Det låter som ett kul projekt, brukar själv vara helt ensam i min stuga i 1-2 månader åt gången fast den ligger tyvärr i en mindre by omgiven av andra hus så helt ensam blir man inte i den bemärkelsen att man slipper se folk och höra bilar. Personligen hade jag föredragit en stuga som låg minst en kilometer från närmaste granne men nu fick jag överta morsans stuga och därmed leva med att den är placerad där den är, å andra sidan så brukar man på sin höjd hälsa på grannarna men man är mest för sig själv ändå så i den bemärkelsen lever man utan större social kontakt.
Du kanske skulle överväga att skaffa en gasolspis som är ansluten till större gasolflaskor då kan du på sikt även köpa en kyl/frys som drivs av gasol om du känner för det vilket ökar dina möjligheter att ha en mer varierad kost samt kan förvara maten längre utan att den blir förstörd fast det låter som att du helst vill leva av det naturen har att ge. En annan investering på sikt som kan underlätta din vardag lite är en mindre solcellsanläggning alternativt en bensin/dieseldrivet elverk så du kan använda elverktyg vid behov vilket kan behövas om du ska renovera, då kan du även ladda datorn m.m (datorn borde iofs gå att ladda via bilens cigarettuttag liksom din telefon)
Vill du fördjupa dig i att leva ett mer självständigt liv utanför det vanliga svenssonlivet mitt i stan så kan du kolla på alternativs forum där finns det många som drömmer om att leva som du gör och de som redan gör så och som har gått steget fullt ut och odlar sin mat själv samt jagar m.m allt för att bli så självförsörjande som möjligt.
http://www.alternativ.nu/index.php?action=forum