveEscalation_EMEA_Nordics@Dell.com, så ska jag se vad jag kan göra för dig.

Med vänliga hälsningar,

Emma Croona
EMEA Social Media Outreach Professional
Dell | Social Media & Communities Professional
Twitter @DellLyssnar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in