2012-04-09, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Synd att du inte kan komma med seriösa svar då, men varför oroar du dig om tiden när paradiset är för evigt?

Hur seriöst är det att komma med löjliga domedags sagor?

Du får avgöra din egen väg och vad lyssna till ..

Jag oroar mig inte, enbart konstaterar att Skaparen måste ingripa.
Citera
2012-04-09, 15:41
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flexbärt
Du får avgöra din egen väg och vad lyssna till ..

Jag oroar mig inte, enbart konstaterar att Skaparen måste ingripa.

Om han/hon/hen inte gör det då? Vilket är troligast eftersom hans enorma avsaknad i dagens moderna värld. Vågade han bara visa sig för primitiva människor?
Citera
2012-04-09, 15:56
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Om du seriöst vill vet, men det visar sig.

Läs 1 Mos kap 3
http://www.bibeln.se/las/sok

Felsägning, nej, Guds löte till oss är att leva på jorden i det återupprättade paradiset.

Vadå löfte, ge dig nu för bibeln är inte sann och därför ingen tillförlitlig källa när det kommer till sånt här. Du är inte utvald på något sätt. Du är bara 1 av dom 6 miljoner, förlåt jag menar 144000 som tro att just du är utvald.
Citera
2012-04-09, 15:59
Medlem
Abbadons avatar
När man tänker på himmelen, varför skulle gud vilja ha folk som är totalt likgiltiga? Samt kristna kan inte ens komma överens om sin version av gud eller bibeln. Mycket flum från religiösa om sina texter men inget konkret alls. Kristna tror till och med att ormen i edens lustgård va ormen samt att det va ett äpple, de reflekterar inte till att gud ljuger.

Ju mer religiösa predikar ju tråkigare verkar himmelen vara, hallå en hel EVIGHET med samma idioter. *ryser*
Citera
2012-04-09, 16:04
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Jag "pladdrar" när det är en seriös fråga, det kan du inte stoppa, men till sådan oseriösa som dig, lägger jag inte ner tid, det är tiden för dyrbar för.

Så jag är oseriös för att jag påpekar att det du kallar kapitalet som förstör jorden enligt dig till stor del är kristna? Ja, det är ju en relativt innovativ debattstil...
Citera
2012-04-09, 16:05
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Om du seriöst vill vet, men det visar sig.

Läs 1 Mos kap 3
http://www.bibeln.se/las/sok

Felsägning, nej, Guds löte till oss är att leva på jorden i det återupprättade paradiset.

Följer du alla mitzvot? Äter du griskött? Är du omskuren? Åker du bil eller utför något jobb under sabbaten? Om du bryter mot torahns lagar så syndar du mot gud och kan knappast räkna med någon positiv särbehandling. Jesus var en ortodox jude som levde efter torahns lagar och detsamma gällde hans lärljungar och bör gälla alla som försöker följa honom i dagens samhälle.
Citera
2012-04-09, 16:29
Medlem
nineteen74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Följer du alla mitzvot? Äter du griskött? Är du omskuren? Åker du bil eller utför något jobb under sabbaten? Om du bryter mot torahns lagar så syndar du mot gud och kan knappast räkna med någon positiv särbehandling. Jesus var en ortodox jude som levde efter torahns lagar och detsamma gällde hans lärljungar och bör gälla alla som försöker följa honom i dagens samhälle.

Men du, har du inte fattat att sekter står över sådant, för dom är så mycket bättre och deras tolkningar är bättre och dom är helt enkelt bara bäst! . JV är BÄÄÄST! Yeah!
Citera
2012-04-09, 23:53
Medlem
not_reallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlebustle
Får man ex. besök av Jehovas så får man för det mesta inga direkt svar
utan de hänvisar till texter i Bibeln.

Kan Bibeln verkligen vara sann efter att texten har gått från mun till mun
under så många år ?

Det sägs ju att det i Dödhavsrullarna fanns texter om reinkarnation men att
det under tiden då Bibeln skrevs var förbjudet, och t om straffbart, när det gällde
detta.

Så vad tror ni ?

Vad menar du egentligen med sann? Att det som utspelar sig i bibeln verkligen har ägt rum, eller att den är en giltig instruktionsbok för mentalt efterblivna personer idag, att varje bibel är ett existerande objekt?

Sanningshalten är obefintlig om du frågar mig, jag avfärdar nämligen magi och tror inte att Gandalf, Frodo eller Bilbo har existerat på riktigt. Inte heller tror jag att Harry Potter är eller har varit en verklig figur.
Citera
2012-04-10, 00:17
Medlem
Ja du... Bra fråga, det får man tro som man vill. MEN det är vetenskapligt bevisat att många av bibelns händelser är sanna.
Minns inte allting med du kan säkert googla upp det!
Men det är bevisat att en man vid namn Jesus levde och blev korsfäst och begravd. Att Noahs ark hände också.
Citera
2012-04-10, 11:19
Medlem
Haren8s avatar
Bibeln var sann med har ändrats så pass mycket av människor att det är omöjligt att tro på den. Tittar du på Koranen och jämför en Koran från USA och en Koran från Kosovo så är dem EXAKT likadana, det skiljer sig inte ens en punkt!
Citera
2012-04-10, 12:18
Medlem
Clock10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haren8
Bibeln var sann med har ändrats så pass mycket av människor att det är omöjligt att tro på den. Tittar du på Koranen och jämför en Koran från USA och en Koran från Kosovo så är dem EXAKT likadana, det skiljer sig inte ens en punkt!

Lol hur kan något som är sant bli falskt om en allsmäktig Gud ligger bakom verket? Förstår du hur korkat det låter?
Citera
2012-04-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clock10
Lol hur kan något som är sant bli falskt om en allsmäktig Gud ligger bakom verket? Förstår du hur korkat det låter?

Upp 22:19
" och om någon tar bort något från orden i skriftrullen med denna profetia, skall Gud ta bort hans del från livets träd och ur den heliga staden, som det står skrivet om i denna skriftrulle."
Senast redigerad av Flexbärt 2012-04-10 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in