2016-08-07, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goran744
Kan du endast prata ÅT MIG.....
Jag skiter i om det säger bu eller bä till dig.
Det var min kommentar till TS fråga.
Vad säger du om frågan då istället för att bete dig som en förhörsledare?
Sluta fjanta dig. Du vet att jag inte tror på Bibeln. Har skrivit mycket om det. Jag försöker ta reda på vad du anser. Men du skriver bara "Bibeln finns, kanske den är sann, kanske inte". Så jag försöker få ur dig något mer, men det går tydligen inte.
Citera
2016-08-07, 00:23
Medlem
TeamJesuss avatar
allt som hände under Jesus tid, alltså ny testamentet är verifierat av tre oberoende källor, det som inte hade det fick inte vara med i biblen.
Citera
2016-08-07, 00:34
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Sluta fjanta dig. Du vet att jag inte tror på Bibeln. Har skrivit mycket om det. Jag försöker ta reda på vad du anser. Men du skriver bara "Bibeln finns, kanske den är sann, kanske inte". Så jag försöker få ur dig något mer, men det går tydligen inte.
Nej som du ser.
Räcker med mitt inlägg. Där står allt jag har att säga om saken.
Svårt att förstå med sirap i synapserna förstår jag. Kåda kanske....
Har skrivit väääääääldigt mycket om sakens natur.
Men du frågar och frågar och frågar så du vet snart inte vad du frågar om eller om du redan ställt frågan.
Så nu har vi snackat färdigt om din 50/50 ångest aaamen.
Men som sagt var att Bibeln finns är SANT.
Innehållet ? Vet inte.....
Det står att Jesus gick på vattnet. Logiskt sett nej.... Men som jag är nu då så uppfattar inte jag det som att Jesus gick på vattnet.
Mer en liknelse
😉Ungefär så här 😉:
Ligger jag lugnt och fint på rygg i vattnet så flyter jag hur länge som helst. Börjar jag veva och bete mig panikartat. Så sjunker jag. Testat det på mina barnbarn också som inte kunde simma. De flöt också? När jag stod där lugnt bredvid dem och sa med ögonkontakt. Ta det lugnt. Slappna av. Var inte rädd.Du klarar det.
Så tror jag denna vattenpromenad med Jesus .....I BIBELN SOM KAN VARA SANN ELLER OSANN handlade om.
Vet inte. Vet ingenting. Tror ingenting om det.
Varken för eller emot.
Experimenterar och spekulerar endast om fenomenet. Till och med när jag badar som du ser 😂
Citera
2016-08-07, 00:47
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Får man ex. besök av Jehovas så får man för det mesta inga direkt svar
utan de hänvisar till texter i Bibeln.

Kan Bibeln verkligen vara sann efter att texten har gått från mun till mun
under så många år ?

Det sägs ju att det i Dödhavsrullarna fanns texter om reinkarnation men att
det under tiden då Bibeln skrevs var förbjudet, och t om straffbart, när det gällde
detta.

Så vad tror ni ?
Det gör i stort sett alla troende. Spelar ingen roll vad man frågar.
Blir döda meningar och texter enbart. Och frågar jag var tror du ? Då kommer en till text.

Att Bibeln finns är alltså sant men innehållet vet vi inte om är sant.
Vi = människor. Lika bra att skriva så. Annars får någon här inne ett dreggelanfall.

Ett rykte via djungeltelegrafen kan få en människa att i stort sett vara död från att ha börjat med att den flyttat innan ryktet blir klart då vederbörande helt plötsligt dyker upp igen.
Citera
2016-08-07, 00:50
Medlem
Citat:
Nej som du ser.
Räcker med mitt inlägg. Där står allt jag har att säga om saken.
Svårt att förstå med sirap i synapserna förstår jag. Kåda kanske....
Har skrivit väääääääldigt mycket om sakens natur.
Men du frågar och frågar och frågar så du vet snart inte vad du frågar om eller om du redan ställt frågan.
Så nu har vi snackat färdigt om din 50/50 ångest aaamen.
Men som sagt var att Bibeln finns är SANT.
Innehållet ? Vet inte.....
Det står att Jesus gick på vattnet. Logiskt sett nej.... Men som jag är nu då så uppfattar inte jag det som att Jesus gick på vattnet.
Mer en liknelse
😉Ungefär så här 😉:
Ligger jag lugnt och fint på rygg i vattnet så flyter jag hur länge som helst. Börjar jag veva och bete mig panikartat. Så sjunker jag. Testat det på mina barnbarn också som inte kunde simma. De flöt också? När jag stod där lugnt bredvid dem och sa med ögonkontakt. Ta det lugnt. Slappna av. Var inte rädd.Du klarar det.
Så tror jag denna vattenpromenad med Jesus .....I BIBELN SOM KAN VARA SANN ELLER OSANN handlade om.
Vet inte. Vet ingenting. Tror ingenting om det.
Varken för eller emot.
Experimenterar och spekulerar endast om fenomenet. Till och med när jag badar som du ser 😂
Ja, det skulle kunna vara en metafor. Men Jesus "gick" väl ut på vattnet och pratade med folk? Blir väldigt konstigt att använda sig av en metaforiskt beskrivning i detta fall. Om alla otroliga saker i Bibeln är metaforer, vad återstår då att "tro" på? Istället för att "tolka om" vissa texter, så kanske det är bättre att tänka " detta är nog inte sant". Eller? Så slipper du vara en fifty-fifty människa?
Citera
2016-08-07, 00:56
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ja, det skulle kunna vara en metafor. Men Jesus "gick" väl ut på vattnet och pratade med folk? Blir väldigt konstigt att använda sig av en metaforiskt beskrivning i detta fall. Om alla otroliga saker i Bibeln är metaforer, vad återstår då att "tro" på? Istället för att "tolka om" vissa texter, så kanske det är bättre att tänka " detta är nog inte sant". Eller? Så slipper du vara en fifty-fifty människa?
Det får du fråga Jesus om .
Citera
2016-08-07, 01:01
Medlem
Citat:
Det får du fråga Jesus om .
Han är död, så vitt jag vet. Dock så är det väl livsfarligt av en allsmäktig Gud, att ge ut en bok med så otydliga texter?
Citera
2016-08-07, 01:10
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Han är död, så vitt jag vet. Dock så är det väl livsfarligt av en allsmäktig Gud, att ge ut en bok med så otydliga texter?
Ska jag avgöra det? Du får väl ta dessa saker med Gud och Jesus.
Eller kräver du att jag skall ansvara för Bibelns texter nu också.
Du är knäpp....sök hjälp...
Har Jesus levat alltså säger du med dina 50 / 50 problem.
Ja du Kiss du är en av dem som säger. Det står så.. det bara är så....stackars lille Kiss.
Citera
2016-08-07, 01:12
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TeamJesus
allt som hände under Jesus tid, alltså ny testamentet är verifierat av tre oberoende källor, det som inte hade det fick inte vara med i biblen.
Vilka tre oberoende källor var det då ?
Citera
2016-08-07, 01:45
Medlem
Citat:
Ska jag avgöra det? Du får väl ta dessa saker med Gud och Jesus.
Eller kräver du att jag skall ansvara för Bibelns texter nu också.
Du är knäpp....sök hjälp...
Har Jesus levat alltså säger du med dina 50 / 50 problem.
Ja du Kiss du är en av dem som säger. Det står så.. det bara är så....stackars lille Kiss.
Vad babblar du om? När bad jag dig avgöra saker? Att fråga om någons åsikt är inte att be dom avgöra saker.
Och jag har inga 50/50 problem. Jag är säker på vad jag anser.
Citera
2016-08-07, 02:01
Bannlyst
De som skrev bibeln hade en dold plan och en hemlig förening som vi kan kalla Illuminati. Denna plan sätts nu i verket i hela världen. Ledarna för de olika religionerna samarbetar för att styra folket. Dessa ledare har kontrollerat och styrt världen genom olika religioner ända sedan skrifterna blev till.

Bibeln är sann till stora delar, dock ej alla.
Citera
2016-08-07, 02:14
Medlem
goran744s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zakarun
De som skrev bibeln hade en dold plan och en hemlig förening som vi kan kalla Illuminati. Denna plan sätts nu i verket i hela världen. Ledarna för de olika religionerna samarbetar för att styra folket. Dessa ledare har kontrollerat och styrt världen genom olika religioner ända sedan skrifterna blev till.

Bibeln är sann till stora delar, dock ej alla.
Du menar mer " den nya världsordningen"? Agenda 2030?
Att den började redan då?
Hur kunde de då hitta på så mycket som det finns i Bibeln egentligen?
Så kan jag tänka.
Så inåt helskotta mycket för att styra folket.
Borde ha räckt med mindre och mer precist. Kan jag tycka.
Varför skriva sjuttielvatusen olika berättelser.
Om nu Bibelns syfte vore att skrämma människor så har den ju misslyckats totalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in