Citat:
Ursprungligen postat av
Smeso
Du svarade inte på frågan. Du svarade något helt annat.
Du menar att det finns vetenskapliga artiklar som du vill tolka annorlunda än vetenskapsmännen. Det var inte frågan. Frågan var om du kunde ge något exempel på vetenskapliga artiklar som innehåller belägg för kreationism/bibeln och som har genomgått peer review?
Ge exempel på det, eller sluta att ljuga om att vetenskapliga bevis finns.
Att du och andra som inte är vetenskapsmän vill tolka något på annat sätt därför att det passar din tro är en helt annan fråga. Det är sådant som även dem som tror att jorden är platt och dem som tror att jorden och alla planeter är ihåliga sysslar med. De hittar på hur vetenskapen feltolkar resultat och mätningar och avsiktligt sprider dessa falska tolkningar.
Är det den nivån du ligger på? Eller har du något faktiskt vetenskapligt exempel att komma med som genomgått vederbörlig peer review och publicerats i en etablerad vetenskaplig publikation?
Det är enkelt. Antingen kan du ge exempel på det eller så hittar du bara på.
Jag svarade relevant på frågan, precis det som efterfrågades. Det var frågetecken efter om det fanns belägg i vetenskapliga artiklar, sedan kom krav på att de skulle gått genom peer review.
Så då skillde jag på svaret på samma sätt.
Belägg finns för Bibeln i vetenskapliga artiklar, ja. Men all tolkning av dessa belägg måste godkännas enligt kravet på mest sannolika naturliga förklaringar eftersom man tillämpar metodologisk naturalism vid tolkning av all observation.
Du tar nu bort frågtecknet och kräver att jag ska visa att slutsatser som godkänts genom att man ställt upp naturlig förklaring enligt metodologisk naturalism ska bevisa att Bibeln är sann.
Det visar ju att du totalt bortsett från det jag skrivit tidigare. Det är nämligen en del av min poäng att man inte kan motbevisa Bibeln genom metodisk uteslutning av tolkningar som tyder på att den kan vara sann.
Det är fullständigt självklart hur galen en sådan motbevisning är.
Du kanske anser att sådant resonemang är logiskt och bra. Jag bara skriver att jag inte tycker det är bra grund för motbevisning.
Eftersom Gambler inte svarade på min fråga om att presentera de belägg han menar är bevis i frågan om bevarandet av mjukvävnad under så lång tid, såg jag dessutom ingen större mening att gräva vidare i arkiven.
Men du hugger direkt och menar att jag måste sluta ljuga och visa bevis för Bibeln bland tolkningar som utgår från att Bibeln inte är relevant. Trots att jag inte hävdat egentliga bevis. Så vem är det som ljuger egentligen?
Det talar för att måttstocken är rejält förskjuten vad gäller hur man kan avgöra sanning.
Du skrev "De hittar på hur vetenskapen feltolkar resultat och mätningar och avsiktligt sprider dessa falska tolkningar." och vill med det klumpa ihop mig med sådana som står för sådant jag inte vidrört här. Vad är det för argumentationsteknik?
Jag hävdar inte att man medvetet förleder inom vetenskapen. Jag bara påpekar en uppenbar brist i logiken kring hur man kan avgöra sanningshalten i Bibeln.
Och ditt inlägg bekräftar mina "fördomar".