Citat:
Ursprungligen postat av
Pille.de.Snopp
Man ska nog passa sig för att vifta med bibeln och säga att varje ord i den absolut sant.
Men att frågan ens ställs år 2019, och att folk fortsätter håna budskapet då kristendomen redan är i stort sett utplånad från det offentliga rummet och genomsyrad och förstörd av vänstern och genustramset, är helt obegripligt.
Hur kan folk ta varenda möjlighet dom får för att trampa på den religion som en gång var grunden för hela samhället?
Ni som fortsätter håna beter er som satan själv i egen hög person.
Detta förbannade materiella och självförhärligande facebook och twittersamhälle där ingen har en aning om historien. Där ingen vet mer än vem som vann mellon och på spåret men samtidigt kryper inför islam. Då ska minsann religionen respekteras! Förbannade hycklare!
Men är inte en djupt Kristen lika självisk och patetisk som en Facebook kändis?
Allt handlar en en själv. Jag är Kristen. Jag är god. Jag är frälst. Jag vet sanningen. Jag vet vad du måste göra. Jag jag jag jag och ingen annan känner min Jesus så väl som jag.
Och var världen bättre förr? Nej, allt var mycket värre.
Idag har vi porr och bomber, tack och lov.
Förr i tiden knullade man bara på dottern eller slavpojken.
Hemlösa barn drev tydligen omkring överallt, Inge brydde sig om att hjälpa dom.
Männskligheten är som den är. Med eller utan Gud.
Jag tror att GUD är det oföränderliga här i världen. Som t.ex mänsklighetens oföränderliga girighet och blindhet och hyckleri och allt annat..