2012-02-05, 01:24
Medlem
Är de moderatorer som du ser längst ner i ett forum i tjänst eller är det de som är moderatorer i ämnet?

Det skulle vara bra att ha en funktion som gör att de moderatorerna som är i tjänst blev "röda" eller liknande. För annars skickar man meddelanden på måfå.

Hur fungerar det?
Citera
2012-02-05, 01:27
Medlem
b0gfettos avatar
Dom som visas är dom som är moderatorer, inte vilka som är/visar sig online.
Citera
2012-02-05, 01:28
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
De är moderater i ämnet. Du kan klicka dig in på deras profil så ser du vilken färg den lilla pluppen vid namnet är. Är den grön är de online.
Citera
2012-02-05, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Dom som visas är dom som är moderatorer, inte vilka som är/visar sig online.

Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G
De är moderater i ämnet. Du kan klicka dig in på deras profil så ser du vilken färg den lilla pluppen vid namnet är. Är den grön är de online.

Ahh ok tack! ett år senare så är man framme.....Men vänta lite om jag tittar på min tråd fast jag inte är inloggad då är det en röd plupp. Detta är inte bra för är du moderator då ska det synas att du är på jobbet så att säga. I alla fall nere i fältet för moderatorer inom ett forum.
Senast redigerad av Kli-Max 2012-02-05 kl. 01:39.
Citera
2012-02-05, 01:39
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.U.L.L.F.R.O.G

Det stämmer inte eftersom man kan välja att surfa osynligt.
Citera
2012-02-05, 01:41
Medlem
B.U.L.L.F.R.O.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Det stämmer inte eftersom man kan välja att surfa osynligt.
My bad. Visste inte om detta, man lär sig något nytt varje dag.
Citera
2012-02-05, 03:51
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kli-Max
Är de moderatorer som du ser längst ner i ett forum i tjänst eller är det de som är moderatorer i ämnet?

Det skulle vara bra att ha en funktion som gör att de moderatorerna som är i tjänst blev "röda" eller liknande. För annars skickar man meddelanden på måfå.

Hur fungerar det?
Du skickar inte PM på måfå, så längre du skickar till en moderator som modererar det forum som spörsmålet/kritiken/etc. gäller.
Citera
2012-02-05, 10:20
Moderator
evilhoneys avatar
Vi gör det här på ideell basis och därför är gränsen lite flytande mellan "i tjänst" och inte. Jag är ju fortfarande medlem så att jag är närvarande betyder inte att jag pysslar med moderatorssaker men: skicka ett PM så kommer det besvaras så fort jag har tid eller möjlighet att svara.

Oftast är det ju bara två eller tre moderatorer i ett delforum så håll dig till någon av den och om inget svar kommer inom en rimlig tid (typ ett dygn, inte 20 minuter) så PMar du nästa.
Citera
2012-02-05, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Vi gör det här på ideell basis och därför är gränsen lite flytande mellan "i tjänst" och inte. Jag är ju fortfarande medlem så att jag är närvarande betyder inte att jag pysslar med moderatorssaker men: skicka ett PM så kommer det besvaras så fort jag har tid eller möjlighet att svara.

Oftast är det ju bara två eller tre moderatorer i ett delforum så håll dig till någon av den och om inget svar kommer inom en rimlig tid (typ ett dygn, inte 20 minuter) så PMar du nästa.

Jag förstår att det är en balansgång p.g.a er ideella del. Det har fungerat bra än så länge med några få tillfällen där det varit klurigt att komma fram.
Citera
2012-02-06, 00:26
Medlem
Ogdens avatar
Jag svarar på PM och tar bort RP:s så fort jag kan, för mig går moderatorssysslor före att läsa trådar, om jag inte hittat något jävligt intressant. Så mig kan ni skriva till, om det gäller frågor i allmänhet eller något som rör mina forum. Jag vill inte ha PM om vad jag bör göra med en tråd i typ Språk för där moddar inte jag.
Citera
2012-02-06, 09:03
Medlem
BigFatCones avatar
Jag ser mig fortfarande främst som användare så moderatorssysslorna kommer i andra hand och det kommer dom att fortsätta göra. Är jag inloggad så betyder inte det att jag vare sig orkar eller vill ta tag i någonting därför visar inte jag min onlinestatus. Vidare är det inte helt ovanligt att man får PM bara för "du var den första mod jag såg som var online" trots att frågan gäller saker utanför ens egna forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in