Citat:
Beklämmande hypokritiskt att du citerar Bibelverser, du som inte tror Bibeln. Vissa vill ta del av Bibelns ord när det 'passar'.Codex vaticanus tror man är skriven mellan 330-360 efter Kristus, Codex sinaiticus några årtionden efter det men den är långt(!) Ifrån komplett och båda skrivna och översatta flera hundra år efter jesu död, Dom flesta andra du radat upp har jag inte någon vidare bra koll på. Vet dock att dem papyrusarken som hittats med Dödahavsrullarna i är långt ifrån kompletta och redan nu med det som finns så sägs det att runt 2% av det som är skrivet i en modern bibel är editerat, Det är faktum baserat på översättningar som faktist har gjorts.
Du lägger dock ord o munnen på mig, Jag har ALDRIG sagt att Bibeln minsann måste vara kraftigt omskriven, Jag har sagt att logik säger att den högst sannolikt är editerad pga vidriga människors maktbegär, Inte att det måste vara så. Finns gott om teologer som tror detsamma och fler som håller med dig såklar. Men(!) Du VET inte, Jag VET inte så att sitta o säga att jag snackar strunt eller far med osanning blir löjligt då ingen av oss VET hur det ligger till. Jag har sett den djupaste mörker av giriga människor, Jag finner det då sannolikt per logik att det kan vara så, Du kanske har en helt annan uppfattning om människor och andra erfarenheter helt enkelt.
Ska dock påminna dig om ett citat "But I tell you that anyone who is angry with a brother or sister will be subject to judgment. Again, anyone who says to a brother or sister, ‘Raca, is answerable to the court. And anyone who says, ‘You fool!’ will be in danger of the fire of hell" - Kan nog vara läge att tänka på hur du säger saker när du skriver dom här
.
Sådär. Färdigsvarat för mig här, Är helt lönlöst. Inget ont mot dig, Men vi tror helt olika angående detta helt enkelt så Fridens liljor helt enkelt
Du lägger dock ord o munnen på mig, Jag har ALDRIG sagt att Bibeln minsann måste vara kraftigt omskriven, Jag har sagt att logik säger att den högst sannolikt är editerad pga vidriga människors maktbegär, Inte att det måste vara så. Finns gott om teologer som tror detsamma och fler som håller med dig såklar. Men(!) Du VET inte, Jag VET inte så att sitta o säga att jag snackar strunt eller far med osanning blir löjligt då ingen av oss VET hur det ligger till. Jag har sett den djupaste mörker av giriga människor, Jag finner det då sannolikt per logik att det kan vara så, Du kanske har en helt annan uppfattning om människor och andra erfarenheter helt enkelt.
Ska dock påminna dig om ett citat "But I tell you that anyone who is angry with a brother or sister will be subject to judgment. Again, anyone who says to a brother or sister, ‘Raca, is answerable to the court. And anyone who says, ‘You fool!’ will be in danger of the fire of hell" - Kan nog vara läge att tänka på hur du säger saker när du skriver dom här
.Sådär. Färdigsvarat för mig här, Är helt lönlöst. Inget ont mot dig, Men vi tror helt olika angående detta helt enkelt så Fridens liljor helt enkelt

Grundlektion 1. Den kristna gemenskapen är de kristna bröderna och systrarna.
Grundlektion 2. Blanda inte in andra, kalla inte andra för bröder och systrar. ex. judar och muslimer, Talmud och koranfolk är icke kristi bröder.
Grundlektion 3. ”Jag har inte blivit utsänd, utom till de förlorade fåren av Israels hus.”
Är du inte av de förlorade fåren som söker Gud så kan du ju alltid söka dig till något mer passande din päls.