2012-02-05, 01:45
Medlem
Min mus, örm, en intellimouse 3.0 eller varom nu heter tror jag att det är, har fått fnatt.
Ungefär 70% av gångerna som jag klickar, drar den av ett dubbelklick. Det här är otroligt enerverande när man sitter och spelar spel som tex Hjärter och Football Manager!

Vet inte vad jag ska ta mig till, om det bara är att skrota skiten och köpa nytt, eller om man kan installera om drivisar eller vad som nu kan vara värt att testa?

Förslag?
Citera
2012-02-05, 02:09
Medlem
Herregud. När jag googlade förväntade jag mig värsta superdupermusen, och så var det något sketet standardtjosan från MS för ca 300kr.

Jaja. Den verkar ju ganska körd, så du har ju inte så mycket att förlora. Det första du ska göra är att testa den i en annan dator, så att det inte handlar om något virus eller liknande. Nu tror jag inte att det är det, men det är lika bra att kolla det.

Om det inte fungerar kanske det är en rejäl rengöring eller något som behövs.

Men jag tror att det bara är att köpa en ny mus.

EDIT:
Men annars kan du ju se det som en finess i till exempel CS att dra av dubbelskott.
Senast redigerad av patwotrik 2012-02-05 kl. 02:11.
Citera
2012-02-05, 02:21
Medlem
endymions avatar
Som sagt, öppna musen och rengör lite. Hade lite problem med en högerknapp som man var tvungen att klicka väldigt hårt på, så jag la en liten pappersbit emellan så funka den prima.
Citera
2012-02-05, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av patwotrik
Herregud. När jag googlade förväntade jag mig värsta superdupermusen, och så var det något sketet standardtjosan från MS för ca 300kr.

Sketet? MSI 3.0 är rankad som en utav de bästa och mest använda gaming mössen på marknaden. Så sketen vettesjutton.

OT: Har igenom mina dagar förbrukat totalt 5st MSI 3.0. Har fått samma problem på alla utav dom efter ungefär 1-2år(ibland längre).
Personligen har jag aldrig hittat en lösning, utan bara sätt musen som förbrukad och köpt en ny. Dessutom brukar ju plattorna under vara bra utnötta vid det laget..

Men om du nu är lite händigt lagd och kan pilla med elektronik så är det väll egentligen bara att öppna upp, kolla hur den är uppbyggd för att klicka och se om du kan lösa felet .
Det är inte ett drivrutin problem.
Citera
2012-02-05, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosesred
Sketet? MSI 3.0 är rankad som en utav de bästa och mest använda gaming mössen på marknaden. Så sketen vettesjutton.
Seriöst? En mus med 400dpi?
Citera
2012-02-05, 02:59
Medlem
fr3aksh0ws avatar
Citat:
Har igenom mina dagar förbrukat totalt 5st MSI 3.0. Har fått samma problem på alla utav dom efter ungefär 1-2år(ibland längre).

Problem redan efter 1 år, då är det en riktigt dålig mus. Min mx518 funkar lika fint nu som när jag köpte den = DHW08. Så släng skiten och köp en mx518 istället.
Citera
2012-02-05, 03:03
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av fr3aksh0w
Problem redan efter 1 år, då är det en riktigt dålig mus. Min mx518 funkar lika fint nu som när jag köpte den = DHW08. Så släng skiten och köp en mx518 istället.

MS 3.0 är en mus som väldigt många tycker är både bra & skön.
Möss & tangentbord är oftast personligt och då kan man inte säga att en mus är väldigt dålig etc, om man inte nu menar i kvalité.
Citera
2012-02-05, 03:08
Medlem
tglrs avatar
Kasta den åt helvete och köp en Microsoft Intellimouse 1.1 istället. Billigare också.
Citera
2012-02-05, 03:17
Medlem
Citat:
Men annars kan du ju se det som en finess i till exempel CS att dra av dubbelskott.
Hehe mm det hade ju varit kanon, om man nu spelade CS

Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Som sagt, öppna musen och rengör lite. Hade lite problem med en högerknapp som man var tvungen att klicka väldigt hårt på, så jag la en liten pappersbit emellan så funka den prima.
Jo men att man måste klicka hårdare är ju bara en naturlig reaktion av förslitning. Grejen här är att jag bara klickar en gång och den klickar två. Så blir det ju inte "med tiden" så att säga.
Citat:

OT: Har igenom mina dagar förbrukat totalt 5st MSI 3.0. Har fått samma problem på alla utav dom efter ungefär 1-2år(ibland längre).

Det är inte ett drivrutin problem.
Ajdå, det såg inte lovande ut. Hur kan du vara så säker på att det inte är nåt "mjukvaru"-fel?
Citat:
Som du ser i trådstarten spelar jag inte direkt spel som kräver superprecision och über-responstid. Dessutom är jag av åsikten att det inte hade spelat nån roll, en fungerande MSI 3.0 hade varit tillräckligt bra för att det enda som skulle avgöra skillnaden är människans prestation, reaktion och precision.
Citat:
Den här har jag nog haft i upp emot 2 eller 3 år, och den har hittills fungerat felfritt. Jag har dessutom ägt både två MX510 samt en 518, och även jobbat på ett lager där vi sålde både 518 samt 3.0. Kan säga att vi skrotade överlägset mest logitech, så kom inte och uppmana mig om att köpa nåt som fungerar ännu sämre är du snäll. Att din har hållt så länge är för mig inget annat än ett mirakel.
Citat:
Ursprungligen postat av Guesswhoiam
MS 3.0 är en mus som väldigt många tycker är både bra & skön.
Möss & tangentbord är oftast personligt och då kan man inte säga att en mus är väldigt dålig etc, om man inte nu menar i kvalité.
Håller helt och hållet med.
Citera
2012-02-05, 04:56
Medlem
Jag rekommenderar fortfarande att köpa en ny. Själv kör jag med Logitech MX1000. Batteriet börjar bli kasst (håller fortfarande i några dagar, med flera timmars användning per dag), och jag har öppnat den för rengöring en gång eftersom scrollhjulet hade kläggat igen. Helt ok, med tanke på att den är tio år gammal.
Citera
2012-02-05, 11:13
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apalle
Hehe mm det hade ju varit kanon, om man nu spelade CS

Jo men att man måste klicka hårdare är ju bara en naturlig reaktion av förslitning. Grejen här är att jag bara klickar en gång och den klickar två. Så blir det ju inte "med tiden" så att säga.

Beskrev bara ett exempel på min. Som sagt testa öppna den och kolla så det inte ligger något skit som gör dubbelklick eller liknande. Om du inte ens tänker testa så undrar jag varför du ens gjorde tråden och köpte en ny på en gång? Då detta är det ända som du kan ju i princip.
Citera
2012-02-05, 21:00
Medlem
Citat:

Yepp. Som tidigare talare så har det inte med tekniken att göra, utan passformen.

MSI kom ju med en av de "första" lasermössen som användes utav gamers(MSI 1.1) på seriös nivå. Sedan Kom MSI 3.0 som då var lite bättre än 1.1an.
MSI 3.0 slutade tillverkas under 2005-2006(om jag inte missminner mig) men blev återkallad i en ny färg(svart/grå) för att dom tappade så många köpare.
Jag har testat Alla Razor möss, MX serien och inte hittat en enda som har den passformen jag söker.

Samma med tangentbord. Många föredrar te.x Biltemas tangentbord mot G11-15-18 serien.

Citat:

Beror ju också på hur man använder musen och vilka spel man spelar. Personligen kanske jag inte har varit så varsam mot musen som man borde vara. Alla har förlorat den gråa färgen på vänster musknapp där jag har fingret om vi säger så
f.ö Tycker jag MX518 är skit, dock mx500 var helt OK .

Till TS: Det är inte ett mjukvara problem för att mjukvara ska inte hantera knapptryckningar sådär helt random.
Du kan ju, om du vill uppdatera mjukvaran om du är osäker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in