Citat:
Ursprungligen postat av
kiss74
Sluta fjanta dig. Du vet att jag inte tror på Bibeln. Har skrivit mycket om det. Jag försöker ta reda på vad du anser. Men du skriver bara "Bibeln finns, kanske den är sann, kanske inte". Så jag försöker få ur dig något mer, men det går tydligen inte.
Nej som du ser.
Räcker med mitt inlägg. Där står allt jag har att säga om saken.
Svårt att förstå med sirap i synapserna förstår jag. Kåda kanske....
Har skrivit väääääääldigt mycket om sakens natur.
Men du frågar och frågar och frågar så du vet snart inte vad du frågar om eller om du redan ställt frågan.
Så nu har vi snackat färdigt om din 50/50 ångest aaamen.
Men som sagt var att Bibeln finns är SANT.
Innehållet ? Vet inte.....
Det står att Jesus gick på vattnet. Logiskt sett nej.... Men som jag är nu då så uppfattar inte jag det som att Jesus gick på vattnet.
Mer en liknelse
😉Ungefär så här 😉:
Ligger jag lugnt och fint på rygg i vattnet så flyter jag hur länge som helst. Börjar jag veva och bete mig panikartat. Så sjunker jag. Testat det på mina barnbarn också som inte kunde simma. De flöt också? När jag stod där lugnt bredvid dem och sa med ögonkontakt. Ta det lugnt. Slappna av. Var inte rädd.Du klarar det.
Så tror jag denna vattenpromenad med Jesus .....I BIBELN SOM KAN VARA SANN ELLER OSANN handlade om.
Vet inte. Vet ingenting. Tror ingenting om det.
Varken för eller emot.
Experimenterar och spekulerar endast om fenomenet. Till och med när jag badar som du ser 😂