2012-02-05, 01:33
Medlem
Pope666s avatar
Hur blir man tränare i elitserien, om man inte varit en elitspelare?

Hur lång tid bör det ta? De flesta blir ju aldrig tränare på den nivån, men verkar trist att träna lag utan att kunna försörja sig på det.

Måste man hålla på länge med pojkhockey? Det verkar rätt b- Vore kul om man typ kunde komma upp till herrarna ganska fort o senare till div1 och allsvenskan o sen få börja träna något sthlmslag o tjänna grova pengar o ha skoj.

Fast orka prata om pelle o bosse som spelar hockey i div 2 som framtida hockeylöften. Lite kul dock med taktik m.m men svårt hålla reda på alla tusentalsnamn.

Skulle inte palla att spelarna sa emot mig heller, kan jag kicka ut dem om de tjafsar?

Många frågor, någon som har några svar?

Borde skrivas en bok i ämnet av någon elitserietränare.

Ha 150 000kr/månaden e ju floooooooot.
Citera
2012-02-05, 01:39
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

Hur lång tid bör det ta? De flesta blir ju aldrig tränare på den nivån, men verkar trist att träna lag utan att kunna försörja sig på det.

Måste man hålla på länge med pojkhockey? Det verkar rätt b- Vore kul om man typ kunde komma upp till herrarna ganska fort o senare till div1 och allsvenskan o sen få börja träna något sthlmslag o tjänna grova pengar o ha skoj.

Fast orka prata om pelle o bosse som spelar hockey i div 2 som framtida hockeylöften. Lite kul dock med taktik m.m men svårt hålla reda på alla tusentalsnamn.

Skulle inte palla att spelarna sa emot mig heller, kan jag kicka ut dem om de tjafsar?

Satsa på att bli NHL-tränare i stället tror tyvärr inte att en elitserietränare tjänar 150´i månaden. I NHL är det mer pengar och lättare att köra den tuffare stilen dvs. du behöver inte tjafsa med spelarna. Media kan dock vara tuffare att tas med speciellt om det går dåligt, ingen risk om du hittar ett bra lag dock. Lycka till!
Citera
2012-02-05, 01:40
Medlem
BallsofSteels avatar
Ta en whiteboardtavla och måla fint, se till att det blir bra och så visar du det för en annan hockeypojke så går det jättefint sen.

Nä men seriöst, det går nog inte. Tyvärr!
Citera
2012-02-05, 01:51
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Satsa på att bli NHL-tränare i stället tror tyvärr inte att en elitserietränare tjänar 150´i månaden. I NHL är det mer pengar och lättare att köra den tuffare stilen dvs. du behöver inte tjafsa med spelarna. Media kan dock vara tuffare att tas med speciellt om det går dåligt, ingen risk om du hittar ett bra lag dock. Lycka till!

Vi lever inte i Nordkorea. Läst en artikel där står det att elitserietränarna tjänar ca 100-150 000kr/mån. Finns inga svenska huvudtränare i NHL, dessa kan dock tjäna mellan 1-5 000 000 dollar per år. Fast så långt är det ingen ide att sikta.

Hade varit coolt att vara fotbollstränare med men tycker de har så många knasiga regler. Spelat hockey som pojke så kan en del.

Gått steg 1 och 2 för 15-16 år sedan. Ringde då till dif o frågade om jag kunde träna deras juniorer men man var tvungen att ha meriter för det.
Citera
2012-02-05, 06:25
Medlem
Riddarhusets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666

är du korkad eller?
Fattar du inte hur det går till?
Jag gråter över din barnsliga fråga
har du åldersbehörighet på fb?
tänk för fan innan du öppnar käften
Citera
2012-02-05, 17:49
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddarhuset
är du korkad eller?
Fattar du inte hur det går till?
Jag gråter över din barnsliga fråga
har du åldersbehörighet på fb?
tänk för fan innan du öppnar käften

Tydligen så vet inte du det heller

Käft på dig nu gandalf.
Citera
2012-02-06, 02:47
Medlem
Uninteresteds avatar
Du låter som min polare som skulle: "börja lira hockey och sen spela i allsvenskan, för så svårt kan det ju inte vara" han är 23 år och har aldrig stått på ett par grillor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in