2016-01-24, 15:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Visst gör du det. Men det har du väl "glömd".

Citat:
Ursprungligen postat av Milmerokin
Vad trött jag är på ditt käbbel!

Inte förvånande, du är väl van vid ja-sägande istället för kritik av din demagogi.

Citat:
Visa nu var jag hävdat att jag är en "auktoritet".

Har jag redan påpekat. Och att ditt selektiva minne svikar dig där också är inte mitt problem.

Citat:
du är ju inte min pedagog så det kan du naturligtvis inte svara på!

Precis.

Citat:
Låt säga att vår kommunikationsplattform kan vara logiska resonemang. Vad säger du om det?

Jag säger: Logik från vilket metafysik underlag? (Vilket oundvikligt ledar till epistemologi).

Citat:
Jag tycker du ständigt utesluter Bibelns scenario för att hålla dig till "akademisk fysisk verktyg"

Eftersom nutidig metafysik bygger på nutidig kunskap och nutidiga verklighets-sökande/-beskrivande verktyg som manifesterar sig mest tydligt och effektivt i akademiske procedurer ... ja, naturligvis användar jag akademiska procedurer.

Som dock inte är exklusivt "fysisk" som din strawman insinuerar. (Men hur skulle du som är en akademisk nincompoop kunne veta det)

Citat:
(vad du nu kan mena med det för du vägrar ju förklara det, jag kan ana att det har med någon form av konsensus att göra) för att avgöra vad som kan vara sant, även i Bibeln.

Nix, akademiska procedurer beror inte på konsensus. Där ser du hur lite du vet.
Citera
2016-01-24, 15:08
Medlem
Citat:
Menar du med ad hoc premissande att man förutsätter att något är sant?

Citat:
Ja.

Men det finns olika epistemiska grader av såna förutsättninger (och av dessa är ad hoc premissande den "svagaste").
Det var nog med tanke på det jag tillade att det är viktigt att veta vad man tror på. Håller du inte med om det
Citera
2016-01-24, 15:11
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Du skulle göra mer nytta om du ägnade din tid här på Flashback som en stödpedagog istället för slösa bort din tid som en mobbande besserwisser.

Om du nu är så otroligt kunnig, varför inte lära ut detta åt andra? Du spenderar ju ändå nästan dygnet runt här, varför inte göra någon nytta?

Det är ett personligt val. Desutom kan ni som är i behov av en stödpedagog ju göra ert eget hemarbete (som jag har fått göra) istället för att förvänta er att ni blir skedmatade med information.
Citera
2016-01-24, 15:15
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Men det finns olika epistemiska grader av såna förutsättninger (och av dessa är ad hoc premissande den "svagaste").

Citat:
Det var nog med tanke på det jag tillade att det är viktigt att veta vad man tror på. Håller du inte med om det

Det är ju inget stort problem. Det är bara att förstå att "faith is faith and facts are facts" och sen undvika att röra ihop dessa.

I stort sett en semantisk fråga.
Citera
2016-01-24, 15:28
Medlem
Citat:
Inte förvånande, du är väl van vid ja-sägande istället för kritik av din demagogi.
Du missförstod ordet "käbbel" vilket inte är invändningar i allmänhet utan evigt gnällande över småsaker som egentligen inte har med ämnet att göra.

Citat:
Har jag redan påpekat. Och att ditt selektiva minne svikar dig där också är inte mitt problem.
Och därmed är det väl offentligt bekräftat att det inte går att diskutera med dig på ett vettigt sätt..

Citat:
Jag säger: Logik från vilket metafysik underlag? (Vilket oundvikligt ledar till epistemologi).
Vilka olika "metafysiska underlag" menar du finns att välja mellan i denna fråga?
Näjustja, du svarar inte på relevanta frågor.

Citat:
Eftersom nutidig metafysik bygger på nutidig kunskap och nutidiga verklighets-sökande/-beskrivande verktyg som manifesterar sig mest tydligt och effektivt i akademiske procedurer ... ja, naturligvis användar jag akademiska procedurer.
Som dock inte är exklusivt "fysisk" som din strawman insinuerar. (Men hur skulle du som är en akademisk nincompoop kunne veta det)

För mig låter det som att du gaggar på om något du egentligen inte vet vad det är. Drar in något om en strawman som du vid förfrågan antagligen vägrar svara på var du fick den från.
Så det är ingen mening att fortsätta försöka få dig att förklara vad du menar med dina kommentarer.

Citat:
Nix, akademiska procedurer beror inte på konsensus. Där ser du hur lite du vet.
Du har tidigare haft invändningar när jag dömt ut konsensus som objektiv sanningsbärare, det var därifrån jag hade mitt antagande. Eftersom du vägrar att förklara dina ståndpunkter utlämnar du mig ju åt gissningar på vad du menar med sånt du (vad det verkar) helt "random" påstår om olika saker.
Du verkar nu helt ha övergått till din gamla gissningslek igen och den vill jag inte delta i. Kan du inte komma med något vettigt slutar jag därför meningsutbytet med dig.
Citera
2016-01-24, 15:42
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och därmed är det väl offentligt bekräftat att det inte går att diskutera med dig på ett vettigt sätt..

P.g.a. att jag är ointresserat i dina taktiska försök på trådrecensioner. Du "glömmer" saker för att kunne börja från ruta étt igen.

Om du nu "drunknar" i din egen demagogi får du själv göra något åt det.

Citat:
Vilka olika "metafysiska underlag" menar du finns att välja mellan i denna fråga?

Främst (filosofisk) relativism, (filosofisk) materialism och (filosofisk) absolut idealism.

Citat:
För mig låter det som att du gaggar på om något du egentligen inte vet vad det är. Drar in något om en strawman som du vid förfrågan antagligen vägrar svara på var du fick den från.
Så det är ingen mening att fortsätta försöka få dig att förklara vad du menar med dina kommentarer.

Varför skulle jag spilla tid på dina strawmen?

Citat:
Du har tidigare haft invändningar när jag dömt ut konsensus som objektiv sanningsbärare,

Jag anser inte heller att ad populum är varken sannings- eller objektivitets-underlag.

Citat:
Eftersom du vägrar att förklara dina ståndpunkter utlämnar du mig ju åt gissningar på vad du menar med sånt du (vad det verkar) helt "random" påstår om olika saker.

Jag vägrar att vara din 101-stödpedagog.

Citat:
Du verkar nu helt ha övergått till din gamla gissningslek igen och den vill jag inte delta i. Kan du inte komma med något vettigt slutar jag därför meningsutbytet med dig.

Vilken förfärlig förlust för mig (ironi).
Citera
2016-01-24, 15:44
Medlem
Citat:
Citat:
Du skulle göra mer nytta om du ägnade din tid här på Flashback som en stödpedagog istället för slösa bort din tid som en mobbande besserwisser.

Om du nu är så otroligt kunnig, varför inte lära ut detta åt andra? Du spenderar ju ändå nästan dygnet runt här, varför inte göra någon nytta?
Citat:
Det är ett personligt val.

Visst, men man undrar vad du får ut av det hela.
Citera
2016-01-24, 15:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Visst, men man undrar vad du får ut av det hela.

Det är på sitt eget sätt informativt att relatera till pådyvlande teisms "resonerande".
Citera
2016-01-24, 15:53
Medlem
Citat:
Det är på sitt eget sätt informativt att relatera till pådyvlande teisms "resonerande".
Skriv gärna mer om psykosen du befinner dig i.
Citera
2016-01-24, 15:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av wapswapswaps
Skriv gärna mer om psykosen du befinner dig i.

Falsk dikotomi ... och iövrigt helt irrelevant.
Citera
2016-01-24, 16:04
Medlem
Citat:
Främst (filosofisk) relativism, (filosofisk) materialism och (filosofisk) absolut idealism.
Och vilket av dessa metafysiska underlag är enligt dig bäst lämpat som grund till att undersöka sanningshalten i Bibelns scenario?
Citera
2016-01-24, 16:05
Medlem
Citat:
Falsk dikotomi ... och iövrigt helt irrelevant.
Tycker det är väldigt relevant då du skriver här dagligen. Allt är falskt enligt dig förutom "fakta" såklart. Du kan väl iaf erkänna att du njuter av att leka professor här på flashback?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in