2021-12-14, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProPapa
Är den bara sann för dig eller vad?

Jag anser att den är sann överhuvudtaget, och jag argumenterar för det. Varför vill du tysta mig och förbjuda mig att argumentera för att bibeln är sann?

Citat:
Varför ska du argumentera för att bibeln är sann?
Citera
2021-12-14, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JesusLovesU
Känner lite likadant! Skulle vara nice att sitta och skjuta heroin och knulla thaihorer med hitler i en kokande jacuzzi.

Palla sitta och höra Astrid Lingren berätta sina sagor om hur hon kom på idén med ronja rövardotter i en evighet.

Well, Let's live a fucked up life and I'll see you in hell !

Du brinner väl i en evig eld där smärtan aldrig tar slut? Eller kan man styra helvetet så det blir som man önskar?
Citera
2021-12-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pomfritttillkorven
Du brinner väl i en evig eld där smärtan aldrig tar slut? Eller kan man styra helvetet så det blir som man önskar?

Man kan inte göra någonting, man existerar inte längre:

"De levande vet att de skall dö, men de döda vet ingenting... Allt vad du kan göra skall du göra med kraft, ty i sheol (helvetet), dit du går, finns varken handling eller mening, vetande eller vishet." (Predikaren 9:5,10 Bibel2000)
Citera
2021-12-14, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Jag anser att den är sann överhuvudtaget, och jag argumenterar för det. Varför vill du tysta mig och förbjuda mig att argumentera för att bibeln är sann?

Uppskattar att du berättar. Nu är jag jättenyfiken på hur du kom fram till att den är sann.
Citera
2021-12-14, 11:35
Medlem
Citat:
Uppskattar att du berättar. Nu är jag jättenyfiken på hur du kom fram till att den är sann.

Först, berätta varför du vill tysta mig och förbjuda mig att argumentera för att bibeln är sann:

Citat:
Varför ska du argumentera för att bibeln är sann?
Citera
2021-12-14, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Nej, det var en annan person som skrev det. Poängen står dock kvar. Om en allsmäktig gud fanns hade inte religiös tro varit geografiskt bunden.

Kan du inte svara på min fråga?
Hur vet du att Gud gör någonting alls?

Det är DU som försöker tvinga in Gud i DIN mall och DU som säger att Gud inte finns för att Gud inte passar i DIN mall.

Ditt påstående ” Om en allsmäktig gud fanns hade inte religiös tro varit geografiskt bunden.” är helt taget ur luften och bevisar inte ett smack.
Citera
2021-12-14, 11:46
Medlem
Citat:
Först, berätta varför du vill tysta mig och förbjuda mig att argumentera för att bibeln är sann:

Sa ju precis att jag uppskattar diskussionen. Trodde bara inte att vi hade kommit ända i mål, till punken då du ska förklara att bibeln är sann och hur du kommit fram till det.
Citera
2021-12-14, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Varför undviker du alla direkta frågor?

Jag försöker utröna om du som argumenterar emot Bibeln vet vad Bibeln säger.
Men det är mer och mer tydligt att du inte har en aning om vad du argumenterar emot eftersom du aldrig kan svara, trots dina mycket bestämda åsikter.

Varför jag bemöta halmgubbar?
Citera
2021-12-14, 11:52
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag slipper gärna svara dig, det är bortkastad tid.
Så du tycker om att utmåla andra som bristande men när man ifrågasätter vad du faktiskt menar blir det, nej, det är bortkastad tid. Jag undrar vem som har ett hårt hjärta och valt den onda sidan egentligen.
Citera
2021-12-14, 11:56
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Det är DU som försöker tvinga in Gud i DIN mall och DU som säger att Gud inte finns för att Gud inte passar i DIN mall.
Nej, nu ljuger du.
Jag säger att om en allsmäktig gud finns följer det att tro inte hade varit geografiskt, eller kulturellt bunden. Han hade överkommit sådana begränsningar. Om han däremot inte var allsmäktig eller god hade han kanske låtit det fortgå.

Citat:
Ditt påstående ” Om en allsmäktig gud fanns hade inte religiös tro varit geografiskt bunden.” är helt taget ur luften och bevisar inte ett smack.
Nej, det bevisar ingenting. Du har helt rätt.
Däremot frågan jag ställde dig som du VÄGRAR svara på hade kunnat bevisa en del.
Hur vet du att Gud gör någonting alls?
Kan du svara på det eller är du oförmögen att göra så?
Citera
2021-12-14, 11:57
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av forsamlingsmedlem
Jag försöker utröna om du som argumenterar emot Bibeln vet vad Bibeln säger.
Varför måste jag göra det? Är det inte den som argumenterar för Bibeln som ska veta vad Bibeln säger?

Citat:
Men det är mer och mer tydligt att du inte har en aning om vad du argumenterar emot eftersom du aldrig kan svara, trots dina mycket bestämda åsikter.
Exakt vad har jag inte svarat på?

Citat:
Varför jag bemöta halmgubbar?
Exakt vilken av mina frågor är halmgubbe?
Citera
2021-12-14, 12:01
Medlem
Citat:
Sa ju precis att jag uppskattar diskussionen.

Varför har du ändrat dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in