• 9
  • 10
2012-04-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evolute
Ok, tack!

Kan man få lite tekniktips på ens egna lyft kanske?

http://www.youtube.com/watch?v=HeydDud9iBg
Enligt min mening skulle du försöka ta ner stången längre ner, ja i stort sett mot solarplexus. Det gör att du automatiskt får armbågarna närmare kroppen i bottenläget och avlastar axlarna och gör kroppen mer kompakt och inte så fladdrig. Då hjälper även latsen till dom första 10 cm av lyftet då triceps vilar mot latsen i startläget. För att göra det måste man svanka så mycket det går i princip för att få underarmarna "under stången". Det kan kännas lite i ryggen i början (typ kramp) innan man vänjer sig. Det kan kännas lite avigt i början men ge det en chans om du vill lyfta tungt i framtiden. Tänk dig att stången ska gå i en båge från solarplexus i bottenläget till ovanför näsan i toppläget. Sen får man inte glömma att alla har lite olika längder på över/underarmar osv så man får oftast justera lite till det som känns bäst för en själv.
Citera
2012-09-12, 23:32
Medlem
gormiti100s avatar
Kollade upp mm2k och man skulle ju lyfta över 100 och skit! Har precis börjat och klarar inte ens 1x1 50kg... vad ska jag använda för tränings schema?
Citera
2012-09-13, 02:00
Medlem
libbens avatar
Börja med att träna bänk 2 gånger i veckan. minst 2-3 dagar mellan "bröstpassen" också.

Träna du på vikter som du klarar och ligger runt 3-6 reps varje set och försök få in en 5-7 set bröst i bänk.

Vikten kommer med tiden. Vet folk som tränat flera år men som fortfarande inte fått upp 100 kg i bänken. Vissa tränar olika i sitt upplägg helt enkelt.
Citera
2012-09-13, 07:10
Medlem
GrusNegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gormiti100
Kollade upp mm2k och man skulle ju lyfta över 100 och skit! Har precis börjat och klarar inte ens 1x1 50kg... vad ska jag använda för tränings schema?

Du får ju ställa in schemat efter ditt eget max...
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in