• 1
  • 2
2002-11-13, 14:59
äldre konto (old)
Ej medlem
Om du mar som du sager 8O - lagg av direkt och borja aldrig igen!

Inte vart att forvarra annu mer, eller hur? Och du kommer garanterat att ma battre med tiden om du fimpar for gott.
2002-11-13, 15:06
äldre konto (old)
Ej medlem

Stå på dig aLvEn en dag kommer du att lyckats och allt ser ljusare ut.
2002-11-13, 19:44
äldre konto (old)
Ej medlem
Kanske är det så att drogerna är något som satt sej på hjärnan och att det just är droger är kanske en tillfällighet snarare än något beroende, kanske har det funnits något annat som satt sej på hjärnan tidigare?
När man mår dåligt är det vanligt att saker sätter sej på hjärnan på det här sättet, jag vet precis hur det är, ganska irriterande va?

Stämmer min teori så kan jag säga att jag var precis likadan, jag tror att det du behöver är lite självförtroende, värme, få prata om det och kanske antidepresiv medicin, allt det här kan du få på psykiatriska öppenvården på din ort, jag kan själv intyga att det var det bästa jag gjort att gå dit, det hjälpte verkligen!
2002-11-13, 20:20
äldre konto (old)
Ej medlem
potman:

jag tror att du kan ha rätt.
har dock inte varit besatt av något på det här sättet förut.
men jag håller med om att detta inte är som ett vanligt beroende, det är mer än så.
dras till dem som håller på med droger Endast för att de håller på med droger...
skiter i vad det e för folk, bara jag vet att de knarkar så vill jag lära känna dom...vill vara där droger är, vara med missbrukare, vill ta droger, vill prata om droger hela tiden....hela mitt liv går ut på att ta o tänka på droger...
fett jävla jobbigt!!!
men tror du att det hjälper med anti-depressiva och någon proffisionell att prata med?
2002-11-13, 20:33
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
men tror du att det hjälper med anti-depressiva

Tror inte antidepressiva hjalper om du drogar samtidigt - kan snarare bli varre. Att prata daremot ar alltid bra och hjalper
2002-11-13, 22:33
äldre konto (old)
Ej medlem
*aLvEn* !

Har läst igenom dina inlägg flera gånger är ingen expert men tror att det är ett tvångsmässigt beteende och att du möjligtvis har tvångstankar på detta med droger.
Tror att du skulle bli hjälpt av att tala med en förestående duktig läkare och eventuellt medicinera. Det finns bra mediciner mot tvångstankar.
Kramar till dig *aLvEn*
mvh Angel
2002-11-14, 13:48
äldre konto (old)
Ej medlem
Angelcloud skrev
Citat:
Det finns bra mediciner mot tvångstankar.

Mediciner mot tvangstankar? Antligen kanske man kan borja ga pa A-brunnar igen
2002-11-14, 14:42
äldre konto (old)
Ej medlem
ja....på vilket sätt hjälper antidepressiva?
hur mycke/ofta tar man dom?
kommer depressionen o alla jobbiga tankar tillbaka när man slutar med medecinen?
hmm.... :?
2002-11-15, 03:00
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *aLvEn*
ja....på vilket sätt hjälper antidepressiva?
hur mycke/ofta tar man dom?
kommer depressionen o alla jobbiga tankar tillbaka när man slutar med medecinen?
hmm.... :?

Antidepressiva skall tas under lång tid allt från till 3 månader och framöver det beror på omständigheterna men vet att vissa av typ Prosac /Fontex är bra för att bli av med tvångstankar.
Inte fel att ta kontakt med en duktig doktor för att överväga vad det finns för möjligheter att bli av med besvären. Vet att många blivit helt friska och fått ett bra liv efter medicineringens slut.
Livet är så kort och tycker inte att man skall behöva gå och känna sig dålig.
Kramar.
mvh Angel
2023-11-06, 18:37
Bannlyst
Vet inte om det här är gammalt och räknas som trams eller offtopic i denna forumdel. Men tar chansen. Jag har nyligen blivit sent diagnosticerad med Aspergers eller högfungerande autism som det heter numera och droger, eller egentligen alla substanser, mediciner och diverse tillskott är mitt specialintresse.

Kan nästan inte finns intresse för något annat ämne.

Har nån med liknande problem lyckats? Och säg inte självhjälpsgrupper som 12-steg eller Smart recovery. Har redan testat och det fungerade inte.
2023-11-06, 18:55
Moderator
Morfar-52s avatar
Fortsätt i (FB) Psykiatri och psykofarmaka , finns flertalet trådar där./låst
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in